Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Schuim
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-11 17:32
Een lange titel die de nodige onderbouwing nodig heeft, maar ik loop een beetje vast in wat de oplossing gaat kunnen zijn.
Er zit een TL:DR bij. :+

Bij ons op de overloop en in het trapgat heb ik een reeks spotjes hangen die worden geschakeld door een schakelrelais:
- of een hotelschakeling (die alle lampen aan zet)
- of een PIR sensor (die enkel 4 van de 6 spotjes aan zet).

Dit is bedacht om de keuze te hebben tussen "werklicht" en "looplicht".

Maar er word door mijn medebewoners geklaagd dat ze er last van hebben wanneer het licht aan gaat bij de nachtelijke toiletbezoeken en dat ze door de felle lampen wakker worden. :O
En dat door de de korte timing ze niet door een discotheek hoeven te lopen 's nachts. Maar het kan ook weer niet te lang zijn natuurlijk.

Nu het 5 jaar gehangen heeft op deze manier en de techniek weer wat stapjes verder/betaalbaarder ben ik op zoek naar een oplossing hiervoor.

Ik zit er nu over te denken om dit om te bouwen naar een systeem op Zigbee apparatuur zodat ik scenes kan aanmaken voor momenten op de dag.

Ik wil de spotjes in het plafond vervangen voor de Tradfri spotjes van IKEA zodat ik per stuk kan gaan schakelen en dimmen.

TL:DR/
Maar wat voor een device kan ik gebruiken om de signalen van de hotelschakeling en de PIR op te vangen zodat er vanaf daar draadloos het signaal weer bij de spotjes terecht komt.

Als ik zoek op internet kom ik enkel schakelaars tegen met bedrading op de uit, of kunnen deze ook signaal opvangen en draadloos doorgeven?
Of denk ik gewoon te moeilijk?

Dank alvast _/-\o_
Schuim

AMD5800x3D, 6900XT, 16GB 3600mhz, SSD's Only