Naamplaatje schoonmaken. Wat voor metaal en hoe?

Pagina: 1
Acties:

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-11 12:52
Mijn huis is verkocht, dit was ook mijn ouderlijk huis en op de voordeur zat ook al die tijd nog het naamplaatje van mijn ouders op. Ik vermoed dat deze minimaal 35 jaar oud is. Als aandenken haal ik deze eraf en wil ik hem een beetje schoonmaken.

Nu heb ik geen flauw idee wat voor materiaal het is, omdat ik daar simpelweg 0 verstand van heb. Het is nergens groen uitgeslagen dus dan vermoed ik geen koper. Wellicht messing? De volgende vraag is hoe ik het het beste schoon kan maken. De namen zijn erin gegraveerd (o.i.d.), dat kenmerk wil ik uiteraard wel behouden.

Het hoeft niet als nieuw te zijn, maar ik wil het ook niet verpesten. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wf7cj6PGKrfstKx9wFMw09bjcI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b9wOPz2W7d68UgAF6McI2rig.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xv2a1FF_ogjKn8nhTKrLd7HRI9s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZCKXFKx36vLnZbxq7G2iQOOg.jpg?f=fotoalbum_tile

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik ga voor messing :Y

Leesvoer: https://www.onlinedeurbes...ntrum/messing-schoonmaken

[ Voor 66% gewijzigd door teacher op 05-04-2020 14:32 ]

Wise enough to play the fool

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Met een beetje koperpoets / zilverpoets / tandpasta en een doek oppoetsen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Messing, overduidelijk. Schoonmaken met Commandant werkt uitstekend.

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:12

Wimmel

Hello

Niet schoonmaken. Er zit 35 jaar aan patina en historie op; wanneer je hem schoonmaakt lijkt hij een dag oud. Nu heb je iets ouds en een bijpassend verhaal. Ik heb een keer hetzelfde gedaan en heb er nog steeds spijt van, patina kun je niet opnieuw aanbrengen daar moet je op wachten.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Eens met ^

Licht reinigen met water en microvezeldoekje, daarna inwrijven met iets als balistol.... klaar

Wise enough to play the fool

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:41
Idd. Eventueel nog op een mooi houten plankje of standaardje schtroeven zodat je 'm ergens neer kan zetten.

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-11 22:07
Niks aan doen, 35 jaar patina is juist hoe het hoort te zijn.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:12
Krijg je inderdaad spijt van.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-11 12:52
Overtuigd, bedankt voor reacties :)

Ik maak em schoon en laat het verder zo. Ze hebben een stukje bos waar een houten bankje staat, ik denk dat ie daar een mooie plek gaat krijgen.
Pagina: 1