Hallo experts!!!
Ik ben (redelijk) nieuw met Ubuntu en probeer mijn Synology middels NFS te koppelen. Met als doel zodra ik Plex Media Server opstart, de netwerklocatie zichtbaar is. Er zijn genoeg tutorials, maar ik zie echt veel verschillende manieren.
Ik volg daarom deze tutorial:
https://www.mjwebs.io/blo...ology-nas-on-ubuntu-18-04
folder op mijn synology: nas-storage
folder op mijn ubuntu pc: general-storage
$ sudo mount 192.168.178.61:/volume1/general-storage /nfs/nas-storage
geen reactie, in de tutorial zie je dan een regel:
mount nfs share (maar ik zie dat niet)
maar als ik via de file explorer in nas-storage open, zie ik al mijn files van mijn nas, dus dat is goed een teken denk ik?
Vervolgens als ik
# /etc/fstab:
192.168.178.61:/volume1/general-storage /nfs/nas-storage auto,nofail,noatime,nolock,intr,tcp,actimeo=1800 0 0
uiteraard opslaan en daarna sudo reboot doen, dan crasht ubuntu eigenlijk. Hij laadt niet op.
Het ligt ook aan dit regeltje zag ik in de logs.
iemand een tip?
Ik ben (redelijk) nieuw met Ubuntu en probeer mijn Synology middels NFS te koppelen. Met als doel zodra ik Plex Media Server opstart, de netwerklocatie zichtbaar is. Er zijn genoeg tutorials, maar ik zie echt veel verschillende manieren.
Ik volg daarom deze tutorial:
https://www.mjwebs.io/blo...ology-nas-on-ubuntu-18-04
folder op mijn synology: nas-storage
folder op mijn ubuntu pc: general-storage
$ sudo mount 192.168.178.61:/volume1/general-storage /nfs/nas-storage
geen reactie, in de tutorial zie je dan een regel:
mount nfs share (maar ik zie dat niet)
maar als ik via de file explorer in nas-storage open, zie ik al mijn files van mijn nas, dus dat is goed een teken denk ik?
Vervolgens als ik
# /etc/fstab:
192.168.178.61:/volume1/general-storage /nfs/nas-storage auto,nofail,noatime,nolock,intr,tcp,actimeo=1800 0 0
uiteraard opslaan en daarna sudo reboot doen, dan crasht ubuntu eigenlijk. Hij laadt niet op.
Het ligt ook aan dit regeltje zag ik in de logs.
iemand een tip?
[ Voor 5% gewijzigd door jzoin2 op 05-04-2020 14:11 ]