Speaker voor in de tuin

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:56

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Ik zoek een?
Speaker voor in de tuin

Wat is je budget?
Ongeveer 100 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Met dit mooie weer wil ik een beetje muziek op kunnen zetten als ik in de tuin zit. We hebben stopcontacten, ik heb daarom het liefst een speaker zonder accu. Dat is m.i. waarde die ik niet gebruik en een zwakke plek die de levensduur verkort. Belangrijk is dat het maar 1 speaker is. Ik ga geen hifi set aansluiten. Het is ook niet de bedoeling om hem buiten te laten staan. We hebben nu een hele oude speaker die het begeven heeft. Dit was denk ik ooit een soort karaoke set.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zoiets als we nu hebben zie ik niet echt. Wel zie ik heel veel portable speakers van HK, JBL, etc, maar dat lijkt me niet echt goede bang for buck met mijn doel. Daarom dacht ik aan zoiets: https://tweakers.net/pric.../jbl-305p-mkii-zwart.html
Een actieve speaker waar, hopelijk, gewoon met een 6,3 naar 3,5 audiokabel stereogeluid uitkomt via een telefoon of laptop.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik wil graag weten of die inderdaad werkt of dat ik helemaal verkeerd zit. Deze speaker wordt verkocht als studiomonitor, wat natuurlijk mijlenver van mijn doel af ligt. Ook hoor ik graag alternatieven en goede ideëen als die er zijn

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:57
Niks mis met een accu erin die dingen werken namelijk ook op stroom als de accu leeg/kapot is.

En dan heb je gelijk heel veel keuze en werkt het ook nog eens met bluetooth.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
JBL charge 4 kost 120 euro. Voor een 30 watt speaker. Met een, gok ik, nogal over de top bass. 107 euro voor deze 97watt studiospeaker. Bedankt voor je reactie, maar je geeft geen antwoord op mn vraag. Werkt deze speaker zoals ik dat denk/hoop, of is deze daar niet geschikt voor?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Spaar even door en ga voor een Sonos play 1 of One. Ga je geen spijt van krijgen!

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-10 18:03
Wat @NeHoX zegt. Of de IKEA variant pakken, die is leuk geprijsd: https://www.ikea.com/nl/n...nkspeaker-zwart-50357554/

Sonos werkt gewoon erg prettig :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:53

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

*Knip*, graag inhoudelijk reageren. Iedereen zijn woonsituatie kan anders zijn.

[ Voor 82% gewijzigd door Zeehond op 05-04-2020 21:49 ]

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb hier een pricewatch: Yamaha MusicCast 20 Zwart voor dat doel in gebruik ('gratis' gekregen tijdens een actie van Yamaha, 2 jaar terug). maar de goedkopere pricewatch: Yamaha MusicCast WX-010 Zwart is waarschijnlijk ook wel goed genoeg voor in de tuin ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Bedankt voor de tips en speciale dank voor de bezorgdheid om mn buren.

Die musicast ziet er goed uit, met name omdat die ook bluetooth heeft. De sonos is me iets te duur. Heeft niet zozeer met sparen te maken, maar meer met wat het me waard is om af en toe muziek af te kunnen spelen in de tuin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:19
Ik heb zelf een jbl flip 3. Die heeft ook bluetooth, net zoals alle andere JBL boxen. Dat werkt ook voor af en toe muziek luisteren, maar wellicht zijn er speakers die beter klinken (niet dat jbl slecht is). Voordeel van een accu is dat je ook eens ergens anders kan gaan zitten en je box zo mee kan nemen.

Misschien zit hier wat tussen?

Edit: of hier?

[ Voor 11% gewijzigd door AMD1800 op 05-04-2020 13:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Misschien woont de persoon wel vrijstaand. Misschien wil hij/zij gewoon wat achtergrond geluid. Misschien is het om samen met de buren koffie te drinken en in de tuin een spelletje te doen.

Ga niet zomaar blindelings uit van een overlastgevende zaak... Erg kort door de bocht. Leven en laten leven!

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:59
Een actieve speaker waar, hopelijk, gewoon met een 6,3 naar 3,5 audiokabel stereogeluid uitkomt via een telefoon of laptop.
Voor stereogeluid heb je twee speakers nodig, er zijn ook stereo bluetooth speakers echter is de afstand tussen beide drivers vaak te kort om een fatsoenlijke stereoweergave te bieden.

De Ikea ENEBY 20 is qua prijs/ prestatie verhouding erg interessant, zijn grotere broer, de ENEBY 30 is een stuk krachtiger en kost bijna het dubbele. Beide speakers hebben een 3,5 mm jack en stopcontact aansluiting, daarnaast wordt het geluid in mixed mono uitgestuurd wat een beter resultaat oplevert dan enkel mono zoals bij één studiomonitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 17:33
Freshouttheoven schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:02:
[...]

Voor stereogeluid heb je twee speakers nodig
Dat is dus niet juist, je kan best één speaker hebben die stereogeluid kan weergeven met verschillende drivers die een L en R signaal voor hun kiezen nemen. Het stereobeeld echter zal niet zaligmakend zijn, dan ben je inderdaad beter af met twee losse speakers die in een stereo opstelling worden geplaatst met een gescheiden L en R signaal.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DirtyBird schreef op zondag 5 april 2020 @ 12:47:
JBL charge 4 kost 120 euro. Voor een 30 watt speaker. Met een, gok ik, nogal over de top bass. 107 euro voor deze 97watt studiospeaker. Bedankt voor je reactie, maar je geeft geen antwoord op mn vraag. Werkt deze speaker zoals ik dat denk/hoop, of is deze daar niet geschikt voor?
Staar je niet blind op vermogen. Als je al dat vermogen uit die speaker gaat halen wordt het heel onplezierig om naast te staan en blijft er weinig meer over van geluidskwaliteit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ff los van vermogen, klinkt zo'n LSR305 speaker wel gewoon heel goed. Veeeeeel beter dan een sonos one of welke BT speaker dan ook. In een duo in een woonkamer is het bijna niet te verslaan voor het geld.

Echt geschikt voor buiten (weer en wind) issie niet en BT heeft-ie ook niet. Je gaat ook geen mono krijgen, maar alleen geluid van links of van rechts. Maakt met sommige muziek met effecten wel uit natuurlijk. Meestal gaat dat wel goed (test door 1 speaker los te maken en te luisteren)

Maar als je daar overheen kunt komen is die speaker voor 120 piek echt de beste actieve speaker die je kan krijgen. Hij zou buiten eventueel wel een beetje "iel" kunnen klinken (speakers in woonkamers worden in het laag flink geholpen door vloeren, muren en in mindere mate plafonds), maar je kunt met die schuifjes de bas op -0db laten en het hoog op -2db tunen. Het zal geen basmonster zijn, maar prima geluid.

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 09-04-2020 14:22 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Hij hoeft ook niet vol open, maar met meer vermogen blijft het geluid langer mooi en rond zonder dat je last krijgt van gekraak etc.

De speaker blijft niet in weer en wind buiten staan. Gaat naar binnen als we zelf niet buiten zijn.

Waarom kun je er geen mono uit krijgen? Als je met aux naar een telefoon gaat komt alles er toch gewoon uit? Of werkt dat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:19
NeHoX schreef op zondag 5 april 2020 @ 12:48:
Spaar even door en ga voor een Sonos play 1 of One. Ga je geen spijt van krijgen!
Kan ie net zo goed de sonos move nemen :)

Een jbl is hartstikke prima voor dit doel, geluid is ook prima. Tenzij je een hele grote tuin hebt:)

Accu duur van meer dan 6 uur is voldoende. of ga je de hele nacht in de tuin zitten?

[ Voor 29% gewijzigd door Tiagoo op 09-04-2020 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

DirtyBird schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:27:
Hij hoeft ook niet vol open, maar met meer vermogen blijft het geluid langer mooi en rond zonder dat je last krijgt van gekraak etc.
Ik weet de omstandigheden niet, maar de meeste bluetooth speakers gaan eerst overlast veroorzaken, voordat ze gaan kraken.
Waarom kun je er geen mono uit krijgen? Als je met aux naar een telefoon gaat komt alles er toch gewoon uit? Of werkt dat anders?
Omdat je telefoon een stereo minijack (L EN R) uitgang heeft en die speaker een monojack (L OF R) ingang. Nergens wordt dat samengevoegd (misschien met een app op je telefoon)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 17:33
Met @JvS, een JBL charge of een soortgelijke uit die categorie is meer dan prima. Ik heb er zelf ook eentje in gebruik en die klinken voor dit soort doeleinden helemaal prima.

Die JBL's staan erom bekend dat ze de lage regionen nogal boosten maar dat balanceert wel goed uit als je ze in een open ruimte gebruikt waardoor ze eigenlijk weer best aardig klinken moet ik zeggen.

En ja, hij kan voldoende volume leveren om een paar tuinen verderop er last van te geven. Daarnaast hebben ze uiteraard bleutooth en kan je er meerdere koppelen (voor eventueel stereo geluid). Nog een prettige bijkomstigheid is dat ze best stevig zijn en tegen een beetje water kunnen wat best handig kan zijn in een tuin. De accuduur is erg goed te noemen (+20 uur uit mijn hoofd) en kan je hem eventueel gebruiken om je telefoon op te laden.

Kortom, geen slechte keuze en zeker als je volume gewoon acceptabel houdt wel zo leuk voor iedereen ;)

Tegenwoordig heb ik een google home (de grote versie) in de tuin staan onder de overkapping. Dat is ideaal, gewoon een radio aanzetten op de achtergrond of een spotify playlist zonder een telefoon daarvoor te hoeven gebruiken.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Pagina: 1