Toon posts:

Hostname verkeerd ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bij mijn eigen webserver een / achter het adres vergeet, kan ie de hostname niet meer vinden.

Hetzelfde geld voor proftpd die komt met deze msg :
code:
1
dredge._home - Fatal: unable to determine IP address of `dredge._home'.

Iemand enig iedee hoe ik dit oplos :?

Thxs

Verwijderd

Topicstarter
Mmm ik zat eens te kijken in m'n /etc/hosts en daar staat dus dit :
code:
1
2
3
# For loopbacking.
127.0.0.1    localhost
212.120.110.89      dredge.@home dredge

In wat zou ik dit moeten veranderen, als dit het probleem is :?

Verwijderd

dat _dredge vind ik maar vreemd waarom zeg die dat, blaat.dredge ou wel kunnen

Verwijderd

Topicstarter
Mmmmja zal wel :?
ik heb er geen idee van, maar het gaat wel iets mis iig.

Als ik http://mijn.ip.nummer/directory intik gaat ie dus naar die vage hostname, als ik http://mijn.ip.nummer/directory/ intik gaat ie gewoon normaal naar de root van die dir.

Vreemdgenoeg doet ie dat bij http://mijn.ip.nummer niet omdat dat waarschijnlijk een index file instaat (PHP)

Verwijderd

je moet geen @ gebruiken in hostnames of domainnames.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat stap ik :)

Maar zaar zou ik het in moeten veranderen dan :?

Verwijderd

in je /etc/hosts

Verwijderd

Topicstarter
Mmm ik heb de hostname in mijn dhs.org account veranderd en nu werkt het goed, prob zat em dus wel in /etc/hosts

thxs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog ff in de FAQ gekeken voor het trage ftp probleem.

Zoals bovenstaande post al zegt werkt het nu alleen ftp is heel erg langzaam.

list en login dus.
Moet ik nu nog lokale adressen in de /etc/host zetten of zou het zo al goed moeten zijn, en als dat niet zo is, wat doe ik dan fout :?

edit/
/me is vaak veel te bang om iets te verkloten en daarom doet het vaak niet |:(
maargoed ik heb het uitgeprobeerd en het werkt nu :)

Verwijderd

Ik neem, aan dat je nu enig idee hebt wat /etc/hosts doet of niet?

Als je computer een ip-adres of een hostname nodig heeft, dan kijkt hij alvorens een DNS-lookup te doen eerst in /etc/hosts. Je kan dus in /etc/hosts bijvoorbeeld voor www.microsoft.com ook leuk het IP zetten van je favoriete linux-distro >:)

Kom je nooit meer op de MS-site uit via www.microsoft.com

En een goede gewoonte voor het veranderen van files, waarvan je de structuur niet helemaal kent, is gewoon het maken van een backup van het bestand middels het kopieren naar een andere naam van dat bestand.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 augustus 2001 14:11 schreef nelske het volgende:
Ik neem, aan dat je nu enig idee hebt wat /etc/hosts doet of niet?

Als je computer een ip-adres of een hostname nodig heeft, dan kijkt hij alvorens een DNS-lookup te doen eerst in /etc/hosts. Je kan dus in /etc/hosts bijvoorbeeld voor www.microsoft.com ook leuk het IP zetten van je favoriete linux-distro >:)

Kom je nooit meer op de MS-site uit via www.microsoft.com

En een goede gewoonte voor het veranderen van files, waarvan je de structuur niet helemaal kent, is gewoon het maken van een backup van het bestand middels het kopieren naar een andere naam van dat bestand.
Thxs voor de hulp, ik snap nou idd wat /etc/hosts doet :)

Mijn eerste linux server install heb ik eigenlijk helemaal laten doen, waarbij ik van dit soort dingen weinig meegekregen heb.

Ik heb een week of wat geleden voor het eerst compleet een eigen server opgezet en dan vallen dit soort dingen in het begin niet mee.
Pagina: 1