Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asthaparhim
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-09 01:05
Beste,

Ik heb een Athlon 200GE liggen die beschadigingen heeft, zie images

https://imgur.com/a/0ghLOXa

Nu herkent (een ander) systeem de 2e ramslot niet, dit zou waarschijnlijk door de CPU komen aangezien een paar draden/traces/lijn onderbroken zijn (zie images). Ik weet niet of iemand de Athlon 200GE CPU layout heeft pcb wise?

Ik weet dat ik vroeger een PSP batterij heb kunnen ombouwen tot Pandora door een bepaalde draad/trace/lijn te snijden in het pcb en de verbinding achteraf weer te herstellen met een potloodpen/grafiet. Iemand die weet of dat bij deze CPU ook zou lukken?

Ook is de GPU lane afgebroken, ik heb deze combo vanwege brandgevaar met deze CPU/mobo nog niet aangehad. Het beste lijkt mij om deze pins gewoon af te knippen zodat deze niet short circuiten.

Hartelijk dank voor reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:11

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Zorg er eerst voor dat de pinnen van de GPU lane uit elkaar staan zodat ze geen contact met elkaar maken. Van de CPU weet ik het niet zo goed. Kijk of er geen ontbrekende deeltjes zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 18:24

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

De zichtbare beschadigingen van je CPU zijn niet ernstig, daar zit niets dat 'm stuk zou kunnen maken.
Verder eens met Ludwig005: zorg dat die kromme pci-e pinnen elkaar niet raken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-09 09:39

Ron

@Asthaparhim

Wat je kan doen is de connector lossolderen, dit kost wel wat tijd, maar dan weet je wel dat de pinnen geen contact meer met elkaar maken. je kan daarna een nieuwe connector bij mouser bestellen.

https://nl.mouser.com/Pro...PUf9Z4OjIjhat4bEOZ2Vxw%3D

De CPU zou ik me geen zorgen om maken zolang daar geen pinnen op verbogen zijn aan de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asthaparhim
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-09 01:05
Beste,

Dank voor de reacties. Ik ga de pinnen erafhalen en er een apu only bordje van maken. Het kopen van een bracket en solderen kost meer tijd en moeite dan dat het voor dit bordje oplevert.

Er zitten op de CPU geen gebogen of missende pins. Ik hoop dat amd nog met een killer apu voor dit bordje komt zodat er toch nog redelijk op 1080p te gamen valt. Of weet iemand nog andere doeleinden hiermee (als in een cpu zonder igpu wat ik als upgradepath kan aanhouden?)

Daarnaast niet geheel ontopic, dit bordje heeft dan dvi (zonder de 4 pins bij de horizontale lijn), iemand die weet op freesync over normale dvi mogelijk is?

Mvg en bedankt nogmaals

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:06
Freesync over DVI is niet mogelijk, alleen over HDMI en DP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

Asthaparhim schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:59:
Beste,

Dank voor de reacties. Ik ga de pinnen erafhalen en er een apu only bordje van maken. Het kopen van een bracket en solderen kost meer tijd en moeite dan dat het voor dit bordje oplevert.

Er zitten op de CPU geen gebogen of missende pins. Ik hoop dat AMD nog met een killer APU voor dit bordje komt zodat er toch nog redelijk op 1080p te gamen valt. Of weet iemand nog andere doeleinden hiermee (als in een CPU zonder igpu wat ik als upgradepath kan aanhouden?)

Daarnaast niet geheel ontopic, dit bordje heeft dan dvi (zonder de 4 pins bij de horizontale lijn), iemand die weet op freesync over normale dvi mogelijk is?

Mvg en bedankt nogmaals
Een pcie x1 naar x16 riser halen en daarop je videokaart aansluiten. De vega 11 faalt door zijn slechte 1% en 0,1% resultaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:06
Ludwig005 schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:17:
[...]

De vega 11 faalt door zijn slechte 1% en 0,1% resultaten.
De 200GE heeft een Vega 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

Uszka schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:26:
[...]

De 200GE heeft een Vega 3.
Dat klopt. TS hoopt echter dat AMD een 'killer' APU zou uitbrengen, wat voorlopig niet gebeurt.
Pagina: 1