Koptelefoon voor thuiswerken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge08
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:10
Mijn vraag
Sinds mijn universiteit dicht is, ben ik thuis veel aan het werk. Het meeste werk is groepswerk waarvoor ik veel op Skype zit. Nu beginnen mijn in-ear oortjes me nogal te irriteren en mijn oren doen na een paar uur durende Skype-sessie behoorlijk pijn. Hiervoor wil ik dus een comfortabele koptelefoon met microfoon aanschaffen, maar ik heb moeite om er één te vinden die aan al mijn eisen voldoet. Heeft iemand een tip of idee voor een koptelefoon?.

Mijn eisen:
- Maximaal €40 (ik schrok me rot toen ik de prijzen in de Pricewatch zag)
- Comfortabel voor brildragers
- Microfoon
- Draadloos

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Win10, Skype, Whatsapp bellen en gewoon bellen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1KoptelefoonsJBL Tune 500BT (Zwart)€ 36,-€ 36,-
1KoptelefoonsPhilips SHB3075 (Zwart)€ 29,95€ 29,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 65,95

Ik heb deze 2 gevonden via de Pricewatch, maar in recensies lees ik vaak terug dat de koptelefoons erg strak zitten en kunnen knellen. Met een bril is dit risico natuurlijk nog groter. Mijn vraag is dus of iemand nog een idee of tip heeft waar ik naar kan kijken of de perfecte koptelefoon kent!

Beste antwoord (via Inge08 op 09-04-2020 15:03)

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-07 15:35

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Wellicht is de Edifier W820BT iets voor je:
product: Edifier W820BT Bluetooth

Vind ze voor het geld verrassend comfortabel én ze zijn er in een aantal toffe kleurtjes. :)

Ze hebben uiteraard geen ruisonderdrukking, dat is voor dat geld misschien ook wat te veel gevraagd.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:53
De JBL heb ik zelf ook. Zal geen probleem zijn met een bril denk ik want hij is ruim. Hij zit wel strak inderdaad, dat vind ik wel een minpuntje. Ik rek 'm regelmatig op met een boek ertussen ofzo maar dat helpt meestal maar even. Geluidskwaliteit is verder prima. M'n collega's zeiden dat ik prima te verstaan was.

[ Voor 8% gewijzigd door sig69 op 04-04-2020 23:51 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03:14

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzling Dwild
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-07 00:12
Voor brildrager is on-ear het meest aan te raden, over-ear ga je ook niet redden met dit budget.
Voor wat het waard is; ik heb de niet draadloze versie van JBL (500) gehad als brildrager en deze vaak voor langere tijd op mijn hoofd gehad en daar zelf geen last van gehad.

Mocht je voor de JBL gaan dan kan je hem op de JBL website met kortingscode KORTINGSCODEJBL10 met 10% korting krijgen. Als je dan nog via cashbackxl besteld heb je nog eens 5% korting. Kom je toch weer iets goedkoper uit dan de prijs volgens pricewatch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:46
Ik heb een aantal jaar geleden ook een Philips over ears gekocht. Ik vond het een fijne koptelefoon maar na een paar jaar ging de coating bij de oorschelpen en bij de bovenkant loszitten. Gelukkig waren ze ook niet heel duur. Maar wel jammer want hij werkte nog goed maar hij is onbruikbaar geworden daardoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09

Yucon

*broem*

Interessant, ik kende die hele serie helemaal niet. Zelf heb ik een JBL E65BT NC. Dat is natuurlijk een ander soort koptelefoon en ook veel duurder, maar daarbij merk ik dat hij teveel afsluit waardoor je de neiging hebt om te gaan schreeuwen. M'n plantronics over ear werksetje is goedkoper maar werkt veel prettiger voor skype.

Die JBL Tune heeft ook geen noise cancellation. Werkt dat daardoor bij skype ook juist prettiger dan z'n duurdere broertje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Volgens mij krijg je met elke koptelefoon of oortjes wel last na een aantal uur. Ik zou kijken of je niet meer via Slack kan communiceren zodat je niet de hele dag via Skype hoeft te praten.

Of een losse microfoon nemen en dan het geluid over de speakers laten gaan, maar dat zal niet overal kunnen natuurlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Ernemmer op 05-04-2020 13:06 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Vind ze voor het geld verrassend comfortabel én ze zijn er in een aantal toffe kleurtjes. :)

Ze hebben uiteraard geen ruisonderdrukking, dat is voor dat geld misschien ook wat te veel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:07

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ernemmer schreef op zondag 5 april 2020 @ 13:05:
Volgens mij krijg je met elke koptelefoon of oortjes wel last na een aantal uur.
Met goede over-ear headphones als het goed is niet. Maar dan moet je wel een iets hoger budget overwegen.
Of een losse microfoon nemen en dan het geluid over de speakers laten gaan, maar dat zal niet overal kunnen natuurlijk.
Dat is verschrikkelijk vanwege de echo (of juist extreme echoreductie) die dat oplevert.

[ Voor 28% gewijzigd door Compizfox op 05-04-2020 13:27 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-07 15:54
martin_v_z schreef op zondag 5 april 2020 @ 12:46:
Ik heb een aantal jaar geleden ook een Philips over ears gekocht. Ik vond het een fijne koptelefoon maar na een paar jaar ging de coating bij de oorschelpen en bij de bovenkant loszitten. Gelukkig waren ze ook niet heel duur. Maar wel jammer want hij werkte nog goed maar hij is onbruikbaar geworden daardoor.
Precies dit, dan krijg je overal van die losse zwarte stukjes :D. Die ik heb is geen echte Philips trouwens maar van 'Woox Innovations' (is nu van Gibson).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge08
Bedankt voor de reacties allemaal!
Dazzling Dwild schreef op zondag 5 april 2020 @ 12:06:
Voor brildrager is on-ear het meest aan te raden, over-ear ga je ook niet redden met dit budget.
Voor wat het waard is; ik heb de niet draadloze versie van JBL (500) gehad als brildrager en deze vaak voor langere tijd op mijn hoofd gehad en daar zelf geen last van gehad.

Mocht je voor de JBL gaan dan kan je hem op de JBL website met kortingscode KORTINGSCODEJBL10 met 10% korting krijgen. Als je dan nog via cashbackxl besteld heb je nog eens 5% korting. Kom je toch weer iets goedkoper uit dan de prijs volgens pricewatch.
Fijn een ervaring te horen van een brildrager! En die kortingscode maakt de JBL nu nog interessanter..
unezra schreef op zondag 5 april 2020 @ 13:12:

Deze zien er ook goed uit, maar helaas boven budget. Als ik met mijn koptelefoon ook zou gamen en muziek luisteren had ik mijn budget flink wat omhoog gegooid, maar ik heb goede speakers daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:46
Puch-Maxi schreef op zondag 5 april 2020 @ 13:34:
[...]

Precies dit, dan krijg je overal van die losse zwarte stukjes :D. Die ik heb is geen echte Philips trouwens maar van 'Woox Innovations' (is nu van Gibson).
Precies, je kan het op een gegeven moment uit je haar en oren gaan pulken. :Y)
Overigens weet ik niet of die andere goedkope koptelefoons ook van dat soort nep leer gebruiken. Voor mijn volgende ga ik denk ik proberen echt leer te zoeken, dan maar iets meer betalen.
Die Philips had een gesloten kast en dat is voor veel zacht omgeving geluid wel genoeg, noise canceling had ik niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Inge08 schreef op zondag 5 april 2020 @ 13:35:
[...]
Deze zien er ook goed uit, maar helaas boven budget. Als ik met mijn koptelefoon ook zou gamen en muziek luisteren had ik mijn budget flink wat omhoog gegooid, maar ik heb goede speakers daarvoor.
Het ding kost €53 en levert voor zijn geld echt een verdomd goede ervaring.
De oorkussen zijn zacht, het drukt niet heel hard op je hoofd.

Voor die €13,- die je dat meer kost dan je budget, zou ik het wel weten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 21:56
Dazzling Dwild schreef op zondag 5 april 2020 @ 12:06:
Voor brildrager is on-ear het meest aan te raden.
*knip*.
Dat kan misschien wel als je puur naar het element bril kijkt, maar ik als brildrager kreeg vooral erg last van het drukkende gevoel op mijn oor door een on-ear. Dat begon echt pijn te doen.

Het is erg persoonlijk. Ik heb zelf een in-ear en een over-ear waarmee ik afwissel. Een hele dag in-ear zou mij ook irriteren als ik niet steeds zou afwisselen tussen links en rechts (ik heb ze meestal niet allebei in). M'n over-ear draag ik een paar uur per dag als ik me tijdens het werk even afsluit met muziek.

En nog een reden waarom ik afwissel: de warmte ontwikkeling. Als ik de over-ear een paar uurtjes op heb, krijg ik last van hele rooie oortjes :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inge08
Ik heb toch het advies van Unezra gevolgd en man wat ben ik blij dat ik niet zo eigenwijs was. Geweldig ding!

Bedankt allemaal voor het advies!
Pagina: 1