Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellha
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-03 20:29
Ik zoek een?
Een vervanger voor mijn G633 Logitech headset

Wat is je budget?
+/- 100-200 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik mijn headset voornamelijk voor muziek luisteren via spotyfy/Deezer en daarnaast game ik graag met me vrienden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf mensen om me heen die Sennheiser boven alles kiezen, en kwam zo ook op de 'Sennheiser GSP 600'

Welke vragen heb je hier nog over?
Aller eerst wil ik niet terug naar logitech, mede omdat veel van me logitech producten niet lang mee gaan of omdat de software niet deugd.

Nu zag ik bij de Sennheiser GSP 600 dat deze een lagere impedantie heeft dan de headset die ik nu heb, is dit belangrijk ?
En deze heeft een stereo audioweergave, kan ik dit met een geluids kaart naar 7.1 boosten ?

Als ik op internet hier dieper op in probeer te gaan word het erg lastig uit gelegd en weet ik nu niet echt wat ik moet kiezen en waar ik op moet letten. Ik wil graag met een goede kwaliteit naar muziek luisteren maar ook lekker kunnen gamen en communiceren met vrienden.

Beste antwoord (via jellha op 17-04-2020 14:32)

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik zou kiezen voor een losse koptelefoon + modmic.
Dan heb je een stuk meer keus qua audio. De beyerdynamic dt770 of dt990 + modmic zou wel mooi binnen budget kunnen. Beide opties bieden heel veel bang-for-buck naar mijn mening.

De (mass)drop x sennheiser hd 6xx is m.i. ook een goede deal, maar komt, vooral met modmic, wel boven budget. Met de rest van de sennheiser familie ben ik minder bekend, maar ik neem aan dat er binnen budget ook wel e.e.a. te krijgen is.

Impedantie is belangrijk omdat een lagere impedantie meer ruis door laat (want gevoeliger), maar wel makkelijker aan te sturen is (minder vermogen nodig, want gevoeliger). Veel huidige moederborden (en losse geluidskaarten) kunnen echter prima voldoende vermogen leveren voor koptelefoons met hogere impedantie, dus dan heeft dat de voorkeur (want minder ruis). Even kort door de bocht.

Wat betreft je stereo 'boosten' naar 7.1; dat is zover ik weet met vrijwel alle koptelefoons die surround bieden virtueel. Oftewel, het zijn gewoon stereo koptelefoon waar slimme software het effect van surround simuleert. Er bestaan geluidskaarten die hetzelfde doen met iedere willekeurige stereo koptelefoon (bijv. de creative soundblaster g6), maar het kan ook volledig softwarematig (persoonlijk geen ervaring mee, maar weet dat het bestaat).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king-martijn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-04-2021
Voorkeur voor draad of draadloos?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik zou kiezen voor een losse koptelefoon + modmic.
Dan heb je een stuk meer keus qua audio. De beyerdynamic dt770 of dt990 + modmic zou wel mooi binnen budget kunnen. Beide opties bieden heel veel bang-for-buck naar mijn mening.

De (mass)drop x sennheiser hd 6xx is m.i. ook een goede deal, maar komt, vooral met modmic, wel boven budget. Met de rest van de sennheiser familie ben ik minder bekend, maar ik neem aan dat er binnen budget ook wel e.e.a. te krijgen is.

Impedantie is belangrijk omdat een lagere impedantie meer ruis door laat (want gevoeliger), maar wel makkelijker aan te sturen is (minder vermogen nodig, want gevoeliger). Veel huidige moederborden (en losse geluidskaarten) kunnen echter prima voldoende vermogen leveren voor koptelefoons met hogere impedantie, dus dan heeft dat de voorkeur (want minder ruis). Even kort door de bocht.

Wat betreft je stereo 'boosten' naar 7.1; dat is zover ik weet met vrijwel alle koptelefoons die surround bieden virtueel. Oftewel, het zijn gewoon stereo koptelefoon waar slimme software het effect van surround simuleert. Er bestaan geluidskaarten die hetzelfde doen met iedere willekeurige stereo koptelefoon (bijv. de creative soundblaster g6), maar het kan ook volledig softwarematig (persoonlijk geen ervaring mee, maar weet dat het bestaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellha
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-03 20:29
@defusion Dankje dat maakt het een stuk duidelijker !
Zal dan eens kijken naar een losse koptelefoon + modmix.

Dank voor je reactie!