Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Topicstarter
Mijn vraag
Vandaag heb ik het bestaande T-Mobile Thuis modem (Zyxel T50) vervangen door een Fritzbox 7590
om het geheel zelf in de hand te kunnen hebben. Internet en IPTV werken tiptop, we nemen geen telefonie
af bij de provider. Nu werk ik thuis door het hele menselijke malware verhaal, maar onze telefoonapplicatie (IAM) kan niet uitbellen. Poort 5060 lijkt te worden geblokkeerd uitgaand. Zijn er mensen die dit zijn tegengekomen en een oplossing hebben gevonden? P.S. het werkt prima met de Zyxel T50 aangesloten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
AVM FritzBox 7590, T-Mobile Thuis VDSL (100/30), Zyxel T50 (afgekoppeld)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Al verschillende fora langsgelopen en ik kom alleen problemen tegen met mensen die een blokkade treffen
op een port forward, dus van buiten naar binnen, hier speelt het echter van binnen naar buiten.
Voor de sanity check tijdelijk het werkstation een port forward van TCP en UDP 5060 gegeven.
Alle filters in de fritzbox uitgezet.

IAM kan helaas niet over een andere poort, en ik zou toch graag de Fritzbox willen gebruiken i.p.v. de T50.

[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 04-04-2020 22:03 ]

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
De Fritzbox heeft zelf poort 5060 in gebruik. Kun je uitschakelen als je de VOIP functie niet gebruikt.

https://avm.de/service/fr...-mit-FRITZ-Box-verwenden/

Of deze https://www.3cx.com/blog/docs/change-default-port-fritzbox/

[ Voor 12% gewijzigd door Zarathustra op 04-04-2020 22:08 ]

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Topicstarter
Zarathustra schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 22:07:
De Fritzbox heeft zelf poort 5060 in gebruik. Kun je uitschakelen als je de VOIP functie niet gebruikt.

https://avm.de/service/fr...-mit-FRITZ-Box-verwenden/

Of deze https://www.3cx.com/blog/docs/change-default-port-fritzbox/
Dank voor de suggestie.

Link1: telefonie is al helemaal uitgeschakeld, verbieden van telefoongesprekken vanaf lokale netwerk is niet aangevinkt. Registreren is niet mogelijk, gezien het een softphone is.

Link2: telnet wordt helaas geblokkeerd door AVM en een analoog toestel is niet beschikbaar.

Ik kan me echt niet voorstellen waarom hier een blokkade op zit als telefonie helemaal is uitgeschakeld op de fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:24
De Fritzbox blokkeert niks. Het is T-mobile die poort 5060 blokkeert voor z'n eigen Voip-dienst(ongeacht of deze actief is op het abonnement) . Ik heb zelf xs4all met een cheapconnect nummer, deze werkt gewoon op poort 5060.
Dit allemaal op een fritzbox 7590

Enige optie is een alternatieve poort gebruiken van de voip-provider(mits beschikbaar). Voor de Fritzbox zul je daarvoor de backup moeten editen

[ Voor 31% gewijzigd door mad-dog op 05-04-2020 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 19:35

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

mad-dog schreef op zondag 5 april 2020 @ 00:15:
De Fritzbox blokkeert niks. Het is T-mobile die poort 5060 blokkeert voor z'n eigen Voip-dienst(ongeacht of deze actief is op het abonnement) .
Waarom werkt het dan wel met de Zyxel T50 :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielse
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-06 07:58
Je kan iam (laten) configureren dat hij poort 5080
%SBC_PORT% waarde 5080

Dan belt iam over de poort 5080 ipv 5060.

Of een andere provider nemen die dit niet blokkeert 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Topicstarter
Chielse schreef op zondag 5 april 2020 @ 04:51:

Of een andere provider nemen die dit niet blokkeert 😉
Dat bepaal ik niet :P IAM is voor de telefooncentrale van mijn werkgever, daar heb ik 0 controle over :P
en het uitbellen via IAM werkt prima over het modem van T-mobile zelf, alleen niet over de Fritz.
mad-dog schreef op zondag 5 april 2020 @ 00:15: Voor de Fritzbox zul je daarvoor de backup moeten editen
Heb je daar nog documentatie van?

EDIT:

De Fritzbox nogmaals opnieuw laten verbinden met T-Mobile (lees: Internet profiel opnieuw ingeladen) en ineens loopt er weer verkeer door poort 5060 :) zat kennelijk iets niet lekker in de lijn.

Anyway, opgelost!

[ Voor 24% gewijzigd door nelizmastr op 05-04-2020 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:49
Voor de volgende keer, de frizbox heeft een sniffer functie verstopt.

https://osqa-ask.wireshar...-traffic-with-a-fritz-box

Hiermee kun je echt bepalen of het een lokaal of remporte ptobleem betreft door te kijken of je het verwachte verkeer op je "WAN" interface ziet. Als dat zo is maar je krijgt niets terug ligt het probleem naar verwachting verder op in het pad naar of bij de provider.

[ Voor 0% gewijzigd door mash_man02 op 05-04-2020 10:21 . Reden: typo ]

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Topicstarter
mash_man02 schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:21:
Voor de volgende keer, de frizbox heeft een sniffer functie verstopt.

https://osqa-ask.wireshar...-traffic-with-a-fritz-box

Hiermee kun je echt bepalen of het een lokaal of remporte ptobleem betreft door te kijken of je het verwachte verkeer op je "WAN" interface ziet. Als dat zo is maar je krijgt niets terug ligt het probleem naar verwachting verder op in het pad naar of bij de provider.
Bedankt voor de tip!

Pagina: 1