Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeff3456
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik zoek een?
koptelefoon

Wat is je budget?
max 200

Ik wil het apparaat gaan gebruiken voor ......
luisteren naar muziek

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb de hele afdeling in de mediamarkt geprobeerd.
Zelf heb ik de MDR-ZX770BN (150,-) van sony. Helaas niet meer te koop, anders had ik deze opnieuw gekocht.
Daarna heb ik de WH-CH700N (109,-) gekocht. ik dacht dat dit de nieuwe upgrade was van de MDR770. Helaas viel de WH-CH700N erg tegen. Het geluid was doffer dan de MDR en de koptelefoon is minder comfortabel. De oorkussens leken dunner. Ik heb de WHCH terug gebracht.

Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
ik denk dat mijn voorkeur vooral naar sony gaat, echter zijn andere merken ook welkom.
ik heb dus de WH-CH700N geprobeerd, niet echt mijn ding. Ik las vandaag ook dat de WH-CH710 binnekort uitkomt. Is dit dan de echte opvolger van de MDR?
Verder lijkt de MDR-XB950N1 mij wel iets, maar deze kost maar 97,-. misschien te goedkoop?

Daarnaast lijkt de JBL LIVE 650BTNC (130,-) ook wel iets, maar deze heeft geen 3.5mm poort. De JBL Live 500BT (60,-) heeft wel een 3.5 mm, maar geen noice canceling. is dit ook de reden waarom de JBL650 70 euro duurder is??
en vervolgens is er de JBL TUNE 750BTNC (100,-). Deze lijkt gewoon het zelfde als de JBL650...

overige info
koptelefoonland is voor mij echt een doolhof en ik ben best wel kieskeurig. Erg lastig dus. Wat ik in ieder geval belangrijk vind is het volgende. De koptelefoon moet beschikken over;
- over ear
- een 3.5 mm poort (kabel afneembaar)
- bluetooth
- draaibare oorschelpen
- geen oorschelpen van stof, maar wel zacht.
- actieve noice canceling mag, maar belangrijker vind ik de passieve noice canceling
- (super) mooi geluid :)

tot slot
Ik ben heel benieuw wat jullie denken over de koptelefoons die ik genoemd heb, maar ik ben ook zeker benieuwd naar andere soorten en merken. Anyway ik waardeer jullie hulp enorm :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:06
Heb je de Sony WH-1000XM3 overwogen? Staat er toevallig net 1 op V&A voor 220. Voldoet volgens mij aan al je eisen, maar is wel iets duurder. Genoeg reviews te vinden, zijn volgens mij over het algemeen erg positief. Tweakers heeft er recent ook 1 gepost.

Het meest waardevolle is dat je in een winkel gaat vergelijken (in corona tijdperk mogelijk wat lastiger, wees in ieder geval voorzichtig en was je handen goed, etc.). Dan kun je de passieve noise cancelling ook uitproberen t.o.v. actieve noise cancelling.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeff3456
dankje voor je reactie!
ik heb meteen een hele hoop reviews gezocht. Het lijkt een zeer goede koptelefoon.
Het is de opvolger van de WH-1000XM2. en de WH-1000XM2 is weer de opvolger van de MDR-1000X

Verder zag ik dat de WH-H910N aardig overeen komt met de WH-1000XM3. De 910 heeft iets dikkere oorschelpen dan de 1000XM3. echter zal het verschil het best duidelijk worden in de winkel.
De WH-XB900N is volgens mij de goedkope versie van de WH-H910N

de serie naamgeving van sony is best ingewikkeld, mede komt dit doordat er op de site nog steeds oude modellen staan.

na de corona crisis ga ik pas weer naar de winkel, maar heel goed dat je waarschuwde, top!!
ondertussen blijf ik op internet kijken en hoop ik dat ik hier nog een paar mooie aanbevelingen ontvang :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:14
De ingewikkeldheid van de naamgeving valt best mee wanneer je eenmaal de verschillende betekenissen weet.

WirelessHeadphone-1000XMark3

WirelessFree-1000XMark3

WirelessHeadphone-XBass900Noise canceling

De WH-XB900N is dus geen goedkopere versie van de WH-H910N maar bedoelt voor een andere publiek, een publiek die graag van extra bass houdt.

De Sony h.ear WH-H900N is qua geluidskwaliteit goed vergelijkbaar met de WH-1000XM3, waarbij laatstgenoemde meer laag biedt en de WH-H900N overall neutraler klinkt . De passieve noice canceling met het volume vanaf 20% of hoger is op deze koptelefoon goed. De afwerking is minder premium dan bij de WH-1000XM3, de noice calcelling is vergelijkbaar met de WH-1000XM2.

Al met al is de WH-H900N een van de best klinkende koptelefoons in het middensegment en momenteel scherp geprijsd op Amazon.nl, voor deze prijs ga je geen betere koptelefoon vinden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeff3456
Ah thnx!

mijn oude koptelefoon was de MDR-ZX770BN dus waarschijnlijk is de WHXB900N de betere optie kwa type geluid. Maar dat ga ik na de corona crisis uittesten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-05 16:35
jeff3456 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:41:
Ah thnx!

mijn oude koptelefoon was de MDR-ZX770BN dus waarschijnlijk is de WHXB900N de betere optie kwa type geluid. Maar dat ga ik na de corona crisis uittesten :)
Uhm nu maak je een foutje; de BN aan het einde staat voor Bluetooth Noisecanceling
De B ervoor geeft de extra bas aan

Ik zou dus voor de WH-H900N gaan en niet de WHX-H900N

[ Voor 6% gewijzigd door ramonlambal op 09-04-2020 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb hier de Sony WH H900N of h.ear on 2 Wireless NC Ik had ergens gelezen dat deze het kleine broertje van de WH-1000XM3 was met minder goede noisecanceling, maar daartegen (iets) betere geluidskwaliteit.

Heel eerlijk ben ik niet iemand die snel verschillen hoort kwa kwaliteit maar op zich ben ik er best tevreden mee. Alleen heb ik die van mij via een deal bij bol.com gratis met mijn sony smartphone kunnen kopen.
Verder heb ik nog een sennheiser HD555 als vaste koptelefoon. En voor gemiddeld pc gebruik vind ik niet een groot verschil in geluidskwaliteit.

De Sony wordt momenteel veel gebruikt als headset voor thuiswerken en meetings. En kwa gebruiks gemak is deze beter als de sennheiser omdat deze laatste door de zachte stoffen kussens snel wat warmere oortjes geeft.

[ Voor 6% gewijzigd door kluyze op 04-05-2020 17:03 ]

Pagina: 1