Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kun je een niet-dimbare driver achter een dimactor monteren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ivojansch
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-02 15:24
Kun je een niet fase-dimbare driver monteren achter een dim actor als je de dim functie niet gebruikt?

Ik heb thuis een knx systeem dat bij de bouw is aangelegd. De lamp boven de eettafel was fase dimbaar en aangesloten op een dim actor (Txa664an).

Nu hebben we een nieuwe led lamp met eigen ingebouwde dimmer met afstandbediening. Hij is dus niet meer fase dimbaar. Kan ik die ophangen en dan het dimmen van de actor gewoon niet gebruiken (dus alleen stand 0 en 100 gebruiken)? Of moet ik de meter kast laten aanpassen en de lamp op een schakelactor ipv een dimactor laten bedraden?

Beste antwoord (via ivojansch op 16-04-2020 23:53)

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:54
Dat kan. Ik weet wel niet zeker wat er zou gebeuren als je toch gaat dimmen, maar probeer dat zeker te vermijden. Desnoods de actor herprogrammeren zodat de dim-inputobjecten niet meer met een groepadres gelinkt zijn.

Alle reacties

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Waarom heb je dan KNX? Dat lijkt me toch te preferen boven speelgoedachtige dingen met afstandsbedieningen...

Wat is het voor lamp?

Waarom geen KNX LED driver/dimmer?

• ivojansch
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-02 15:24
Ik kan knx nog steeds gebruiken om hem aan en uit te doen, maar met de fase dimmer dimt de lamp niet ver genoeg. Met een losse afstandbediening kon er een betere driver in die een groter dim bereik heeft. En als de juiste stand eenmaal is ingesteld is aan/uit via knx voldoende. Beetje een compromis, voor een goede led dimmer zou je ipv fase afsnij eigenlijk een 0-10v dimmer moeten hebben maar er was geen buis om extra 0-10v te trekken.

Acties:
  • Beste antwoord

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:54
Dat kan. Ik weet wel niet zeker wat er zou gebeuren als je toch gaat dimmen, maar probeer dat zeker te vermijden. Desnoods de actor herprogrammeren zodat de dim-inputobjecten niet meer met een groepadres gelinkt zijn.