geen game pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seccondbest
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-01-2021
Mijn vraag
.
Wij willen zelf onze pc upgraden zal niet de eerste keer zijn dat ik de verkeerde onderdelen koop dus nu eerst maar eens vragen.

Wij gebruiken de pc met 2 monitoren, op de 1ste monitor hebben we diverse google pagina's open waaronder wat online games, op de 2e monitor hebben we de beveiligings cameras.

De huidige setup is :

I7 (870) @2.93
Op een asus lga1156 MB (P7p55D-E pro)..
12 gig DDR3 @ 668
en een Radeon R9 200 series met 2 G DDR5

Ondanks de SSD is het systeem traag kan rustig even naar de wc voor hij is opgestart...

de kast de voeding en de rand apparatuur is ok (voeding ruim 650 W)

maar wat is nou verstandig om te kopen?

een video kaart die meer geheugen heeft,
of een betere processor met bijpassend moederbord?
En gaan we dan voor DDR3 of DDR4?

uiteraard is alle hulp welkom.

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Upgrade setjes via marktplaats (zie door de bomen het bos niet meer)
...

Beste antwoord (via seccondbest op 04-04-2020 22:13)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:10
R9 200 met 2G kan een 270 of 270X zijn en die zijn sneller dan de gpu in een 3400G. Dus lekker meenemen die kaart en een Ryzen 5 1600 12nm nemen, of een 2600 als de prijs gelijk is.

Welke ssd heb je?

Mijn idee tot nu toe
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 99,-€ 99,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 77,97€ 77,97
1BehuizingenAntec P5€ 55,27€ 55,27
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK€ 83,01€ 83,01
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 45,04€ 45,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 360,29

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Als je niet gaat gamen heeft een betere GPU geen meerwaarde toch?
Dan zou ik een bescheiden upgradesetje kiezen of nog beter; een nieuw systeemple bouwen.

Je hebt er geen budget bijgezet maar voor een schamel bedrag heb je een Ryzen 3200 (met ingebakken GPU), 8GB DDR4 en een nieuw moederbord, dan zou ik wel gelijk de voeding mee vervangen want aan de huidige specs te zien is die over de houdbaarheidsdatum :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seccondbest
lol lol wist niet dat voedingen slecht werden maar ok die gaat er ook uit...

De gpu heeft dus geen invloed op de beveiligings camera's (horten en stoten van het beeld b.v)?

dan is het duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

seccondbest schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 21:36:
lol lol wist niet dat voedingen slecht werden maar ok die gaat er ook uit...

De gpu heeft dus geen invloed op de beveiligings camera's (horten en stoten van het beeld b.v)?

dan is het duidelijk :)
Video encoding/decoding gebeurt v.z.i.w. toch meestal op de CPU, maar je hoeft je GPU ook niet gelijk weg te gooien natuurlijk :)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:55
Je zou altijd nog kunnen zoeken naar de 3400g. Hij is alleen minder goed leverbaar.
Geeft net wat meer kracht, als je bang bent dat de 3200g niet genoeg geeft.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:10
R9 200 met 2G kan een 270 of 270X zijn en die zijn sneller dan de gpu in een 3400G. Dus lekker meenemen die kaart en een Ryzen 5 1600 12nm nemen, of een 2600 als de prijs gelijk is.

Welke ssd heb je?

Mijn idee tot nu toe
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 99,-€ 99,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 77,97€ 77,97
1BehuizingenAntec P5€ 55,27€ 55,27
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK€ 83,01€ 83,01
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 45,04€ 45,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 360,29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seccondbest
Uszka,

Ik kwam uit op :

AMD ryzen 3, 3200g (95,90)
MSI A320m-A pro (59,00)
G.skill Aegis 1x16Gb (81,00)

nog geen voeding of case lol maar ik vind jouw lijstje mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seccondbest
1 x AMD Ryzen 5 2600, 3,4 GHz (3,9 GHz Turbo Boost) socket AM4
1 x ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4, socket AM4 moederbord
1 x Corsair 16 GB DDR4-3200 Kit werkgeheugen (2x 8Gb)

Totaal prijs € 264,85

de 1ste 2 was een pakketdeal scheelde 6 euro ook het geheugen hier aangeschaft scheeld weer verzendkosten..

besteld en betaald, morgen eens kijken voor een voeding, we blijven de oude case gebruiken ze is er verliefd op lol....

Dank voor het advies en de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:07
De 2600 is alleen bij alternate gunstig geprijsd (en ik zie hem daar niet bij de upgradekits), anders kun je net zo goed de 1600 12nm nemen. Hadden ze het Crucial geheugen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 08:21

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Wat is de setting waarin het systeem gebruikt wordt? Beetje browsen en wat videofeeds klinkt als werk gerelateerd.
Als er haperingen in de video optreden is het denk ik handig om uit te zoeken waar dat probleem vandaan komt, kan namelijk vanalles zijn; brakke camera, brak netwerk, brakke encoding, trage opslag, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Firestorm schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:06:
Wat is de setting waarin het systeem gebruikt wordt? Beetje browsen en wat videofeeds klinkt als werk gerelateerd.
Als er haperingen in de video optreden is het denk ik handig om uit te zoeken waar dat probleem vandaan komt, kan namelijk vanalles zijn; brakke camera, brak netwerk, brakke encoding, trage opslag, etc.
Daar heb je een punt, maar is natuurlijk geen verklaring voor
seccondbest schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 21:23:[...]Ondanks de SSD is het systeem traag kan rustig even naar de wc voor hij is opgestart...
Als er natuurlijk issues met de SSD zouden zijn, dan zitten we wel weer bij jouw laatste opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seccondbest
En daar zijn we weer... ik heb alles netjes zo als het hoort ingebouwd in een nieuwe Antec behuizing en sluit alles aan met de bedoeling om een nieuwe kopie van windows te gaan instaleren op een nieuwe SSD van 249 Gb..... ???? NIETS!!

Alles los gehaald en weer opnieuw alles aangesloten..... weer aan en, NIETS! en met Niets bedoel ik dan zacht gloeiende rode leds onder een koelblok waar verders niets op staat verders gebeurd er echt helemaal niets.. na een dag van hard werken gebeld met de verkopende partij (webshop) en wat blijkt het gekochte geheugen word niet ondersteund....

ik naar Informatique en daar 16 Gb corsair vengeance gekocht op 2666 Ghz (die staat wel in de lijst) (de 3200 Ghz staat niet in de lijst dus die gaat de verkoop weer in)...
Kom thuis nieuwe geheugen er in....netsnoer er op, schakelaar om en?

rode gloeiende leds en bij een druk op de power knop gaat de voeding aan, de fan op de CPU gaat aan...dus hoopvol kijk ik en POEF alles weer uit na nog geen 10 seconden...

***wat heb ik al gedaan ***?

andere voeding geprobeerd met hetzelfde resultaat
geheugen in de andere bankjes gedaan, dan doet hij helemaal niets
Nieuw geheugen gekocht mag ook niet baten...

Handen in het haar de vrouw op me nek en nog steeds geen PC!... wie o wie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:14

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

@seccondbest Wat heb je uiteindelijk gekocht?
De ryzen 2600 heeft geen iGPU. Heb je de oude videokaart terug gebruikt? Vergeet ook niet om de noodzakelijke kabels aan te sluiten. 4+4 pin voor CPU, 24 pins hoofdstekker in het moederbord, SATA power voor opslagmediums met SATA en 6(+2) pin voor videokaarten die zo'n connector hebben.
Lees de handleiding van het moederbord door om te kijken wat rode lichtjes zouden kunnen betekenen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ludwig005 op 08-04-2020 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:07
Oei, vrouw op de nek, daar moeten we wat aan doen.
Als geheugen niet op de compatibility lijst staat betekent niet dat het niet werkt, alleen dat het niet getest is.
De kans dat het zelfs op 2133MHz (JEDEC standaard) niet werkt is vrijwel nihil.

Wat staat er in het boekje van het moederbord over rode lampjes?
Geen afstandsbusjes in de behuizing vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seccondbest
De lijst met wat ik uiteindelijk gekocht heb staat iets hoger met uitzondering van het geheugen, ik heb vandaag ander geheugen gekocht....

en sorry maar het AMD 450 gaming K4 moederbord wilde niet opstarten met het eerst gekochte 3200 geheugen, nu met de 2666 gehuegen doet hij het wel...

In het boekje staat niets vermeld over rode ledjes die langzaam aan en uit gaan, ik kan straks nog wel even in de bios kijken of daar iets vermeld staat..

De PC doet het inmiddels (kwestie van eerst kijken dan schelden) stekker zat niet helemaal aangedrukt..
Maar die rode leds blijven gloeien van dim naar fel en terug geen idee waarom lol... maar ach de pc doet het nu alleen nog het geluid...

Moederbord heeft onboard geluid en windows zegt dat er geen probleem is lol tja wat windows allemaal niet zegt he lol...

dank aan allen voor de geboden hulp, we hebben nu een AMD Ryzen 5, 2600 op een Asrock B450 Gaming K4 met 16 gig geheugen @ 2666 en een SSD van 240 Gb voor windows en een 2 TB harddrive voor de files en downloads in een nieuwe kast van Antec en een oudere R9 270X videokaart met 2Gb ddr5

systeem werkt nu tweaken tot perfectie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 20:24

Bolletje

Moderator Harde Waren
Die rode LEDs van het moederbord zijn voor de sier. Je kan ze aanpassen in de bios.

https://download.asrock.c...%20B450%20Gaming%20K4.pdf

pagina 70

RGB LED
ASRock RGB LED allows you to adjust the RGB LED color to your liking.

Geluid; hoe sluit je je speakers/headset aan? Met 3,5 jack? Dat kan zowel aan de achterkant als de voorkant. Bij de voorkant kan het zijn dat de aansluiting op het moederbord niet (goed) is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seccondbest
Hah dank je voor de uitleg van de rode leds....
de speakers?

eerst op het moederbord aan de achterkant niets!
toen het stekkertje van de voorzijde aangesloten op het moederbord (kan er maar op 1 manier op zit een blank spot in het stekkertje) maar wederom geen speakers toen gekozen voor de optie AC97 zelfde aansluitingh op het moederbord ander stekkertje maar nog geen speakers...

word tijd voor andere speakers lol
Pagina: 1