"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Oke, ik ben al wat verder. Ik heb MRTG nu goed draaien, alleen het configgen wil niet. Volgens mij moet ik iets met SNMP instellen, maar ik heb geen idee hoe dit werkt. Iemand ervaring?
Ik krijg ongeveer deze error.
Ik krijg ongeveer deze error.
Verwijderd
Kijk installeer de SNMP packages,
vervolgens kijk je in de /etc/snmp/ dir ,
daar staat een file, snmpd.conf
edit die even, en start vervolgens
de snmp daemon op. /etc/rc.d/init.d/snmpd start.
en probeer dan nog eens met mrtg
greetz,
Tha Insane
vervolgens kijk je in de /etc/snmp/ dir ,
daar staat een file, snmpd.conf
edit die even, en start vervolgens
de snmp daemon op. /etc/rc.d/init.d/snmpd start.
en probeer dan nog eens met mrtg
greetz,
Tha Insane
Om MRTG je netwerk-verkeer te laten meten moet je wel een SNMP-deamon hebben lopen die deze informatie vrijgeeft.
Je kunt beter gaan kijken naar de mogelijkheden van NTOP (eventueel in samenwerking met RRDTool, welk van dezelfde makers als MRTG is). MRTG is meer bedoeld om routers uit te vragen, en ik denk niet dat jij die hebt (oke MRTG kan ook andere SNMP-apparaten uitvragen, maar is oorspronkelijk voor routers bedoeld).
RRDTool is zowieso goed om ernaast te installeren, je kant MRTG ook met RRDTOOL de data laten bewaren, dan worden de grafieken alleen maar gemaakt als ze nodig zijn (cgi-script ipv elke 5 minuten als je MRTG draait).
Je kunt beter gaan kijken naar de mogelijkheden van NTOP (eventueel in samenwerking met RRDTool, welk van dezelfde makers als MRTG is). MRTG is meer bedoeld om routers uit te vragen, en ik denk niet dat jij die hebt (oke MRTG kan ook andere SNMP-apparaten uitvragen, maar is oorspronkelijk voor routers bedoeld).
RRDTool is zowieso goed om ernaast te installeren, je kant MRTG ook met RRDTOOL de data laten bewaren, dan worden de grafieken alleen maar gemaakt als ze nodig zijn (cgi-script ipv elke 5 minuten als je MRTG draait).
rm -r *
Die SNMP Daemon draait nu. Nog geeft ie een error.
Ik heb hem nu goed draaiend. Wat ik nu verkeerd deed is dat ik ipv mijn Chello (internet) IP gewoon 127.0.0.1 (of mijn hostname) moest opgeven bij de config van MRTG.
Hij draait nu perfect, moet er alleen nog ff voor zorgen dat ie zelf om de zoveel minuten update.
Hij draait nu perfect, moet er alleen nog ff voor zorgen dat ie zelf om de zoveel minuten update.
Thanks... volgens mij werkt alles nu perfect!Op zondag 05 augustus 2001 19:58 schreef Phantom_ het volgende:
crontab
Allemaal bedankt voor de hulp!
Pagina: 1