Beste Tweakers,
3 jaar geleden heb ik met behulp van jullie advies het volgende systeem gemaakt:
Nu 3 jaar later merk ik dat het tijd is voor een update van de componenten. Hieronder mijn antwoorden op de vragenlijst.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, zoals: CoD Warzone, Rocket League, Rust, Overwatch
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het huidige systeem heb ik gemaakt voor net iets meer dan 700 euro. Nu wil ik best iets meer uitgeven, laten we zeggen max 900 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja ik wil de kast, voeding en SSD van het vorige systeem behouden. Ik twijfel nog over RAM, maar volgens mij is het verstandiger als ik nieuwe kaartjes met hogere geheugensnelheid koop. Ik wil sowieso naar 16 GB.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuw moederbord, CPU, videokaart en geheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta voor alles open, maar ik lees veel goede dingen over AMD op het moment.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat alles in de kast past :-) En ik hou het graag een beetje stil. Deze kleine pc heb ik gebouwd, omdat ik hem niet te veel wil laten opvallen. En dat deed hij tot nu toe perfect!
Ga je overklokken?
Nee, geen verstand van.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb hieronder een systeem build die ik in gedachten heb. Ik heb uiteraard het eea gelezen, maar ik weet dat op het forum een paar guru's meelezen die ongetwijfeld waardevol advies hebben. Ik ben met name benieuwd of de componenten matchen en of er nog besparingen mogelijk zijn die niet erg ten koste gaan van de prestaties.
Dit is de build die ik in gedachten had, met behoud van de kast, voeding en SSD dus:
Componenten die ik mee neem:
Daarmee kom ik op EUR 878 voor de nieuwe componenten. Wat denken jullie van deze build? Ik verneem het graag als jullie advies hebben! Alvast hartelijk bedankt, top forum!
3 jaar geleden heb ik met behulp van jullie advies het volgende systeem gemaakt:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Pentium G4560 Boxed | € 71,17 | € 71,17 |
| 1 | Moederborden | MSI B250I GAMING PRO AC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 470 ARMOR 4G OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Silverstone Sugo Series 13 (mesh front panel) | € 51,90 | € 51,90 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport BLS8G4D240FSA | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V Series V550 | € 118,07 | € 118,07 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 145,90 | € 145,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 387,04 | ||
Nu 3 jaar later merk ik dat het tijd is voor een update van de componenten. Hieronder mijn antwoorden op de vragenlijst.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, zoals: CoD Warzone, Rocket League, Rust, Overwatch
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het huidige systeem heb ik gemaakt voor net iets meer dan 700 euro. Nu wil ik best iets meer uitgeven, laten we zeggen max 900 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja ik wil de kast, voeding en SSD van het vorige systeem behouden. Ik twijfel nog over RAM, maar volgens mij is het verstandiger als ik nieuwe kaartjes met hogere geheugensnelheid koop. Ik wil sowieso naar 16 GB.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuw moederbord, CPU, videokaart en geheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta voor alles open, maar ik lees veel goede dingen over AMD op het moment.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat alles in de kast past :-) En ik hou het graag een beetje stil. Deze kleine pc heb ik gebouwd, omdat ik hem niet te veel wil laten opvallen. En dat deed hij tot nu toe perfect!
Ga je overklokken?
Nee, geen verstand van.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb hieronder een systeem build die ik in gedachten heb. Ik heb uiteraard het eea gelezen, maar ik weet dat op het forum een paar guru's meelezen die ongetwijfeld waardevol advies hebben. Ik ben met name benieuwd of de componenten matchen en of er nog besparingen mogelijk zijn die niet erg ten koste gaan van de prestaties.
Dit is de build die ik in gedachten had, met behoud van de kast, voeding en SSD dus:
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix B450-I Gaming | € 168,- | € 168,- |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT | € 445,- | € 445,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 90,75 | € 90,75 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 878,75 | ||
Componenten die ik mee neem:
| 1 | Behuizingen | Silverstone Sugo Series 13 (mesh front panel) | € 51,90 | € 51,90 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V Series V550 | € 118,07 | € 118,07 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 145,90 | € 145,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 315,87 | ||
Daarmee kom ik op EUR 878 voor de nieuwe componenten. Wat denken jullie van deze build? Ik verneem het graag als jullie advies hebben! Alvast hartelijk bedankt, top forum!