Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MisterMarcFR
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-10 15:11
Hoi,

Ik ben op zoek naar een desktop. 7 jaar een HP (pricewatch: HP Pavilion p6 2330ED) gehad maar het houd een beetje op. Wel zéér tevreden geweest over het apparaat.

Ik zal de PC vooral gebruiken voor thuis werken, internetten, muziek streamen en het spelen van Football Manager. Verder speel ik er geen games op, daar heb ik m'n PS voor.

Iemand tips? Zeg rond de 700 euro.

Heb zelf ook al een beetje rondgekeken maar het blijft lastig. Ben geen leek maar kan wel wat hulp gebruiken.

- I5 lijkt me voldoende. I7 is nogal prijzig en lijkt me niet nodig als ik kijk waarvoor ik de PC wil gaan gebruiken?

- Is 8 GB RAM geheugen voldoende?

- Wat voor videokaart zou voldoende zijn? Een shared videokaart zie ik niet zitten.

- SSD + HDD lijkt me het snelst?

Merkvoorkeur zou HP zijn, maar laat me graag verrassen met ervaringen van andere merken.

Thanks!

Mocht ik het topic niet juist geopend hebben of mochten jullie iets missen, hoor ik het ook graag! Vrees namelijk dat hij naar Complete Systemen & Laptops moet..

[ Voor 9% gewijzigd door MisterMarcFR op 04-04-2020 19:02 ]

Alle reacties

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Intel NUC?

Ben je voor dat bedrag zeker klaar. Football Manager ken ik niet, maar het klinkt niet als een game met heel zware grafische eisen.

Qua HP, wellicht eens kijken naar hun zakelijke lijn. Of Dell, idem. Consumentenlijn vind ik zelf in de regel wat flimsy en als je toch off-the-shelf wilt en geen zware grafische eisen hebt, is de zakelijke lijn prima.

SSD is wel een must anno 2020, je kunt zelfs kijken of een NVMe SSD de moeite waard is. (Hoeft nauwelijks meer te kosten.) HDD alleen als je de storage nodig hebt maar als je geen grote opslagbehoefte hebt (zeg in totaal 1T) kan een enkele SATA SSD of NVMe SSD voldoende zijn.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-11 20:35
Waarom heb je de vooraf ingevulde vragen weggehaald en niet beantwoord?

• MisterMarcFR
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-10 15:11
unezra schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:04:
Intel NUC?

Ben je voor dat bedrag zeker klaar. Football Manager ken ik niet, maar het klinkt niet als een game met heel zware grafische eisen.

Qua HP, wellicht eens kijken naar hun zakelijke lijn. Of Dell, idem. Consumentenlijn vind ik zelf in de regel wat flimsy en als je toch off-the-shelf wilt en geen zware grafische eisen hebt, is de zakelijke lijn prima.

SSD is wel een must anno 2020, je kunt zelfs kijken of een NVMe SSD de moeite waard is. (Hoeft nauwelijks meer te kosten.) HDD alleen als je de storage nodig hebt maar als je geen grote opslagbehoefte hebt (zeg in totaal 1T) kan een enkele SATA SSD of NVMe SSD voldoende zijn.
Ik had zelf de volgende PC op het oog. Teveel voor het goede gezien het gebruik?

https://www.bol.com/nl/p/...dl#product_specifications

Aanvullende vraag:

Ik zie ook veel computers met de shared videokaart Intel HD Graphics 630. Hoe is deze kwalitatief gezien?

[ Voor 15% gewijzigd door MisterMarcFR op 04-04-2020 20:07 ]

• kevins88
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-12-2020
Aanvullende vraag:

Ik zie ook veel computers met de shared videokaart Intel HD Graphics 630. Hoe is deze kwalitatief gezien?
Ik heb zelf een i5-6500 en speel ook weleens FM20 of eerder oudere varianten en daarvoor is de igpu meer dan voldoende voor, ook series films etc.
Ik heb ook geen 4K scherm en dergelijke, dus tenzij je dat echt wil zou ik voor een externe gpu gaan zijn je eisen wat minder dan lekker dat geld besparen.
Daarnaast produceer ik er muziek mee met best veel vst’s wel in combinatie met 16gb werk geheugen.

Dus een nieuwere variant i5 met igpu met 8 gb ram moet denk ik wel voldoende zijn.