Toon posts:

Softwarematige ATA om analoge telefoon via VOIP te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Is het mogelijk om via software een ATA (Analoge Telefoon Adapter) te creëren?
Ik heb namelijk een Realtek PL4008072012 4-Port 10/100 Card Tamarack als tweede netwerkkaart in mijn computer, en het zou fijn zijn als om die te gebruiken om telefoons aan te sluiten.

Er zijn diverse kabels met aan de ene kant een RJ45 aansluiten en aan de andere kant een analoge aansluiting. Ik vroeg me af of er software bestaat waardoor ik op deze manier analoge telefoons op mijn computer kan aansluiten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Realtek PL4008072012 4-Port 10/100 Card Tamarack

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een FB PCTEL AMR V1.2 56K Modem, zo een als hier: https://www.ebay.com/itm/...s-Thru-Line-/283403380544
EDIT: Ik weet ook niet of het überhaupt wel mogelijk is om deze modem kaart te gebruiken. Corrigeer me als ik het fout heb :)

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2020 19:05 . Reden: Ik weet ook niet of het überhaupt wel mogelijk is om deze modem kaart te gebruiken ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 04-04-2020 19:28)

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:30
je kan een utp kabel gebruiken voor telefonie als je de juiste tussenstukken gebruikt (maar dan is het geen internet kabel offcourse)

je kan ook een iets als een cisco spa112 kopen... dat zet je voip over naar analoge lijn

maar vooral... waarom wil je dit uberhaupt ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
De connector moge hetzelfde zijn, de signalering en de voltages zijn volledig anders. Dat gaat nooit werken. Voor een modem zou je mogelijk drivers kunnen schrijven om A/D-conversie te doen en signalering om te zetten in SIP, waar ik je succes mee wens.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:30
je kan een utp kabel gebruiken voor telefonie als je de juiste tussenstukken gebruikt (maar dan is het geen internet kabel offcourse)

je kan ook een iets als een cisco spa112 kopen... dat zet je voip over naar analoge lijn

maar vooral... waarom wil je dit uberhaupt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, het handigst is dus gewoon een normala ATA te kopen, zoals
https://www.bol.com/nl/p/...SAVG1A.1_4.5.ProductImage

ijske ik was er gewoon nieuwsgierig naar of het überhaupt mogelijk is :)