Schrijfwijze van NVIDIA (Nvidia) op nieuwssites

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ik ben benieuwd waarom NVIDIA op Tweakers met enkel de hoofdletter N geschreven wordt in de nieuwsberichten. NVIDIA zelf, noemt zich in all caps NVIDIA, geen Nvidia.

Als we dan bijvoorbeeld kijken naar het bedrijf SpaceX wordt de stileren van de hoofdletter X wel gehonoreerd.

Online vind ik veel meer andere nieuwssites die ook Nvidia hanteren (eigenlijk alleen maar). Op de Wikipedia pagina staat iets genoemd over "more commonly referred to as Nvidia", maar er is hiervoor geen bron te vinden, de historie is dan weer het logo met een kleine n en de rest in hoofdletters (UT2004 had bijv. nog het oude logo). Op de site van NVIDIA (tevens een verwijzing vanuit Wiki) is er ook een document over de stilering van de naam en logo's: http://international.down...NVIDIA_LogoGuidelines.pdf

Tevens zijn de beursaandelen te vinden onder de handelsnaam: NVIDIA Corporation of NVIDIA Corp, wederom gestileerd met hoofdletters.

Ik ben enkel benieuwd waarom het zo geschreven wordt, en bijvoorbeeld een SpaceX wel met een hoofdletter X geschreven wordt?

Nog even een tag van redactieleden op Tweakers die de afgelopen tijd artikelen over Nvidia [sic] ;) geschreven hebben. @AverageNL @Olaf @Xtuv @Hayte

[ Voor 6% gewijzigd door True op 04-04-2020 16:46 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

arnoudwokke schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:10:
[...] Van woorden en woorddelen die geheel in hoofdletters gesteld zijn, nemen we alleen de beginhoofdletter over [...]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Die post had ik ook zelf moeten kunnen vinden, bedankt!

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente