Taatsdeur plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-09 21:56
Beste,

Ik wil graag een taatsdeur laten plaatsen in onze nieuwe woning. Nu ben ik al een aantal dagen aan het onderzoeken waar ik dit zou moeten laten doen en wat er zoal bij komt kijken. Ik heb nog een aantal vragen m.b.t. het kopen en laten plaatsen van een taatsdeur.

- Ik heb een aantal offertes opgevraagd en zie vooral gigantische prijsverschillen van soms wel €1.000,- voor slechts 1 deur. Aangezien er bijzonder veel aanbieders zijn in het plaatsen van taatsdeuren zie ik door de bomen het bos niet meer wat nu eventuele verschillen zijn etc.

- Zoals jullie kunnen zien op bijgevoegde foto zit er op dit moment een opdekdeur in met daarboven een raampje. Is het verstandiger te kiezen voor een taatsdeuren tot aan het raampje en dat te laten stuccen of een deur tot aan het plafond? En wat zou dat qua prijs schelen?

- Dien je het kozijn geheel zelf te verwijderen? Sommige aanbieders zeggen van wel, anderen weer niet. Het liefst laat ik alles door 1 partij doen en sloop ik zelf niks.

- Wat is een beetje een gangbare prijs voor 1 deur inclusief montage? €1.500,-?

Thanks alvast.

https://i.gyazo.com/07801fdb192071366fd89c6e658db458.png

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:10
Stalen kozijn of houten kozijn?

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-09 18:13
CryptoNL schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:28:
- Ik heb een aantal offertes opgevraagd en zie vooral gigantische prijsverschillen van soms wel €1.000,- voor slechts 1 deur. Aangezien er bijzonder veel aanbieders zijn in het plaatsen van taatsdeuren zie ik door de bomen het bos niet meer wat nu eventuele verschillen zijn etc.

- Zoals jullie kunnen zien op bijgevoegde foto zit er op dit moment een opdekdeur in met daarboven een raampje. Is het verstandiger te kiezen voor een taatsdeuren tot aan het raampje en dat te laten stuccen of een deur tot aan het plafond? En wat zou dat qua prijs schelen?

- Dien je het kozijn geheel zelf te verwijderen? Sommige aanbieders zeggen van wel, anderen weer niet. Het liefst laat ik alles door 1 partij doen en sloop ik zelf niks.

- Wat is een beetje een gangbare prijs voor 1 deur inclusief montage? €1.500,-?
- Een taatsdeur wordt altijd in vloer en plafond bevestigd, de precieze bevestiging heb ik me nooit in verdiept, maar kan me goed voorstellen dat een taatsdeur helemaal niet mogelijk is met het raampje er boven. Is dit bij je offertes niet aan bod gekomen? Prijsverschil geen idee, zou je zelf moeten weten want je hebt offertes?

- Ligt aan jezelf. Zelf verwijderen = goedkoper. De aanbieder die zegt dat zij het doen vraagt er geld voor, de ander niet.

- Je hebt toch offertes? Zoveel mensen, zoveel wensen, en dus ook zoveel producten die zowel qua prijs als kwaliteit sterk verschillen. €1.500 zal vast één van de vele prijzen inclusief montage zijn. Afhankelijk van de eisen zou het kunnen zijn dat je met €600 klaar bent, of €6.000 ;) Eveneens afhankelijk van je regio en hoe druk de bouwvakkers om je heen zijn. Veel aannemers etc zullen niet zitten te wachten op één deur plaatsen dus zal het naar verhouding duurder zijn dan wanneer de aannemer je hele woning verbouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:52
Wil je een echte taatsdeur of gewoon zo'n grote glazen deur met zwart metalen frame die je tegenwoordig overal ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Nielson schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:00:
Wil je een echte taatsdeur of gewoon zo'n grote glazen deur met zwart metalen frame die je tegenwoordig overal ziet?
Taatsdeur. Qua prijs scheelt dat niets namelijk.

@Twijfels - Een taatsdeur wordt altijd in vloer en plafond bevestigd, de precieze bevestiging heb ik me nooit in verdiept, maar kan me goed voorstellen dat een taatsdeur helemaal niet mogelijk is met het raampje er boven. Is dit bij je offertes niet aan bod gekomen? Prijsverschil geen idee, zou je zelf moeten weten want je hebt offertes?

Nee niet aan bod gekomen. Meeste offertes bestaan uit 3 regels:

- Prijs deur
- Prijs montage
- Totaalprijs

Prijsverschil geen idee waarom dat zo extreem is. Offertes maken mij daarin niet wijzer, vandaar ook dit topic, misschien dat hier mensen zijn met ervaringen omtrent dit soort deuren.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
CryptoNL schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:19:
[...]

Taatsdeur. Qua prijs scheelt dat niets namelijk.

@Twijfels - Een taatsdeur wordt altijd in vloer en plafond bevestigd, de precieze bevestiging heb ik me nooit in verdiept, maar kan me goed voorstellen dat een taatsdeur helemaal niet mogelijk is met het raampje er boven. Is dit bij je offertes niet aan bod gekomen? Prijsverschil geen idee, zou je zelf moeten weten want je hebt offertes?

Nee niet aan bod gekomen. Meeste offertes bestaan uit 3 regels:

- Prijs deur
- Prijs montage
- Totaalprijs

Prijsverschil geen idee waarom dat zo extreem is. Offertes maken mij daarin niet wijzer, vandaar ook dit topic, misschien dat hier mensen zijn met ervaringen omtrent dit soort deuren.
Zijn ze voor die offertes wel langs geweest om de situatie te bekijken dan? Degene die het plaatst weet het beste hoe het dus ook zit met dat raampje. Lijkt me raar als ze een offerte geven zonder de situatie (al was het een foto) te kennen.

Heb je geen merken of iets van de deuren gekregen, dat zal het grootste prijsverschil zijn. De deuren zou je dan zo op kunnen zoeken en specificaties vergelijken, dat kunnen wij op afstand helaas ook niet ruiken. Je hebt ook van die ‘namaak’ taatsdeuren wat gewoon een houtenframe is met latjes op het glas gelijmd, dat is weer een stuk goedkoper dan een echte taatsdeur van metaal bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Twijfels schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:25:
[...]
Lijkt me raar als ze een offerte geven zonder de situatie (al was het een foto) te kennen.
Als ze de boel nog niet gezien hebben, dan heb je een grote kans dat ze tijdens / na de uitvoering met een andere prijs komen, want 'dit is toch net wat anders dan zoals afgesproken' ;) Ik zou inderdaad iemand die niet ter plekke is langs geweest niet zo snel vertrouwen met zo'n offerte. En zelfs dan kan er tijdens / achteraf nog discussie ontstaan. Goedkoop zou maar zo eens duurkoop kunnen blijken te zijn....

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Twijfels schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:25:
[...]

Zijn ze voor die offertes wel langs geweest om de situatie te bekijken dan? Degene die het plaatst weet het beste hoe het dus ook zit met dat raampje. Lijkt me raar als ze een offerte geven zonder de situatie (al was het een foto) te kennen.

Heb je geen merken of iets van de deuren gekregen, dat zal het grootste prijsverschil zijn. De deuren zou je dan zo op kunnen zoeken en specificaties vergelijken, dat kunnen wij op afstand helaas ook niet ruiken. Je hebt ook van die ‘namaak’ taatsdeuren wat gewoon een houtenframe is met latjes op het glas gelijmd, dat is weer een stuk goedkoper dan een echte taatsdeur van metaal bijvoorbeeld.
Het is een vrij standaard opdekdeur vernam ik van de meeste deurenboeren. Merken? De meeste maken de deuren zelf, daarom ook dat de levertijd 4-6 weken is. Vaak heeft men een eigen werkplaats waar de deuren op maat worden gefabriceerd. Omdat het een redelijk standaard maat is 93 x 208 maakt het niks uit als het later 10 centimeter hoger blijkt te zijn, aangezien de deur dan nog steeds binnen de marge valt van een gangbare maat deur.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
CryptoNL schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:34:
[...]

Het is een vrij standaard opdekdeur vernam ik van de meeste deurenboeren. Merken? De meeste maken de deuren zelf, daarom ook dat de levertijd 4-6 weken is. Vaak heeft men een eigen werkplaats waar de deuren op maat worden gefabriceerd. Omdat het een redelijk standaard maat is 93 x 208 maakt het niks uit als het later 10 centimeter hoger blijkt te zijn, aangezien de deur dan nog steeds binnen de marge valt van een gangbare maat deur.
Ik snap dat het voor de prijs van de deur zelf weinig of niet uit maakt dat het 10cm hoger is. Maar dat ter plekke opeens blijkt dat er een raam boven de deur zit, en daarom het raam weggehaald / kozijn aangepast moet worden is een ander verhaal, dat zijn extra arbeidsuren waar geen rekening mee is gehouden, vandaar de vraag. Zoals @naitsoezn ook al zegt zou ik niet zo snel vertrouwen op een offerte van iemand die de situatie niet eens kent.

Je hebt het overigens eerst over een taatsdeur, nu over een opdekdeur.
Een standaard opdekdeur die lijkt op een taatsdeur: is voor €299 te vinden. Maak het duur en zeg dat de montage hetzelfde is, ben je €600 kwijt.

Maar je stalen taatsdeur is er ook voor €1.295. Daar heb je je prijsverschil van €995. Oftewel zorg dat je duidelijk krijgt wat er nou precies geleverd wordt bij de deurenboeren.

Edit: je zegt dat het een standaard maat van 208cm hoog is, en dat 10cm hoger geen probleem is. Is je plafond maar 218cm dan, lijkt me wat aan de lage kant mocht het raampje weg moeten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Twijfels op 04-04-2020 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Twijfels schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:45:
[...]

Ik snap dat het voor de prijs van de deur zelf weinig of niet uit maakt dat het 10cm hoger is. Maar dat ter plekke opeens blijkt dat er een raam boven de deur zit, en daarom het raam weggehaald / kozijn aangepast moet worden is een ander verhaal, dat zijn extra arbeidsuren waar geen rekening mee is gehouden, vandaar de vraag. Zoals @naitsoezn ook al zegt zou ik niet zo snel vertrouwen op een offerte van iemand die de situatie niet eens kent.

Je hebt het overigens eerst over een taatsdeur, nu over een opdekdeur.
Een standaard opdekdeur die lijkt op een taatsdeur: is voor €299 te vinden. Maak het duur en zeg dat de montage hetzelfde is, ben je €600 kwijt.

Maar je stalen taatsdeur is er ook voor €1.295. Daar heb je je prijsverschil van €995. Oftewel zorg dat je duidelijk krijgt wat er nou precies geleverd wordt bij de deurenboeren.
Nee je leest niet goed ;) De deur die er NU in zit is een opdekdeur ;) En dat raam dat weten ze allemaal, is vermeld bij aanvraag offerte. Toch blijft er 1.000 euro prijsverschil in zitten, geen idee waarom.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
CryptoNL schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:47:
[...]

Nee je leest niet goed ;) De deur die er NU in zit is een opdekdeur ;) En dat raam dat weten ze allemaal, is vermeld bij aanvraag offerte. Toch blijft er 1.000 euro prijsverschil in zitten, geen idee waarom.
Of jij beschrijft het niet goed :9 De opdekdeur doet er weinig toe, vandaar mijn aanname.

Maar het prijsverschil zit gewoon vrij zeker in de deur, kijk ook hier: Google shopping

Of een deur daarvoor bij de deurenboer zelf gemaakt wordt of niet is daarbij even irrelevant als ze niet 100% hetzelfde leveren. En wij weten niet of ze 100% hetzelfde leveren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09 16:03
Het kozijn dient te vervallen en er worden op de kopse kanten van de wand een nieuw stijlenset tot aan het plafond geplaatst, een taatsdeur heeft een vloerpot en een draaipunt tegen het plafond. Iedere deurenboer die zegt dat het bestaande kozijn met bovenlicht kan blijven zitten verkoopt geen taatsdeur maar gewoon een zwarte deur met glas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Ondanks de corona crisis ligt de bouw nog niet echt op z'n gat. Een offerte die €1000 hoger ligt kan ook een manier zijn om te zeggen 'geen interesse', als je dan alsnog met die partij in zee gaat hebben ze in ieder geval een mooie marge gepakt.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Tsjilp schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:03:
Ondanks de corona crisis ligt de bouw nog niet echt op z'n gat. Een offerte die €1000 hoger ligt kan ook een manier zijn om te zeggen 'geen interesse', als je dan alsnog met die partij in zee gaat hebben ze in ieder geval een mooie marge gepakt.
Inmiddels 5 offertes verder en de marge zit hem in de plaatsingskosten. De deur zelf doet zo'n 900-1250 euro excl plaatsen. Het plaatsen zelf kost je gemiddeld 500 euro en dat is enkel brengen en inhangen, meer niet. Dat is dus niet het verwijderen van het oude kozijn en het beetje stucwerk. Dat komt er OOK nog bij. 500 euro voor 30 minuten werk is snel verdiend zullen we maar zeggen :D

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CryptoNL schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:13:
[...]

Inmiddels 5 offertes verder en de marge zit hem in de plaatsingskosten. De deur zelf doet zo'n 900-1250 euro excl plaatsen. Het plaatsen zelf kost je gemiddeld 500 euro en dat is enkel brengen en inhangen, meer niet. Dat is dus niet het verwijderen van het oude kozijn en het beetje stucwerk. Dat komt er OOK nog bij. 500 euro voor 30 minuten werk is snel verdiend zullen we maar zeggen :D
Dat is knap, zomaar inhangen kan simpelweg niet bij een taatsdeur die een reguliere deur vervangt. Die taatsdeur moet immers in de vloer en het plafond (of bovenstijl) gehangen worden, anders is het geen taatsdeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Verwijderd schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:37:
[...]

Dat is knap, zomaar inhangen kan simpelweg niet bij een taatsdeur die een reguliere deur vervangt. Die taatsdeur moet immers in de vloer en het plafond (of bovenstijl) gehangen worden, anders is het geen taatsdeur.
Dat is correct, maar geen uren werk.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-09 17:39
vergis je niet, het is niet alleen 2 gaatjes boren pluggen erin en klaar.
Het moet ook recht zitten, goed sluiten en niet aanlopen.

30 minuten ben je al kwijt met binnen komen, situatie bekijken, deur uitpakken en gereedschap pakken.

Zou niet de duurste maar ook zeker niet de goedkoopste nemen.
Maar ergens in het midden.

En vraag even naar referentie foto's

Bij een zwager van me (die dus wel voor de goedkoopste ging) hebben ze aan de kant waar het glas erin gaat het kozijn vol geblubberd met zwarte kit (a la stopverf) wat er niet uit ziet.

Daar hoort ook gewoon een vierkant of hoekprofieltje als "metalen glaslat" in gemonteerd te zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door FRANQ op 06-04-2020 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:16
FRANQ schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:38:
Bij een zwager van me (die dus wel voor de goedkoopste ging) hebben ze aan de kant waar het glas erin gaat het kozijn vol geblubberd met zwarte kit (a la stopverf) wat er niet uit ziet.

Daar hoort ook gewoon een vierkant of hoekprofieltje als "metalen glaslat" in gemonteerd te zitten.
Wacht even, bedoel je nu dat de kit het enige is dat de boel op z'n plek houdt? Of ik begrijp het verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-09 17:39
Wilke schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:41:
[...]

Wacht even, bedoel je nu dat de kit het enige is dat de boel op z'n plek houdt? Of ik begrijp het verkeerd.
Dat begrijp je goed ja. (of tenminste, de kit houd de raampjes in het ijzeren frame)
Extreem lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:54

Saven

Administrator

CryptoNL schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:47:
[...]

Nou, hier een ervaringsdeskundige.

Er zit gewoon héél veel verschil in kwaliteit. Een houten versie heb je voor 1500 euro misschien. Maar ziet er niet uit en voelt niet degelijk. En daarbij ook verschil in hoeveel glazen je hebt. Een of ander klein bedrijfje kan het ook doen, maar ga je gegarandeerd terugzien in de afwerking. You get what you pay for.

Als jij het goed wil doen ben je waarschijnlijk minimaal 4500 euro kwijt. Voor een stalen deur, drie glasrijen en montage.

Wil je voor een duppie op de eerste rang kun je het misschien voor de helft of minder laten doen. Die keuze hangt gewoon van de waarde en uitstraling van je woning af.

Ah ja, goed voorbeeld idd _O- . Ook een goed advies zodat je weet wat je krijgt is veel waard.

[ Voor 20% gewijzigd door Saven op 06-04-2020 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Saven schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:50:
[...]

Nou, hier een ervaringsdeskundige.

Er zit gewoon héél veel verschil in kwaliteit. Een houten versie heb je voor 1500 euro misschien. Maar ziet er niet uit en voelt niet degelijk. En daarbij ook verschil in hoeveel glazen je hebt. Een of ander klein bedrijfje kan het ook doen, maar ga je gegarandeerd terugzien in de afwerking. You get what you pay for.

Als jij het goed wil doen ben je waarschijnlijk minimaal 4500 euro kwijt. Voor een stalen deur, drie glasrijen en montage.

Wil je voor een duppie op de eerste rang kun je het misschien voor de helft of minder laten doen. Die keuze hangt gewoon van de waarde en uitstraling van je woning af.
Hoe kom je daarbij?

Een stalen taatsdeur kost 1000-1500 euro ex montage. Stalen-deur.nu of aluxdoors of stalen-deuren.nl allemaal rond die prijsklasse. Ik denk dat je teveel hebt betaald of de deuren zijn gewoon goedkoper geworden kan natuurlijk ook.

*Gewoon Gers is de duurste, maarja die zijn ook elke week te zien bij VTWonen etc. Moet ergens van bekostigd worden die reclame.

[ Voor 6% gewijzigd door CryptoNL op 06-04-2020 16:56 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CryptoNL schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:20:
[...]

Dat is correct, maar geen uren werk.
Geen idee, het lijkt mij geen gemakkelijk karwei om fatsoenlijk te doen met kwaliteitsproducten. Ik zie daar wel enkele uren werk liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

CryptoNL schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:54:
[...]

Hoe kom je daarbij?

Een stalen taatsdeur kost 1000-1500 euro ex montage. Stalen-deur.nu of aluxdoors of stalen-deuren.nl allemaal rond die prijsklasse. Ik denk dat je teveel hebt betaald of de deuren zijn gewoon goedkoper geworden kan natuurlijk ook.
Fabriek af in 't hout misschien. Of denk je dat ze voor 1500 euro bij jou het advies komen geven, opmeten, tekeningen maken, op maat maken, hoge kwaliteit staal leveren en alles vakkundig bewerken, coaten, monteren, etc... én nog een beetje winst maken? :+ Voor 1500 euro kunnen ze bij wijze van spreken net het staal betalen :D

Edit: je hebt het nu over Gewoon Gers. Even snel gekeken. Precies wat ik zeg dus :) Goedkope troep oplossingen. Aluminium ipv staal, lelijke afwerking én zonder kozijn.

Prima voor de meeste mensen :) Maar ik wil wel benadrukken dat er dus wel echt ontzettend veel kwaliteitsverschil zit. Wij zitten in het wat hogere segment qua woning. Dan zou dit er niet uit zien.

[ Voor 21% gewijzigd door Saven op 06-04-2020 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Saven schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:58:
[...]

Fabriek af in 't hout misschien. Of denk je dat ze voor 1500 euro bij jou het advies komen geven, opmeten, tekeningen maken, op maat maken, hoge kwaliteit staal leveren en alles vakkundig bewerken, coaten, monteren, etc... én nog een beetje winst maken? :+ Voor 1500 euro kunnen ze bij wijze van spreken net het staal betalen :D

Edit: je hebt het nu over Gewoon Gers. Even snel gekeken. Precies wat ik zeg dus :) Goedkope troep oplossingen. Aluminium ipv staal, lelijke afwerking én zonder kozijn.

Prima voor de meeste mensen :) Maar ik wil wel benadrukken dat er dus wel echt ontzettend veel kwaliteitsverschil zit. Wij zitten in het wat hogere segment qua woning. Dan zou dit er niet uit zien.
Vraag maar voor de grap 5 offertes op, ga je gang :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Zoals onze 'deurenplaatser' zei: "een glaszetter doet zijn best, de kit doet de rest" :D

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Saven schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:58:
[...]

Een taatsdeur is altijd zonder kozijn. Een stalen scharnierdeur is met kozijn, maar die willen wij niet.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

CryptoNL schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:03:
[...]

Vraag maar voor de grap 5 offertes op, ga je gang :)
Ik weet niet wat ik je nog moet uitleggen? Kijk hier eens: https://www.pv-windows.nl...euren/stalen-taatsdeuren/ Wereld van verschil, maar dat zie je ook aan hun portfolio c.q. projecten.

Voor veel mensen loont zich dat de hogere prijs. Maar of je dat kan en wil betalen is natuurlijk een tweede :)

Ik hoef je niks te verkopen hoor ;) Ik wil alleen maar adviseren en voorkomen dat je achteraf spijt krijgt als je niet de verschillen kent.

offtopic:
Waarom ze met zo'n slechte site aankomen in dit segment moet je mij ook niet vragen overigens :X
CryptoNL schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:04:
[...]

Een taatsdeur is altijd zonder kozijn. Een stalen scharnierdeur is met kozijn, maar die willen wij niet.
Ah ja, goed punt. Niet bij nagedacht. Valt t idd misschien iets minder hoog uit. maar nog steeds ruim 't dubbele dan bij Gers wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Saven schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:11:
[...]

Ik weet niet wat ik je nog moet uitleggen? Kijk hier eens: https://www.pv-windows.nl...euren/stalen-taatsdeuren/ Wereld van verschil, maar dat zie je ook aan hun portfolio c.q. projecten.

Voor veel mensen loont zich dat de hogere prijs. Maar of je dat kan en wil betalen is natuurlijk een tweede :)

Ik hoef je niks te verkopen hoor ;) Ik wil alleen maar adviseren en voorkomen dat je achteraf spijt krijgt als je niet de verschillen kent.

offtopic:
Waarom ze met zo'n slechte site aankomen in dit segment moet je mij ook niet vragen overigens :X

[...]

Ah ja, goed punt. Niet bij nagedacht. Valt t idd misschien iets minder hoog uit. maar nog steeds ruim 't dubbele dan bij Gers wel :+
Die partij ken ik. Geen verschil in kwaliteit met Gewoon Gers :) Je hebt hoogstwaarschijnlijk teveel moeten betalen, kan gebeuren. De deurenboeren die wat ''goedkoper'' in de markt staan zijn overigens kwalitatief niet slechter. Hun deuren worden in het buitenland gefabriceerd, daar zit het hem in qua prijsverschil ben ik nu achter in ieder geval :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

CryptoNL schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:25:
[...]

Die partij ken ik. Geen verschil in kwaliteit met Gewoon Gers :)
:D ! Gers gebruikt goedkoop aluminium, dat is heel wat anders dan staal. Ik vind het jammer dat je jezelf wijs probeert te maken dat je voor een duppie op de eerste rang kunt zitten ondanks de verschillende onderbouwingen in dit topic - ook van andere mensen. Ik heb helemaal geen incentive om welke partij dan ook aan te raden of iets aan je te verkopen. Ik geef je alleen maar weer wat verschillen zijn.

Als je budget niet toereikend is voor het hoge segment had je dat ook gewoon kunnen aangeven. Ook voor de kleine portemonnee is er genoeg te regelen, maar dan moet je niet zo naïef zijn (of kortzichtig?) door elk verschil van kwaliteit af te doen als 'niet bestaand' als iemand (niet alleen ik) dat aangeeft. Dan had je het hier net zo goed niet kunnen vragen ;)

Anyway, veel succes hoor :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:56
CryptoNL schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:28:
Glas hoog in de muur laat meer licht binnen (en waarschijnlijk op meer tijden van de dag) dan glas in het midden van de muur. Dus als je het bovenlicht dicht maakt zou de ruimte wel eens donkerder kunnen worden, ook al heb je er een glazen deur in gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Saven schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:45:
[...]

:D ! Gers gebruikt goedkoop aluminium, dat is heel wat anders dan staal. Ik vind het jammer dat je jezelf wijs probeert te maken dat je voor een duppie op de eerste rang kunt zitten ondanks de verschillende onderbouwingen in dit topic - ook van andere mensen. Ik heb helemaal geen incentive om welke partij dan ook aan te raden of iets aan je te verkopen. Ik geef je alleen maar weer wat verschillen zijn.

Als je budget niet toereikend is voor het hoge segment had je dat ook gewoon kunnen aangeven. Ook voor de kleine portemonnee is er genoeg te regelen, maar dan moet je niet zo naïef zijn (of kortzichtig?) door elk verschil van kwaliteit af te doen als 'niet bestaand' als iemand (niet alleen ik) dat aangeeft. Dan had je het hier net zo goed niet kunnen vragen ;)

Anyway, veel succes hoor :*
Kijk nou eens bij aluxdoors. Is gewoon volwaardig staal, prijs (wel standaard maat) 1600 excl

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:07

Exigence

dnkroz

CryptoNL schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:37:
[...]

Kijk nou eens bij aluxdoors. Is gewoon volwaardig staal, prijs (wel standaard maat) 1600 excl
Is geen staal.

Ik lees niks anders dan aluminium op de website. Af en toe freubelen ze het woord "staal" er tussendoor, maar meestal noemen ze het tactisch "metaal", boefjes. Zijn gewoon aluminium profielen die ze gebruiken. Niks mis mee, maar zijn geen stalen deuren.

Stalen deuren zijn van staal.

Elk staal is een metaal, maar niet elk metaal is een staal.

Of zoek je niet daadwerkelijk een stalen deur, maar een metalen deur (aluminium/koper/titanium..)?

[ Voor 16% gewijzigd door Exigence op 06-04-2020 21:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
@CryptoNL aluxdoors (zie eerste 3 letters) is wel degelijk van aluminium en geen staal. (Dat voel je ook duidelijk trouwens)
Ik heb ze op de beurs gezien en ook de mensen gesproken aangezien ik ook op zoek was naar een taatsdeur. Op de beurs heb ik zeker 6 aanbieders gesproken waaronder degenen die jij noemt, Gers, Aluxdoors en nog een paar. Allemaal gebruikten ze aluminium. Scharnieren lijken op elkaar en afwerking, gewicht en materiaal verschilde niets.
Uiteindelijk ben ik voor een Skygate deur gegaan.(de enige aanbieder op de beurs met wel stalen deuren)
Hiervoor heb ik alleen wel de opening door een stucadoor helemaal op maat laten maken want Skygate maakt geen maatwerk dus hij moet maar net passen. (Of je laat het dus pas maken).
Skygate was wel de duurste van alle 6 de aanbieders maar ik vond ze ook de mooiste en meest robuuste deuren leveren. Als het goed is hebben ze nu ook een plaatsing service. Ik heb het (dankzij handige pa) zelf gemonteerd.

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 06-04-2020 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
CryptoNL schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:37:
[...]

Wij maken onze stalen binnendeuren met glas van strakke en ranke aluminium profielen. Niet te onderscheiden van echte stalen deuren, behalve in de prijs! De belangrijkste componenten waar onze stalen deuren en scheidingswanden uit bestaan zijn de aluminium profielen en het glas. Onze versie van de ‘stalen deur’ is symmetrisch en dus aan beide zijden gelijk. Dat zorgt voor een strakke uitstraling. Op deze pagina leest u meer over voordelen van aluminium deuren ten opzichte van stalen deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
GeeMoney schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:00:
@CryptoNL aluxdoors (zie eerste 3 letters) is wel degelijk van aluminium en geen staal. (Dat voel je ook duidelijk trouwens)
Ik heb ze op de beurs gezien en ook de mensen gesproken aangezien ik ook op zoek was naar een taatsdeur. Op de beurs heb ik zeker 6 aanbieders gesproken waaronder degenen die jij noemt, Gers, Aluxdoors en nog een paar. Allemaal gebruikten ze aluminium. Scharnieren lijken op elkaar en afwerking, gewicht en materiaal verschilde niets.
Uiteindelijk ben ik voor een Skygate deur gegaan.(de enige aanbieder op de beurs met wel stalen deuren)
Hiervoor heb ik alleen wel de opening door een stucadoor helemaal op maat laten maken want Skygate maakt geen maatwerk dus hij moet maar net passen. (Of je laat het dus pas maken).
Skygate was wel de duurste van alle 6 de aanbieders maar ik vond ze ook de mooiste en meest robuuste deuren leveren. Als het goed is hebben ze nu ook een plaatsing service. Ik heb het (dankzij handige pa) zelf gemonteerd.
Kijk hier hebben we wat aan. Als we Googlen op stalen binnendeuren ben ik benieuwd hoeveel we er kunnen vinden van echt staal. Wel boefjes inderdaad dat ze dus doen alsof het staal is.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
CryptoNL schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:45:
[...]

Kijk hier hebben we wat aan. Als we Googlen op stalen binnendeuren ben ik benieuwd hoeveel we er kunnen vinden van echt staal. Wel boefjes inderdaad dat ze dus doen alsof het staal is.
Ik zou overigens in jouw geval je hele bovenlicht laten vervallen, dat staat denk ik het mooiste omdat het bovenlicht ook nog een wit kozijn heeft lijkt het mij geen pan daar een zwarte frame deur op aan te laten sluiten.
Ook kan de bovenkant van de taats direct in je plafond wat de stevigheid ook ten goede komt.
Kijk bijvoorbeeld eens op Skygate of daar een maat tussenzit wat je nagenoeg kwijt kan. Dat kozijn sloop je er dan zelf uit incl. bovenlicht en je regelt een stukadoor om dat wandje/bovenkantje aan te stuken op de maat die je nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@GeeMoney Dat is de bedoeling inderdaad. 1 probleem NIEMAND heeft tijd. Inmiddels 11 stucadoors gebeld, eind November tijd meneer. ;w Zit eraan te denken tijdelijk even wat anders te nemen en het dan later weer te veranderen.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:12

NDF82

Doomed Space Marine

Mijn ervaring met taatsdeuren: Ze zijn duur door het maatwerk.

Ik heb veel aanbieders gezien en gesproken. Velen bieden aluminium deuren in standaard maten voor veel geld die niet de "look & feel" van een stalen taatsdeur hebben. Uiteindelijk een aanbieder gevonden die kon maken wat we zochten. Dit kostte echter wel 1800 excl. BTW.

De deur is ingemeten met de laser (past perfect), gemaakt van Forster profielen (incl. glaslatten ipv dicht blubberen met kit 8)7 ) en in structuur lak gepoedercoat in dezelfde RAL kleur als onze kozijnen. het plaatsen van de deur duurde +- 2 uurtjes. Een week daarvoor was de monteur ook al eens geweest om de vloerpot te monteren in de vloer.

Waarom een vloerpot? Een stalen deur is erg zwaar. Een vloerpot is sterker/degelijker dan een scharnier wat in de deur geplaatst wordt.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
NDF82 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:48:
Mijn ervaring met taatsdeuren: Ze zijn duur door het maatwerk.

Ik heb veel aanbieders gezien en gesproken. Velen bieden aluminium deuren in standaard maten voor veel geld die niet de "look & feel" van een stalen taatsdeur hebben. Uiteindelijk een aanbieder gevonden die kon maken wat we zochten. Dit kostte echter wel 1800 excl. BTW.

De deur is ingemeten met de laser (past perfect), gemaakt van Forster profielen (incl. glaslatten ipv dicht blubberen met kit 8)7 ) en in structuur lak gepoedercoat in dezelfde RAL kleur als onze kozijnen. het plaatsen van de deur duurde +- 2 uurtjes. Een week daarvoor was de monteur ook al eens geweest om de vloerpot te monteren in de vloer.

Waarom een vloerpot? Een stalen deur is erg zwaar. Een vloerpot is sterker/degelijker dan een scharnier wat in de deur geplaatst wordt.
1800 excl heb ik ook voorbij zien komen. Wij gaan het voorlopig niet doen. Puur omdat NIEMAND tijd heeft om de boel te slopen, stuccen etc.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Ik wil het wel doen, maar moet het ook recht? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 22:19
Iemand toevallig ervaring met ‘steellife’? Ben opzoek naar een echt kwalitatieve stalen deur in stalen smal kozijn (taats vind ik minder mooi).

Ligt nu een offerte van bovenstaande: 1100 deur, 125 inmeten, 500 montage, allemaal excl btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
talkatoo schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:02:
Iemand toevallig ervaring met ‘steellife’? Ben opzoek naar een echt kwalitatieve stalen deur in stalen smal kozijn (taats vind ik minder mooi).

Ligt nu een offerte van bovenstaande: 1100 deur, 125 inmeten, 500 montage, allemaal excl btw
Stucwerk? Sloopwerk? Komt er ook nog bij he.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 22:19
CryptoNL schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:07:
[...]

Stucwerk? Sloopwerk? Komt er ook nog bij he.
Alles is al voorbereid, gestuukt etc. Heb het huis volledig gerenoveerd. Nu de deuren nog.. Maar inderdaad het voorbereiden is ook een kostenpost.

Overigens was de geschatte plaatsing datum van steellife augustus...

[ Voor 20% gewijzigd door talkatoo op 07-04-2020 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:35
Wij hebben ook een taatsdeur laten plaatsen vorig jaar. Duur is het zeker, wij hebben een maatwerk deur, naar onze wensen gemaakt en met Frits Jurgen scharniet. Totale kosten 3600 euro. Kozijn had ik in de verbouwing al eruit gesloopt en de stucadoor heeft de hoeken strak getrokken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pT4eU1SpxmYcbhBqN7D9boT5dnE=/f/image/KIqgOvAzNGry4tI9Weg0lqIP.jpg

Bekenden van ons hebben ook een “stalen” deur. Qua prijs een derde van die van ons, maar geen maatwerk deur. Kwalitatief echt veel minder in hoe het materiaal aanvoelt, hoe het eruit ziet en hoe het scharnier loopt. Ga vooral bij bedrijven kijken wat ze leveren, want daar zit een enorm verschil tussen. ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Ophidian schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:30:
Wij hebben ook een taatsdeur laten plaatsen vorig jaar. Duur is het zeker, wij hebben een maatwerk deur, naar onze wensen gemaakt en met Frits Jurgen scharniet. Totale kosten 3600 euro. Kozijn had ik in de verbouwing al eruit gesloopt en de stucadoor heeft de hoeken strak getrokken.

[Afbeelding]

Bekenden van ons hebben ook een “stalen” deur. Qua prijs een derde van die van ons, maar geen maatwerk deur. Kwalitatief echt veel minder in hoe het materiaal aanvoelt, hoe het eruit ziet en hoe het scharnier loopt. Ga vooral bij bedrijven kijken wat ze leveren, want daar zit een enorm verschil tussen. ;)
Deurenboeren zijn het probleem ook niet. Het is meer de stucadoor etc. Wel mooi spul! _/-\o_

SiberischeHusky Shepsky

Pagina: 1