Telecom vergelijking website informatie klopt ? klopt niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik vind informaties op telecom vergelijking site's, wat daar staat klopt niet altijd 100% (70% info.klopt maar in die 30% zit klanten belang).

Mogen we deze vergelijking site's geloven ? (ik ga niet meer internet vergelijken)

Wat vinden jullie ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:34
Wat voor informatie bedoel je precies? Prijzen of specs? En op welke sites doel je?

Ik weet dat veel sites zelf de informatie in hun systeem zetten en hier op Tweakers is het grotendeels de community die het vult volgens mij. En prijzen van abonnementen gaan via koppelingen, daar kan natuurlijk wel eens wat mis gaan, helemaal tegenwoordig met allerlei bundels etc

[ Voor 63% gewijzigd door 418O2 op 04-04-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-10 15:08
Telecom vergelijking site's worden vaak betaald door de providers zelf door middel van commissie's per verkocht sim only.

Waarom denk je dat prepaid heel vaak niet eens er tussen staat? omdat voor prepaid simkaarten geen commisie word uitbetaald.

Ik weet bv van een vriend van mij, die krijgt van lebara voor elke verkocht simonly 40 euro, dus ja je raad al wat ie vaak aanraad dan, zelfde geld vaak voor die sites.

Maar dat is niks nieuws en bij vele al wel bekend denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ja, dan is deze site's allemaal geen juiste en onafhankelijke informatie verstrekker aan klanten.
Zo te zien deze site geven informatie waar ze meer commissie's en geld kunnen verdienen ?
maar niet wat een klanten zoeken.

Dus ?
fl2001 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 12:11:
Telecom vergelijking site's worden vaak betaald door de providers zelf door middel van commissie's per verkocht sim only.

Waarom denk je dat prepaid heel vaak niet eens er tussen staat? omdat voor prepaid simkaarten geen commisie word uitbetaald.

Ik weet bv van een vriend van mij, die krijgt van lebara voor elke verkocht simonly 40 euro, dus ja je raad al wat ie vaak aanraad dan, zelfde geld vaak voor die sites.

Maar dat is niks nieuws en bij vele al wel bekend denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Janon schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:44:
Ja, dan is deze site's allemaal geen juiste en onafhankelijke informatie verstrekker aan klanten.
Zo te zien deze site geven informatie waar ze meer commissie's en geld kunnen verdienen ?
maar niet wat een klanten zoeken.

Dus ?

[...]
Hoe denk je anders dat ze geld verdienen?

Maar een onjuiste voorstelling van feiten kost je klanten, dus ik zou dat zelf als site niet doen. Als een gebruiker doorklikt en andere prijzen ziet, dan zijn ze gauw klaar met je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Bijvoorbeeld : https://www.bellen.com/vergelijken/sim-only
Als ik SIM only zoek. krijg ik een informatie daar, maar Ik kan nog beter en goedkoopste SIM-Only in Nederlandse markt vinden dan die informatie die daar uit komt. Dus die informatie wat daar staat klopt niet.
418O2 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:55:
Wat voor informatie bedoel je precies? Prijzen of specs? En op welke sites doel je?

Ik weet dat veel sites zelf de informatie in hun systeem zetten en hier op Tweakers is het grotendeels de community die het vult volgens mij. En prijzen van abonnementen gaan via koppelingen, daar kan natuurlijk wel eens wat mis gaan, helemaal tegenwoordig met allerlei bundels etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janon schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:21:
Als ik SIM only zoek. krijg ik een informatie daar, maar Ik kan nog beter en goedkoopste SIM-Only in Nederlandse markt vinden dan die informatie die daar uit komt. Dus die informatie wat daar staat klopt niet.

[...]
Toevallig van een provider die niet in de lijst op die site staat?
Geef eens een concreet voorbeeld, bijvoorbeeld bellen.com zegt dat een abbo bij Simpel 5 euro kost en simpel zelf zegt 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik heb een TV gekocht,
Ik ging zoeken via google : ik kreeg aantal prijzen
1ste : €1949,
2e: €1889,
3e: €1875

Ik heb die TV model nr. gezocht, dan kwam ik uit bij een andere winkel €1589,- en gekocht.
Maar deze eerste 3 prijzen aanbieder betalen veel aan Google of site's, Dus die antwoord wat google geeft niet juist. omdat ik wil goedkoopste: €1589,-
418O2 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:55:
[...]
Hoe denk je anders dat ze geld verdienen?

Maar een onjuiste voorstelling van feiten kost je klanten, dus ik zou dat zelf als site niet doen. Als een gebruiker doorklikt en andere prijzen ziet, dan zijn ze gauw klaar met je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Als ik goedkoopste abbo zoekt, dat moet het toch uit komen wat goedkoopste van Nederland ? Ik zie, er zijn meer aanbieder in Nederland goedkoper aanbieden dan wat bellen.com aangeeft hun site. Bellen.com zoek niet verder (dit mijn mening).
Verwijderd schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:27:
[...]
Toevallig van een provider die niet in de lijst op die site staat?
Geef eens een concreet voorbeeld, bijvoorbeeld bellen.com zegt dat een abbo bij Simpel 5 euro kost en simpel zelf zegt 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Janon schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:21:

[...]
Niet elke provider biedt de informatie aan aan zulke sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ja, dat website houder moet wel liquiditeit van hun website onderhouden toch ? Zoo staat verkeerde info. voor klanten.
418O2 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:04:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zulke websites bieden toch informatie aan, die zij kunnen delen en daarmee klaar?
In de Tweakers Pricewatch staan ook verschillende shops niet gelist, die soms goedkoper zijn, tsjaa.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janon schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:34:
Als ik goedkoopste abbo zoekt, dat moet het toch uit komen wat goedkoopste van Nederland ? Ik zie, er zijn meer aanbieder in Nederland goedkoper aanbieden dan wat bellen.com aangeeft hun site. Bellen.com zoek niet verder (dit mijn mening).

[...]
Soms is dat gewoon bijna niet mogelijk om te doen.

Het is geen verplichting om alle opties te bieden. De sites laten gewoon de opties zien van de meest bekende providers.

Je kan zelf eens zo'n site opzetten en dan zal je zelf snel genoeg merken dat wat jij wilt gewoon bijna onmogelijk is om op te zetten en dan ook nog geld er aan over te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Als je bv kijkt naar de tweakers frontpage en de artikelen die ze plaatsen, weet je dat veel gewoon gesponsered zijn.

Zie bv deze nieuwsbericht van Lebara sim only: nieuws: Lebara-abonnement met 2GB data en 50 belminuten kost 7,5 euro per maand

Dat was niks speciaals om daar een nieuws bericht over te schrijven, maar goed toch besloten om dat wel te doen.

Waarom slaan ze l-mobi dan over? Bij hun heb je voor 7,50e per maand ook 2GB, maar veel meer belminuten dan lebara.... en toch heb ik daar niks gezien over gezien op de frontpage.

L-mobi is momenteel zelfs op de kleinste 3 bundels goedkoper dan simpel, en toch zie je daar niks over op de frontpage, ik hoef denk ik niet meer te vertellen waarom :)

En nee ik ben niet aan het adverteren voor lmobi, vind het gewoon vreemd op basis waarvan er soms wel en niet een artikel op de frontpage word geplaatst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Dus, het antwoord is: online informatie zijn vaak fout, het altijd op voordeel van site dan klanten. kijk hier https://www.bellen.com/vergelijken/prepaid

Deze informatie klopt helemaal niet. er zijn zoveel provider's in Nederland die goedkoper dan bij bellen.com gemeld. Dus bellen.com klopt niet.
Verwijderd schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:27:
[...]

Soms is dat gewoon bijna niet mogelijk om te doen.
Het is geen verplichting om alle opties te bieden. De sites laten gewoon de opties zien van de meest bekende providers.
Je kan zelf eens zo'n site opzetten en dan zal je zelf snel genoeg merken dat wat jij wilt gewoon bijna onmogelijk is om op te zetten en dan ook nog geld er aan over te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Specifiek over bellen.com, daar lijkt inderdaad iets niet helemaal goed te zitten. Bv een sim-only van Simpel, op de site van simpel.com vanaf 2,50 /mnd, maar die staat bij bellen.com helemaal onderaan. Blijkt: Kosten volgens bellen.com 618,53 / mnd :X :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7kdvD-wox4iXIsx-14aGztqR1U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hnitRsuM0oO1VOK5mfneRCXk.png?f=fotoalbum_large

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

fl2001 schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:22:
Als je bv kijkt naar de tweakers frontpage en de artikelen die ze plaatsen, weet je dat veel gewoon gesponsered zijn.

[...]

En nee ik ben niet aan het adverteren voor lmobi, vind het gewoon vreemd op basis waarvan er soms wel en niet een artikel op de frontpage word geplaatst ;)
Dat is echt ongefundeerd en de reinste onzin, jammer dat je dat roept.
Tevens kun je ook zelf interessant nieuws submitten, weleens gedaan?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
naitsoezn schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:10:
Specifiek over bellen.com, daar lijkt inderdaad iets niet helemaal goed te zitten. Bv een sim-only van Simpel, op de site van simpel.com vanaf 2,50 /mnd, maar die staat bij bellen.com helemaal onderaan. Blijkt: Kosten volgens bellen.com 618,53 / mnd :X :+

[Afbeelding]
Wat had je ingevuld als je verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

418O2 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:24:
[...]

Wat had je ingevuld als je verbruik?
Niets. Gewoon filteren op simpel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
naitsoezn schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:27:
[...]

Niets. Gewoon filteren op simpel.
Hij rekent met een standaard verbruik van 220 minuten en 4000mb data per maand. Als de databundel heel klein is en extra data heel duur, dan kan dit prima kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

418O2 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:29:
[...]

Hij rekent met een standaard verbruik van 220 minuten en 4000mb data per maand. Als de databundel heel klein is en extra data heel duur, dan kan dit prima kloppen
Ah, dat heb ik dan gemist. In dat geval kan ik me goed voorstellen dat je als gebruiker denkt dat die website foutieve informatie toont. :) Best een beetje een UX-blunder imho: Als ik niets invul, dan moet ie ook met niets rekenen of mij heel duidelijk maken dat ie niet met niets rekent :P

[ Voor 15% gewijzigd door naitsoezn op 02-05-2020 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
naitsoezn schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:35:
[...]

Ah, dat heb ik dan gemist. In dat geval kan ik me goed voorstellen dat je als gebruiker denkt dat die website foutieve informatie toont. :)
Ja als je geen verbruik invult pakt hij een gemiddelde. Dus als je wil vergelijken met je logischerwijs wel je verbruik invoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
CLB schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:22:
[...]

Dat is echt ongefundeerd en de reinste onzin, jammer dat je dat roept.
Tevens kun je ook zelf interessant nieuws submitten, weleens gedaan?
Zeker niet ongefundeerd.

Ik heb destijds inderdaad, tot 2 maal toe een nieuws submit gestuurd over L-Mobi, met vergelijkingen dat ze bij de kleinere bundels het goedkoopst zijn, goedkoper dan bv simpel en Lebara.

Ik heb daar verder niks meer over gehoord en gezien.

Dan vind ik het wel vreemd dat als Lebara met een 2 jarige abbo komt voor 7,50 per maand met 2 GB en 50 bel/sms een frontpage artikel over word geschreven, vervolgens komt L-mobi met een jaarbundel, wat per maand gemiddeld ook 7,50 per maand kost, maar zonder aansluit kosten, plus dat je naast de 2GB, veel meer belminuten krijgt (275)Blijft het stil bij tweakers..

Vind je dat niet wat vreemd dan?

Maar ook als je bij simpel bv het 2,5euro per maand bundel gaat vergelijken, komt lmobi daar veel beter uit.
Iets meer data, dubbele aantal bel minuten, geen 20 euro aansluitkosten, geen dataplafond nodig, simpel veel duurdere buitenbundel kosten ect ect

Dan is het toch logisch dat ik wel ga twijfelen aan wat wel en niet geplaatst word op de frontpage.

Bellen.com is trouwens helemaal een lachertje, die had ik ook gemaild of ze niet L-Mobi zouden toevoegen aan de prepaid opties, daar kreeg ik een lullig emailtje terug, met we zullen er misschien wel is een keertje naar kijken, bedankt voor de tip :)

[ Voor 11% gewijzigd door fl2001 op 02-05-2020 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

fl2001 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:58:
Dan is het toch logisch dat ik wel ga twijfelen aan wat wel en niet geplaatst word op de frontpage.
De Tweakers-redactie weegt zelf al wat ze wel of niet posten, ze zullen hun specifieke redenen daar wel voor gehad hebben. Te druk, kleine speler, misschien hebben ze wel vragen openstaan voor meer inhoud, geen nieuwe proposities dus geen nieuwswaarde enzovoort. Dat heeft echt niks te maken met 'sponsoring' zoals je hierboven riep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
CLB schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:04:
[...]

De Tweakers-redactie weegt zelf al wat ze wel of niet posten, ze zullen hun specifieke redenen daar wel voor gehad hebben. Te druk, kleine speler, misschien hebben ze wel vragen openstaan voor meer inhoud, geen nieuwe proposities dus geen nieuwswaarde enzovoort. Dat heeft echt niks te maken met 'sponsoring' zoals je hierboven riep.
Dus het Lebara abbo wat ik hierboven benoem was een nieuwe propositie ? Was namelijk al veel langer beschikbaar via andere providers...

Daarnaast is het L-Mobi aanbod deels wel een soort van nieuwe propositie, aangezien je de jaarbundels bv volledig vooraf betaalt in plaats van maandelijks, dan kon voor zover ik weet bij geen enkele andere provider.

Dat het een kleine speler is, dat is zeker zo. Maar is dat niet wat juist op de frontpage geplaatst moet worden, zodat bezoekers nieuwe diensten/providers kunnen ontdekken.

Ik bedoel met Youfone/Simpel word je overal al met reclame volgestopt, dat is niet te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

fl2001 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:13:
Dus het Lebara abbo wat ik hierboven benoem was een nieuwe propositie ?
Dat zei ik niet, ik gaf aan waarover de Tweakersredactie kan beslissen qua nieuwswaarde ja of nee
[...]
Dat is dus iets wat de Tweakersredactie zelf afweegt en wat kan liggen aan allerlei factoren die meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Dit is de reden, dat ik niet meer online dingen vergelijken (zelf via Google ook niet meer), omdat Vergelijking site's tonen alleen goed betaalde aanbieder's. Ik denk dat consumentenbond hier moeten na kijken. Die informatie kloppen niet meer hoe klanten verwachten en denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janon schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 11:45:
Dit is de reden, dat ik niet meer online dingen vergelijken (zelf via Google ook niet meer), omdat Vergelijking site's tonen alleen goed betaalde aanbieder's. Ik denk dat consumentenbond hier moeten na kijken. Die informatie kloppen niet meer hoe klanten verwachten en denken.
Nee, dat noemen we je gezond verstand gebruiken. Ik vind je erg naïef in je denkwijze. Jij denkt dat iedere aanbieder op die vergelijkingssites staan en dat is natuurlijk niet zo. Een aanbieder is niet verplicht om er aan deel te nemen en die site is niet verplicht om iedereen in het vergelijk op te nemen.

Die sites laten alleen maar een vergelijk zien tussen de aanbieder die zij daarin hebben staan. Nergens word er beweerd dat ze daarmee de allergoedkoopste van heel Nederland zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Now, het gaat hier om of de informatie klopt of niet.. uit mijn onderzoek blijkt: HET INFORMATIE WAT OP SITE'S STAAN (BV BELLEN.COM) KLOPT NIET.

"gezond verstand gebruiken" Weet je wie allemaal zooke website bezoeken ? Mensen die geen gezonde verstand hebben, deze mensen worden misbruikt door zooke site's handelaar's.
Verwijderd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 11:51:
[...]
Nee, dat noemen we je gezond verstand gebruiken. Ik vind je erg naïef in je denkwijze. Jij denkt dat iedere aanbieder op die vergelijkingssites staan en dat is natuurlijk niet zo. Een aanbieder is niet verplicht om er aan deel te nemen en die site is niet verplicht om iedereen in het vergelijk op te nemen.

Die sites laten alleen maar een vergelijk zien tussen de aanbieder die zij daarin hebben staan. Nergens word er beweerd dat ze daarmee de allergoedkoopste van heel Nederland zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janon schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:28:
Now, het gaat hier om of de informatie klopt of niet.. uit mijn onderzoek blijkt: HET INFORMATIE WAT OP SITE'S STAATN (BV BELLEN.COM) KLOPT NIET.

"gezond verstand gebruiken" Weet je wie allemaal zooke website bezoeken ? Mensen geen gezonde verstand hebben, deze mensen worden misbruikt door zooke site's handelaar's.

[...]
Zou je wat aan je spelling willen doen? Ik kan hier geen kaas van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Wat ik bedoel, meeste informatie's op bijna alle vergelijking's website's gemeld staat, dat niet klopt.
bv: bellen.com en SIM only vergelijks ect.
Verwijderd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:29:
[...] Zou je wat aan je spelling willen doen? Ik kan hier geen kaas van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Janon schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:39:
Wat ik bedoel, meeste informatie's op bijna alle vergelijking's website's gemeld staat, dat niet klopt.
bv: bellen.com en SIM only vergelijks ect.

[...]
Misschien willen niet alle partijen op zulke sites staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
418O2 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:44:
[...]

Misschien willen niet alle partijen op zulke sites staan?
Dat betwijfel ik, zeker als je met bepaalde bundels als goedkoopste er uit komt, wilt je zeker weten op zulke sites staan.

Momenteel heeft bellen.com nog steeds lmobi niet toegevoegd als (prepaid)provider, dat terwijl ze op de kleinere bundels het goedkoopst zijn. Je mag zelf raden waarom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
fl2001 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:34:
[...]

Dat betwijfel ik, zeker als je met bepaalde bundels als goedkoopste er uit komt, wilt je zeker weten op zulke sites staan.

Momenteel heeft bellen.com nog steeds lmobi niet toegevoegd als (prepaid)provider, dat terwijl ze op de kleinere bundels het goedkoopst zijn. Je mag zelf raden waarom ;)
Welke provider? kan alleen deze vinden

https://l-mobimobile.be/

die is belgisch en op bellen.com staan alleen nederlandse providers. Misschien is je al wel opgevallen dat er ook aanbieders staan die je niet via bellen.com kan afsluiten, dus het is echt niet zo dat ze alleen zaken aanbieden waar ze aan kunnen verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
418O2 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:36:
[...]

Welke provider? kan alleen deze vinden

https://l-mobimobile.be/

die is belgisch en op bellen.com staan alleen nederlandse providers. Misschien is je al wel opgevallen dat er ook aanbieders staan die je niet via bellen.com kan afsluiten, dus het is echt niet zo dat ze alleen zaken aanbieden waar ze aan kunnen verdienen
http://l-mobimobile.nl is gewoon nederlands....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:41
8)7

[ Voor 96% gewijzigd door saharoen op 06-05-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
kwam bij mij niet naar boven in de google search. Is dus een nieuwe provider begrijp ik? Dan is het niet zo gek als het even duurt voor hij in zulke vergelijkers staat.

[ Voor 21% gewijzigd door 418O2 op 06-05-2020 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
418O2 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:04:
[...]

Dit was ook mijn eerste gedachte. Maar op bellen.com kijkende staat daar expliciet "Alle providers" en "Alle abonnementen". Dat is toch wel misleidend te noemen.

Als er nou "Alle bekende providers" ofzo stond dan was er naar mijn idee niks aan de hand geweest, maar een dergelijk voorbehoud maken ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
NielsFL schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:35:
[...]

Dit was ook mijn eerste gedachte. Maar op bellen.com kijkende staat daar expliciet "Alle providers" en "Alle abonnementen". Dat is toch wel misleidend te noemen.

Als er nou "Alle bekende providers" ofzo stond dan was er naar mijn idee niks aan de hand geweest, maar een dergelijk voorbehoud maken ze niet.
Ze zijn heel erg nieuw en er wordt wel aan kwaliteitsbewaking gedaan bij Bellen.com

In principe is iedereen die betrouwbaar is welkom op bellen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
418O2 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:40:
[...]

Ze zijn heel erg nieuw en er wordt wel aan kwaliteitsbewaking gedaan bij Bellen.com

In principe is iedereen die betrouwbaar is welkom op bellen.com
Dus omdat het nieuw is dan zet je er maar helemaal niks over op de site, lekkere telecom site ben je dan zeg.

Ze hadden zelf ook een gratis simkaart kunnen bestellen en kijken of alles wel werkt en betrouwbaar is, het is niet dat lmobi gister gestart, ze hebben zat tijd gehad om het uitgebreid te testen.

De reden waarom ze het er niet opzetten is omdat lmobi bij bepaalde bundels als goedkoopst uit de bus zal komen, en tja als mensen dat bestellen verdienen ze daar geen commissie op.

Dat doen ze wel als iemand een simonly bestelt bij bv simpel en youfone.

En dat is prima, maar misleid dan niet je bezoekers met 'Alle providers' en 100% onafhankelijk, wan dan ben je gewoon mensen aan het misleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
fl2001 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:51:
[...]

Dus omdat het nieuw is dan zet je er maar helemaal niks over op de site, lekkere telecom site ben je dan zeg.

Ze hadden zelf ook een gratis simkaart kunnen bestellen en kijken of alles wel werkt en betrouwbaar is, het is niet dat lmobi gister gestart, ze hebben zat tijd gehad om het uitgebreid te testen.

De reden waarom ze het er niet opzetten is omdat lmobi bij bepaalde bundels als goedkoopst uit de bus zal komen, en tja als mensen dat bestellen verdienen ze daar geen commissie op.

Dat doen ze wel als iemand een simonly bestelt bij bv simpel en youfone.

En dat is prima, maar misleid dan niet je bezoekers met 'Alle providers' en 100% onafhankelijk, wan dan ben je gewoon mensen aan het misleiden.
Dit is pertinent onwaar. Er staan toch ook aanbieders op die je niet via de site kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
418O2 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:55:
[...]

Dit is pertinent onwaar. Er staan toch ook aanbieders op die je niet via de site kan bestellen?
Klopt, maar dat zijn altijd de duurdere opties, die bestellen mensen toch niet of weinig 😉

Ik weet het niet, maar het is wel erughhh opvallend dat je PEPERDURE prepaid providers wel plaatst, maar dat de goedkoopste optie er niet eens tussen staat, uhm 'alle providers' 100% onafhankelijk RIGHT en ik ben de paus.

Wat is anders de reden dat je ze niet opneemt in het aanbod?

aub niet met onzin komen dat het nieuw is, want ze bestaan al enkele maanden en je kan ze zelfs gratis uit testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
fl2001 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:10:
[...]

Klopt, maar dat zijn altijd de duurdere opties, die bestellen mensen toch niet of weinig 😉

Ik weet het niet, maar het is wel erughhh opvallend dat je PEPERDURE prepaid providers wel plaatst, maar dat de goedkoopste optie er niet eens tussen staat, uhm 'alle providers' 100% onafhankelijk RIGHT en ik ben de paus.

Wat is anders de reden dat je ze niet opneemt in het aanbod?

aub niet met onzin komen dat het nieuw is, want ze bestaan al enkele maanden en je kan ze zelfs gratis uit testen.
Waarom zouden ze ze niet opnemen? Denk je dat de ACM dan niet lastig ging doen?

Als ik het topic over ze zo lees, dan is het pas net een maand actief. En het gaat niet alleen om of het werkt, maar ook of het een betrouwbare partij is en ze bijvoorbeeld een degelijke klantenservice hebben

[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 06-05-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
418O2 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:11:
[...]

Waarom zouden ze ze niet opnemen? Denk je dat de ACM dan niet lastig ging doen?

Als ik het topic over ze zo lees, dan is het pas net een maand actief. En het gaat niet alleen om of het werkt, maar ook of het een betrouwbare partij is en ze bijvoorbeeld een degelijke klantenservice hebben
Dat heb ik je al uitgelegd, om de commissies op te strijken voor de simonly abbo's die worden afgesloten bv via youfone of simpel.

ACM zie ik niet zo gauw iets doen tegen deze praktijken.

Lebara, Lyca, simpel, youfone hebben een klantenservice van niks en zijn ook opgenomen.

Er is 1 reden waarom, en die heb ik je nu al een paar keer aangeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
fl2001 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:48:
[...]

Dat heb ik je al uitgelegd, om de commissies op te strijken voor de simonly abbo's die worden afgesloten bv via youfone of simpel.

ACM zie ik niet zo gauw iets doen tegen deze praktijken.

Lebara, Lyca, simpel, youfone hebben een klantenservice van niks en zijn ook opgenomen.

Er is 1 reden waarom, en die heb ik je nu al een paar keer aangeven ;)
De acm gaat er echt wel wat aan doen als je vals adverteert.

Enige wat ik kan zeggen is dat wat je zegt niet klopt. Maar ik ga en kan daar verder niet op in gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
418O2 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:50:
[...]

De acm gaat er echt wel wat aan doen als je vals adverteert.

Enige wat ik kan zeggen is dat wat je zegt niet klopt. Maar ik ga en kan daar verder niet op in gaan
En waarom klopt het dan niet? werk je zelf voor bellen.com? :9 Dan zou ik dat ook zeggen ja ;)

De ACM doet trouwens sowieso NIETS aan dit soort zaken, hebben ze nooit gedaan en zullen ze ook nooit doen, dat weet je zelf ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ik zie L-mobi is Full MVNO in Nederland en met eigen reeks mobile nr. Dus L-mobi is niet klein.
Er zijn weinig Full MVNO's in Nederaland: KPN, Vodafone, T-Mobile en Lyca Mobile en L-mobi mobile die actief in consumenten markt. Rest alle brand's zijn whitelabel (SIM producten) van onder een operator's

MNC van L-Mobi is 27
apn is : lmobi
National Roaming partner : KPN
https://www.telecompaper....focus-op-prepaid--1326778

[ Voor 16% gewijzigd door Janon op 06-05-2020 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Janon schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:13:
Ik zie L-mobi is Full MVNO in Nederland en met eigen reeks mobile nr. Dus L-mobi is niet klein.
Er zijn weinig Full MVNO's in Nederaland: KPN, Vodafone, T-Mobile en Lyca Mobile en L-mobi mobile die actief in consumenten markt. Rest alle brand's zijn whitelabel (SIM producten) van onder een operator's

MNC van L-Mobi is 27
apn is : lmobi
National Roaming partner : KPN
https://www.telecompaper....focus-op-prepaid--1326778
L-Mobi is natuurlijk wel klein, qua hoeveelheid klanten enzo ;)

Maar dat neemt inderdaad niet weg, dat door dat ze meteen ook als full mvno gestart zijn, met alle bijhorende kosten die dat met zich mee brengt, wel laat zien dat ze niet de intentie hebben om snel hier mee te stoppen en dat ze wel wat ambitie hebben, in belgie zijn ze bv al sinds 2015 actief en gaan ze dit jaar ook over naar een full mvno, daarnaast gaan ze dit jaar ook starten in switzerland en zijn er plannen om in nog veel meer landen diensten aan te gaan bieden.

Daarom vind ik het ook een beetje een drog reden om betrouwbaarheid als reden op te geven om l-mobi niet op te nemen in het aanbod.

Als we die tour opgaan, wat doet dan bv nog een bliep op de site, die zijn overgenomen door een partij waar niemand iets van af weet en waar klanten niet eens van op de hoogte waren gesteld dat bliep een nieuwe eigenaars heeft ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
En hier word bevestigd wat ik hier al een tijdje geleden had geschreven: https://www.nu.nl/economi...de-goedkoopste-optie.html

Goedkoopste optie's komen vaak helemaal niet naar boven, kleine quote uit het artikel:
Er is echter nog een andere oorzaak. Prijsvergelijkers krijgen commissie op het moment dat jij via hen een verzekering afsluit. Volgens het onderzoek van het FD lijkt het erop dat prijsvergelijkers de opties waar ze geen commissie voor krijgen, en dus geen geld aan verdienen, minder vaak tonen dan de opties waar ze wel geld aan verdienen.
Kortom die sites zijn eigenlijk gewoon een vorm van misleiding, of hoe je het ook wilt noemen.
Pagina: 1