In applicatie aangekochten onderdelen niet meer toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-10 20:49
Mijn vraag

In de hardloop applicatie Hardlopen met Evy heb ik een hardloop schema aangekocht. De applicatie was gratis maar de schema's moesten eenmalig betaald worden.

Nu is de applicatie omgezet naar een abonnement vorm. Het schema wat ik gekocht heb ik niet mee toegankelijk. Als compensatie heeft de ontwikkelaar iedereen die een schema heeft aangekocht 3 maanden gratis lidmaatschap gegeven welke per april verlopen zijn.

Heb ik iets van rechten in een situatie zoals hier boven beschreven?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Applicatie Hardlopen met Evy.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Gezocht op Google naar een algemeen antwoord voor aankopen in een applicatie maar ik lijk niet de juiste zoekregel te gebruiken.

Ik ga er zelf vanuit dat er een algemeen antwoord is dat ik als gebruiker pech heb gehad, maar kan het antwoord niet vinden.

Beste antwoord (via Tjeerdtq op 04-04-2020 11:42)

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Je hebt eigenlijk toegang gekocht tot een dienst en een dienst mag altijd gestopt worden. Ik weet niet wanneer je het schema hebt gekocht maar juridisch heb je gewoon pech....

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Je hebt eigenlijk toegang gekocht tot een dienst en een dienst mag altijd gestopt worden. Ik weet niet wanneer je het schema hebt gekocht maar juridisch heb je gewoon pech....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:16

D4NG3R

kiwi

:)

Wat staat er in de voorwaarden welke je bij aankoop geaccepteerd hebt? De kans is namelijk groot dat jij een niet-exclusieve licentie voor gebruik hebt gekocht zoals bij 99.9% van software/diensten het geval is.

Software is zelden echt jouw eigendom.

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 04-04-2020 11:42 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
Ja, de oude voorwaarden staan nu niet meer online.

Het is inderdaad een dienst, toegang op de loopschema's die je aankoopt.

Ergens jammer, maar de volgende keer 2 keer nadenken in in applicatie aankopen

Met de zoektermen als Diensten komen er meer antwoorden op Google

[ Voor 14% gewijzigd door Tjeerdtq op 04-04-2020 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:16

D4NG3R

kiwi

:)

Heb je de voorwaarden niet toevallig in de mail gehad? En anders zou je een mailtje kunnen sturen om deze op te vragen. (Al zou ik me afvragen of je hier echt veel tijd in moet gaan [willen] steken)

Ik weet niet om wat voor bedrag het ging, en wat voor bedrag er gevraagd word voor het abbonement - maar 3 maanden 'gratis' lidmaatschap als compensatie klinkt in ieder geval netter dan hoe veel andere ontwikkelaars er mee om gaan. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:17
emnich schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:36:
Ik vind dat je wel erg snel door de bocht gaat met je hebt pech. Want ik zie het als een product in een product. En ik zie geen reden waarom die niet meer gebruikt kan worden.(behalve dat de ontwikkelaar meer geld wil verdienen). Om er geen toegang meer tot je schema te krijgen.

Maar de meest in app aankopen zijn de hoofdpijn niet waard.

/Edit is het een static schema? Die gewoon elke week het zelfde is?(ga ik wel vanaf gezien 1 malige betaling). Of doen de ontwikkelaar iedere x tijd kijken naar voortgang etc?

En hebben ze geen optie aangeboden om het .zzz bestand te downloaden en importeren in de app?

[ Voor 17% gewijzigd door loki504 op 04-04-2020 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:47

OMD

emnich schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:36:
Dit vind ik heel bijzonder. Dat kan toch niet zomaar?

Stel je neemt een dienst af en betaald daar eenmalig 500 euro voor. 7 maanden later besluit het bedrijf een abbo vorm te nemen voor 30 euro per maand. Ze geven jou 3 maanden "gratis" abonnement. Dit is dus gewoon maar legaal?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
OMD schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:05:
[...]

Dit vind ik heel bijzonder. Dat kan toch niet zomaar?

Stel je neemt een dienst af en betaald daar eenmalig 500 euro voor. 7 maanden later besluit het bedrijf een abbo vorm te nemen voor 30 euro per maand. Ze geven jou 3 maanden "gratis" abonnement. Dit is dus gewoon maar legaal?
Een dienst betaal je voor x tijd. Dit is eerder een licentie dan wel product. Maar geen dienst. Hoe het juridisch zit durf ik ook niet direct te zeggen. een licentie heeft meestal een licentie overeenkomst waarin je rechten staan.

[ Voor 6% gewijzigd door loki504 op 04-04-2020 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
Het betreft een hardloop schema wat statisch is (opbouw naar 5km). Als je langer loopt kan je de vervolg training kopen.

Nu voelt het inderdaad dat ze ontwikkelaar meer geld wilt. Bij een abonnement zitten nu alle schema’s (ook mijn aangekochte schema). Je krijgt dus meer inhoud bij het abonnement.

Ik wil denk niet dat het veel zin heeft om er veel tijd aan te besteden. De ontwikkelaar reageert op elke 1 ster review met het zelfde standaard antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
De trend volgen en veder gaan met je leven. Er is geen reden om geen toegang meer te geven tot je product. Maar goed om daar alles voor open te trekken gaat ook wat ver. En denk dat je je tijd beter kan besteden nu.
Pagina: 1