Klik-aan-Klik-uit schakelaars reageren allemaal op zelfde ID

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKoopmans
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik heb hier een aantal Klik-aan-Klik-uit schakelaars die allemaal reageren op de zelfde code, deze code heb ik de schakelaar niet geleerd!
Wanneer ik in Domoticz de volgende manier een schakelaar maak, gaan bij mij alle onderstaande schakelaars aan bij mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6eumWgdYfw5zhzHDJ2GCGIJOsI=/f/image/fyddKyGUFiKkFIlFgkO5ZVs2.png

Als het ID op 0 00 00 00 staat reageren onderstaande schakelaars er op:
3x AC-1000
1x ACM-3500-3

Dus in mijn geval gaan er 6 lampen aan!
Schakelaar zijn volledig gereset en staan niet in learning mode. Ook als je een afstandsbediening koppelt… Blijven reageren op ID: 0 00 00 00

Bij de APC3-2300R heb ik het probleem niet.

Iemand die dit ook heeft? kan testen of een oplossing weet?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:17
Even per schakaar een andere code inleren?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKoopmans
bramv82 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:21:
Even per schakaar een andere code inleren?
Maakt niks uit, de 0 00 00 00 blijft altijd werken :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:17
Dan die code helemaal niet meer gebruiken en hopen dat je buren dat ook niet doen?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 23:21
Is dat niet een broadcast ID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je leert de schakelaar verkeert in. Je gaat naar schakelaars, rechtsboven leren, klik op de afstandsbediening en je KAKU zit erin. En zo voor iedere schakeling.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2020 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKoopmans
bramv82 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:52:
Dan die code helemaal niet meer gebruiken en hopen dat je buren dat ook niet doen?
Ik had die code per ongeluk in Domoticz gezet toen alle lampen ineens aangingen!

Maar als die code werkt op alle schakelaar dan kan iemand anders die ook zo bedienen.

Met goeie zender maar eens door de buurt heen gaan rijden en dan constant die code uitzenden, net als vroeger die horloges met afstandsbediening altijd leuk... of misschien toch maar nier hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKoopmans
Verwijderd schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:00:
Je leert de schakelaar verkeert in. Je gaat naar schakelaars, rechtsboven leren, klik op de afstandsbediening en je KAKU zit erin. En zo voor iedere schakeling.
En als je geen afstandsbediening hebt? :P

Anyway, ookal zou ik het via een afstandsbediening doen, deze code werkt dan ook.
Bedoel meer dat iedereen op deze manier mijn lampen kan bedienen...

Of ik die van andere 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrKoopmans schreef op zondag 5 april 2020 @ 12:39:
[...]

En als je geen afstandsbediening hebt? :P

Anyway, ookal zou ik het via een afstandsbediening doen, deze code werkt dan ook.
Bedoel meer dat iedereen op deze manier mijn lampen kan bedienen...

Of ik die van andere 8)
Via afstandsbediening geef je de Kaku een unieke code. Zoek even de manual erbij. ;) Hoe bedien je in godsnaam Kaku normaal gesproken zonder afstandsbediening? Niet iedereen heeft Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKoopmans
Verwijderd schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:43:
[...]

Via afstandsbediening geef je de Kaku een unieke code. Zoek even de manual erbij. ;) Hoe bedien je in godsnaam Kaku normaal gesproken zonder afstandsbediening? Niet iedereen heeft Domoticz.
Ik weet hoe kaku werkt, ook met een afstandsbediening ;-) dat is het punt ook niet.

Met Domoticz maakt je zelf een code aan om de schakelaar mee in te stellen, deze kan ik via een webinterface bedienen. Alleen kwam ik er bij toeval achter dat bepaalde series op de genoemde 0-code reageren zonder dat deze ingesteld zijn.

Inmiddels heb ik dit ook bij KaKu voorgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrKoopmans schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:17:
[...]

Ik weet hoe kaku werkt, ook met een afstandsbediening ;-) dat is het punt ook niet.

Met Domoticz maakt je zelf een code aan om de schakelaar mee in te stellen, deze kan ik via een webinterface bedienen. Alleen kwam ik er bij toeval achter dat bepaalde series op de genoemde 0-code reageren zonder dat deze ingesteld zijn.

Inmiddels heb ik dit ook bij KaKu voorgelegd.
Geen code instellen met Domoticz. Gewoon inleren in Domo middels de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1l3m
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-09 15:39
@MrKoopmans ben jij er nog uit gekomen? Ik heb APC3-2300R modules die een ID lijken te onthouden.

Als ik een andere lamp aan zet gaan ze niet aan, maar als ik een andere lamp uitzet gaan ze wel mee uit. Heel erg apart.
Pagina: 1