Denon AVR-X1600H of AVR-X2600H

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzling Dwild
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-08 14:47
Ik wil een LG Oled C9 aanschaffen maar daar moet ook nog een receiver bij.
Ik twijfel tussen een Denon AVR H1600 en H2600.

Nu heb ik even de verschillen nader bekeken en o.a. extra functies van de H2600 zijn 4K upscaling en composiet aansluiting. Laatste is relevant want wil er nog een Wii aan gaan koppelen.

Naast het vermogen zijn dat volgens mij de enige relevante verschillen. Ik heb genoeg aan het aantal HDMI aansluiting op de H1600.

Dan resteert de vraag, hoe belangrijk is de 4K upscaling nog als de LG C9 dit blijkbaar ook al prima doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dazzling Dwild schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:15:
Dan resteert de vraag, hoe belangrijk is de 4K upscaling nog als de LG C9 dit blijkbaar ook al prima doet?
Niet relevant uiteraard.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:45

ThePsycho

Biertje?

Er zijn veel mensen binnen de subreddit hometheater die vermelden dat upscaling gewoon beter door de tv gedaan kan worden. Ik gebruik nu een x3600h met de c9 en laat de upscaling ook gewoon bij de tv liggen.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
ThePsycho schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:20:
Er zijn veel mensen binnen de subreddit hometheater die vermelden dat upscaling gewoon beter door de tv gedaan kan worden. Ik gebruik nu een x3600h met de c9 en laat de upscaling ook gewoon bij de tv liggen.
Dit inderdaad. Bovendien bedoelt ts waarschijnlijk een component ingang in plaats van composiet. Maar je kunt gerust een goede component naar hdmi kastje ertussen zetten. Ik heb een AVerMedia ET113 voor een paar tientjes, geen lag, geen artifacts, maximale wat je uit de wii kan halen en dan kan je de instap Denon prima als keuze nemen. Ook het vermogenverschil hoef je je niet druk om te maken.

Heb je natuurlijk wel een wii component kabel nodig ook. Gebruik niet die wii2hdmi adapters, die veroorzaken wel artifacts in beeld en hebben een slechte geluidsomzetting.

[ Voor 11% gewijzigd door ToFast op 04-04-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzling Dwild
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-08 14:47
Oops, sorry, component bedoelde ik inderdaad.
Maar bedankt, lijkt erop dat ik met de AVR H1600 prima uit de voeten kan.

Bedankt ook voor de AVerMedia verwijzing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:00

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant even op: AUD > CEA. Tevens een titelfix aangezien de modellen hoe deze genoemd worden in TS en in de topic titel niet bestaan.

Staar je overigens niet te blind op de Component (of Composiet) aansluitingen van deze receivers. Als je maar één bron hebt met bijvoorbeeld Component kan je deze net zo goed direct op de TV aansluiten. De genoemde receivers zetten namelijk geen analoge signalen (Composiet en Component) om naar digitaal (HDMI). Je zal vanaf de receiver naast een HDMI kabel dan ook nog een Component en/of Composiet moeten leggen. Wil je alleen HDMI naar de TV zal je naar de AVR-X3600H moeten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealbiker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10-2024
voor de switch heeft Nintendo gewoon een verloop na HDMI!
Pagina: 1