USB poorten aan voorkant kast aansluiten op A7V ?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik heb sinds kort een Lian Li PC68 case en die heeft 4 usb poorten aan de voorkant. Daar zitten alleen 4-aderige kabeltjes aan met de kleuren rood, groen, zwart en wit.
De witte en de groene ader zitten met z'n tweeen aan elkaar in een 2 polige connector, de rode en de zwarte zitten allebei los in een 1 polige connector.

Er zijn dus 4 van de 4-aderige kabeltjes in totaal.

Weet iemand hoe je die moet aansluiten op een A7V ?

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem, verschillende combinaties gebruikt, maar geen van allen geeft de oplossing. Wie o wie weet het antwoord hier?

Verwijderd

wit en groen denk ik voor de data, rode zal + zijn en zwarte gnd...

zo was het bij mijn sweex kastje ook en dat werkt nu ook dusja

Verwijderd

Staat dat niet in de handleiding van je Mobo??
Zelf al wezen zoeken??

Volgens mij kan je maar 2 van de vier aansluiten op dat moederbord, tenzij je 2 poorten aan elkaar koppelt, soort van HUB idee.... niet ideaal

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 18:42 ]

Verwijderd

Handleiding mobo binnenste buiten gekeerd jaja.

Zal even wat uitgebreider zijn:

Sweex kast: Rood staat voor power (VCC), zwart voor grounding (GND), geel voor data (DATA-) en groen voor data (DATA+).

Op Asus A7V mobo zitten twee verschillende USB aansluitmogelijkheden:

AANSLUITING 1:
De USBPORT zoals Asus 'm zelf noemt. Deze bestaat uit totaal 10 pinnetjes in 2 rijen van 5. Pinnetje nummer 10 is weggehaald, dus eigenlijk zijn het 9 pinnetjes. Bij dit aansluitpunt hoort een stekkerblokje + kabel waaraan een 3ports USB uitbreidingsset van ASUS te hangen is, voor aan de achterzijde van je pc. Maar dat wil ik dus juist niet.

AANSLUITING 2:
De USB3A zoal Asus 'm zelf noemt. Deze bestaat uit 5 pinnetjes op een rij, waarvan pinnetje nummer 2 weggehaald is. Eigenlijk dus 4 pinnetjes. In de handleiding staan deze 4 pinnetjes uitgelegd: pin1 =power, pin2=usbp-, pin3=usbp+ en pin4=gnd. Inkoppertje dus, dacht ik zo. 4 stekkertjes op de 4 pinnetjes gepield, in bios (revisie 1011) USB aangezet, computer weer aan (Windows XP-SP2-Professional). USB apparaat in poort op voorzijde van kast, reactie van windows: USB apparaat vertoont fouten, hardware onjuist.... ????

Wat nu?

Verwijderd

*schopje*

Helemaal niemand die hier ook mee te maken heeft gehad?

*schopje*

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:51

Vliegvlug

Flight Simple

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 18:48:
...
Op Asus A7V mobo zitten twee verschillende USB aansluitmogelijkheden:

AANSLUITING 1:
...

AANSLUITING 2:
...

Wat nu?
Vreemd, mijn A7V board heeft toch echt 3 verschillende aansluit mogelijkheden (totaal 5 extra poorten).
Aansluitingen 1 en 2 zoals jij al noemde en dan rechts van aansluiting 2 nog een wit blokje met 9 pinnetjes precies zoals aansluiting 1, gemerkt als USB3. (Maar misschien zit die niet op elke A7V)

Die aasluiting 2 is inderdaad nogal vreemd en er staat op de bijgeleverde bracket onder die losse port ook 'share' geen idee wat dat betekent maar ik zou die aansluiting lekker op de bracket aangesloten laten en dan de aansluitingen 1 en 3 voor de front usb van de kast gebruiken.

Volgens de handleiding is de volgorde van de pinnen van links naar rechts:
1=Power, 2= USB-, 3= USB+, 4=Ground, 5=Not Connected
6=Power, 7= USB-, 8= USB+, 9=Ground, pin 10 niet aanwezig

Bij mij zijn aansluiting 1 en 2 aangesloten op de megeleverde 3 poorts bracket van Asus. Aansluiting 3 heb ik verbonden met de 2 front USB poorten van mijn kast volgens bovenstaande pinout en die werken prima.

Dus probeer het blokje van 9 pinnetjes eens en als het dan nog niet werkt is er iets niet fris met de usb op het moederboard of de kleuren van de usb aansluiting van je kast betekenen toch anders dan je denkt.
Succes
Pagina: 1