Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longrun
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-04-2024
Ik ben benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met een Ring doorbell op een afstandje van je huis geïnstalleerd. In mijn geval wil ik er graag 1 monteren op mijn schuifpoort, maar dan zit hij wel op ongeveer 8 meter van de dichtbijzijndste router. Ik ga wel een extra “goede” router aanschaffen om het signaal zo sterk mogelijk te maken.
Ik stel deze vraag omdat ik wel eens tegen kom dat de Ring zeer gevoelig is voor het WiFi signaal en ik hier geen problemen of haperingen in wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
In theorie gaat WiFi 100m ver. Die 8m is het probleem niet. Wel is de vraag wat er precies zit tussen de router en de Ring. Als daar nog een paar betonnen muren tussen zitten dat verlies je veel signaal.

Meten is weten, hoe is WiFi bereik op die plek met je telefoon?

[ Voor 14% gewijzigd door Sethro op 03-04-2020 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longrun
Ik woon er nog niet dus heb daar nog geen router. De theorie van 100m gaat bij Ring niet op. Zit wel een dikke spouwmuur tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:04

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Een Accesspoint achtige oplossing en je ben er sowieso wel.
Worst case een UTP snoertje de grond in naar buiten, buiten een zwart kastje net boven de grond, Accespoint er in en je hebt ook overal in de voortuin prettig internet :). 1 muur doorkomen lukt gemiddeld gezien wel voor wifi, maar op afstand kunnen wij natuurlijk zo ook geen garanties geven. 8 meter "vrije lucht" is verder natuurlijk ideaal, dus het zou vergelijkbaar zijn met "heb ik wifi 1 verdieping hoger dan waar de router hangt"...en gemiddeld gezien is het antwoord ja, dat redden routers wel.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longrun
Ik heb geen internet in de voortuin nodig 😂. Zoals ik het lees gaat het veelal niet om de router, maar om de WiFi in de ring zelf. Die is schijnbaar heel erg zwak, en stuurt de meldingen met vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn1981
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09-2021
Mijn ring doorbell 3 hangt op nog geen 2 meter van mijn wifi punt en helaas is de verbinding erg slecht, soms reageerd hij helemaal niet :(

Ik zou hier niet aan beginnen met een ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:58
Los van het kicken van een oud topic, je hebt wel iets speciaals dan zitten in die 2 meter afstand wat je er niet bij verteld. Of werk je soms nog met een WRT54G?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn1981
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09-2021
Nope, al mijn netwerk equipment is van Ubiquiti.
En ja er zit een voordeur tussen van een nieuwbouw woning :)

Heb al van alles geprobeerd maar ben bang dat het toch aan de ring zelf ligt.
Of iemand moet nog de gouden tip hebben?

(xzaz in "Ring deurbel neemt soms activiteiten niet op")
Pagina: 1