Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watdenkjij
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:51
Beste tweakers,

Ik wil stoppen met mijn onderneming, maar ik ben niet ingeschreven bij de KvK (ik heb alleen een btw-id en een ob-nummer van de belastingdienst).

Lang verhaal:

Met google kwam ik niet verder dan dit stappenplan, dus ik had contact opgenomen met de KvK rondom deze kwestie. Volgens hun medewerk(st)er moest ik direct bij de belastingdienst aankloppen.
De belastingtelefoon gaf aan dat ik d.m.v. een brief naar mijn lokale belastingkantoor mijn nummers op kan heffen, dus deze heb ik uiteraard verzonden. Dat was in februari.

Tot op heden heb ik niets van de belastingdienst vernomen.
Moet ik dezelfde brief aangetekend versturen?

Dus, hoe kan men zijn btw-id en het ob-nummer opheffen?

Beste antwoord (via watdenkjij op 03-04-2020 21:33)

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Inderdaad, minimaal een kwartaal wachttijd tot het eerstvolgende kwartaal wegens omzetbelasting, wachttijd tot na het einde van het jaar voor aangifte lijkt mij ook niet vreemd voor te komen. Ik meen mij te herinneren dat het aangifteformulier vraagt naar datum beeindiging.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 23:49
Je kunt een keer bellen, maar ik vind 1 a 2 maanden nog niet zo gek. Aan een beslissing om een bedrijf uit te schrijven gaan verschillende checks vooraf en alles heeft een wachtrij.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Inderdaad, minimaal een kwartaal wachttijd tot het eerstvolgende kwartaal wegens omzetbelasting, wachttijd tot na het einde van het jaar voor aangifte lijkt mij ook niet vreemd voor te komen. Ik meen mij te herinneren dat het aangifteformulier vraagt naar datum beeindiging.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watdenkjij
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:51
Bedankt, dan zal ik het gewoon moeten afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Als je wat geduld hebt:
Gewoon elk kwartaal 0 invullen qua omzet.
Dan krijg je vanzelf een brief van de belastingdienst over beëindiging.

Verder is het niet zo raar dat in deze drukke tijd bij de BD alles wat langzamer loopt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN