Één kabel voor smart tv en pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yacer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-07 07:58
Goeiedag,
Ik weet dat er al enkele topics hierover zijn, maar die zijn in een wat andere situatie dan de mijne. De vraag luidt: kan ik op één netwerkkabel mijn pc (normaal internet gebruik) met mijn smart tv aansluiten mbv een splitter? Ik gebruik de tv alleen af en toe voor filmpjes kijken oid. Ik heb er geen provider of iets aanzitten. Het is bij de tv alleen voor enkele apps. Heeft dit erge prestatie daling, of valt dat best mee? Ik hoor t graag :)
~Yacer

Beste antwoord (via Yacer op 03-04-2020 20:54)

• Jansen90
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03 16:55
Als ik het goed begrijp wil je 1 netwerkkabel delen tussen je PC en je Smart-TV waarbij je op de tv eigenlijk alleen gebruik maakt van bijvoorbeeld Youtube, Netflix of andere apps?
Dat netwerkverkeer moet prima te delen zijn over een kabel. Gewoon een switch gebruiken zoals in andere reacties ook al wordt aangehaald.

12x400WP West Fronius

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:31

JdM

Humbled

Een switch erbij is je beste optie denk ik, splitters in deze vorm bestaan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47
Wat voor splitter heb je het over? Als je een switch bedoelt, dan kan dat, ja.

En wat bedoel je met 'ik heb er geen provider of iets aanzitten'?

The devil is in the details.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Jansen90
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03 16:55
Als ik het goed begrijp wil je 1 netwerkkabel delen tussen je PC en je Smart-TV waarbij je op de tv eigenlijk alleen gebruik maakt van bijvoorbeeld Youtube, Netflix of andere apps?
Dat netwerkverkeer moet prima te delen zijn over een kabel. Gewoon een switch gebruiken zoals in andere reacties ook al wordt aangehaald.

12x400WP West Fronius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

Leg even wat duidelijker uit wat je bedoeld?

Je modem heeft meestal al meerdere aansluitingen voor internet.
Waar staat je PC en je TV. En waarom moet dit over " 1 " kabel.

Beste is idd gewoon een switch nemen denk ik. Dat hoeft niet duur te zijn..

Ik vermoed dat je modem ergens beneden staat. En je PC boven. En dat daar 1 kabel naar toeg gaat?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 13:14
Je kan een netwerkkabel splitten naar 2 connectors, dan heeft ieder 100 mbit (4 kabels per connector ipv 8 ). Maar dat is wel heel erg omslachtig.. een switch zoals aangegeven is wat je zoekt.

[ Voor 8% gewijzigd door Montaner op 03-04-2020 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yacer
@Jansen90 inderdaad, dat is t verhaal.
@DarkSide omdat de pc en tv inderdaad boven staan en modem beneden. Het huis is oud dus een kabel trekken is een middagje vrij nemen xD.

Ik denk dat ik dan maar een switch aanschaf. Bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yacer
https://www.allekabels.nl...1p-wRcEAQYAyABEgKCivD_BwE in mijn eerst gedachte dacht ik dat ik deze aan het einde eraan kon doen en zo twee keer zoveel internet heb xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47
Yacer schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 20:56:
https://www.allekabels.nl...1p-wRcEAQYAyABEgKCivD_BwE in mijn eerst gedachte dacht ik dat ik deze aan het einde eraan kon doen en zo twee keer zoveel internet heb xD
Dat is een telefoonkabelsplitter, geen netwerkkabelsplitter.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dergelijke splitters, tussenblokjes, verlengblokjes moet je ook niet aan beginnen tenzij je slechte verbindingen wilt hebben. In dit geval is een switch, zoals al een paar maal eerder genoemd, de enige juiste oplossing.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1