Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zakelijke laptop, Windows hello, +/- 1000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• marinadus
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 15:42
Hoi allen,

Voor ons bedrijf ben ik op zoek naar een goede zakelijke laptop die geschikt is voor Windows Hello (IR cam) en rond de 1000 euro kost.

Het is vooral voor Office werk dus geen rare eisen. Dacht voor management 13" 2in1 en voor de rest een 14".

Qua config dacht ik aan i5 8th of 10th gen, 8 tot 16GB, 256GB PCI nvm-e SSD, WiFi 6 en Win 10 pro.

Laptops moeten wat jaartjes mee dus redelijke config. Verder is bouwkwaliteit ook niet onbelangrijk.

Heb zelf al bij Lenovo gekeken maar kom er niet helemaal uit. Wellicht hebben jullie ergens goede ervaringen mee?

Alle reacties

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:44

Barrycade

Through the...

Als het zakelijk is: Dell al bekeken?

• marinadus
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 15:42
Het is inderdaad zakelijk. Ik zal kijken maar welke beveel je aan of heb je ervaring mee?

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

marinadus schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:29:
Het is inderdaad zakelijk. Ik zal kijken maar welke beveel je aan of heb je ervaring mee?
Kijk eens naar een Dell Latitude. Dat is hun zakelijke lijn.
Model: Diegene die je kunt betalen. :) 3000 serie is al verdomd veel waar voor zijn geld. (We hebben d'r een stapel op kantoor gehad.)

Zelf heb ik een 5491, afhankelijk van de specs kan die ver boven de €1000 uitkomen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:44

Barrycade

Through the...

marinadus schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:29:
Alleen als gebruiker. Ik heb idd nu alweer 2 jaar een Latitude 54(nog iets). Prima ding. Vorige was ook een latitude en die heeft het 5 jaar zonder problemen uitgehouden. En ik sleep(te) m iedere dag overal mee naar toe.
(Nu staat ie al 4 weken op mijn docking station thuis ;) )

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Surface Laptops? Ben er zelf heel blij mee. Bouwkwaliteit, gewicht, schermverhouding, touch, batterijduur allemaal top

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het hangt er vanaf waarvoor je gaat gebruiken.
- Dell Latitude heb je veel aansluitingen, lange batterijduur (diverse 5490 al meer dan 13 uur batterijduur gehaald), veel mogelijkheden, degelijk gebouwd, LTE mogelijkheden en krasgevoelig is laag.
- Ga je naar MS Surface, is wat meer design, krasgevoelig, weinig aansluitingen, niet goed uit te breiden/upgrades dus dan is het maar de keuze wat je wilt.
- Bij Lenovo vind ik dat je dan voor de T serie moet gaan, alles eronder is het net niet. X serie is ook mooi maar vaak veel duurder maar de T serie is gebouwd voor langer mee te gaan.
- HP heb ik al jaren opzij geschoven (veel te veel moederbord issues gehad) en ook geen ervaring mee (wil ik ook niet hebben, mocht net weer ondervinden met een slimline DVD te plaatsen waar een plastic bracket van nog € 0,10 productiekosten ontbrak en nergens te koop maar wel alle voorbereidingen hebben).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Latitude blijkt ook wonderlijk sterk te zijn.

Het is mij gelukt met het achterwiel van mijn auto er overheen te rijden (gelukkig wel met een lege kofferbak) en enkel schade aan de behuizing en het scherm te hebben.

Sure, ik heb ook gewoon geluk gehad en hij is wel een beetje krom (je hoort het aan het scharnier), maar hij doet het nog steeds. (Scherm was ook dusdanig heel dat ik 'm gewoon nog kon gebruiken.)

Helemaal fijn: Met accidental damage warranty, dat je voor relatief weinig geld er bij kunt kopen, is zulke schade gedekt. (Al is 'ie dan wel "gevallen", maar da's enkel een formaliteit voor de verzekering.)

De 5590 die ik begin volgend jaar voor kantoor kreeg, is de reden dat ik niet heel lang daarna privé een 5491 heb aangeschaft. (De 5590 is 15,6" waarbij de 5491 14" is en een modelnummer nieuwer.) Ze zien er misschien niet super sexy uit, het toetsenbord typt fijn (en heeft verlichting) en dingen als RAM en SSD kun en mag je gewoon zelf vervangen. (Mijn laptop heeft nu 32G RAM en een 2T NVMe er in zitten.)

Wel nadeel vind ik de scherm helderheid. Ik weet niet hoe dat bij laptops van andere fabrikanten zit, maar in de zon in de tuin zitten gaat niet écht fijn. Het is primair een laptop voor binnen.

Ook iets om op te letten, standaard leveren ze een glans scherm mee. Zelf vind ik dat niet fijn. Privé heb ik daarom een mat scherm aangeschaft, die dan wel weer zonder webcam komt.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Pagina: 1