Ongebruikelijk verkeer van uw computernetwerk. VPN

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-09 10:08
Ik heb de laatste weken constant last van onderstaande melding als ik via Google sites bezoek:
Onze systemen hebben ongebruikelijk verkeer van uw computernetwerk vastgesteld. Op deze pagina wordt gecontroleerd of de verzoeken daadwerkelijk door u worden verzonden en niet door een robot.
Nu gebruik ik NordVPN, zou het hier aan kunnen liggen? Als ik me vervolgens op een ander IP adres begeef, gaat het weer even goed maar na een bepaalde tijd wanneer ik weer een andere site wil bezoeken krijg ik ook wederom dezelfde melding.

In het verleden had ik deze meldingen wel een sporadisch maar nu continue :X

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 09:46

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
Zie hieronder voor de melding die ik telkens krijg.
(zie screenshot)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxObyrCoFkjgAS83Hm-eV2enESQ=/f/image/DEZYn7JPMaxeZ0uqxabP8zfz.jpg

Het ligt volgens mij wel degelijk aan NordVPN, ik heb gisteren zonder een VPN op google gesurft en dat ging zonder problemen. Vandaag weer met NordVPN en na diverse sites via google te hebben bezocht krijg ik weer de melding.

[ Voor 8% gewijzigd door CalvinStengs op 04-04-2020 16:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Vanwege de VPN ziet Google niet meer dat het verkeer van jouw computer komt. Google ziet al het verkeer van NordVPN komen. Sommige mensen maken misbruik van NordVPN door via geautomatiseerde scripts Google te scrapen. Google vertrouwt verkeer van NordVPN daarom niet.

De enige manier voor Google om toch onderscheid te maken tussen verschillende VPN-gebruikers, is via cookies. Door zo'n captcha op te lossen, wordt jouw browser tijdelijk door Google vertrouwd.

In principe kan Google je heel lang vertrouwen wanneer je eenmaal zo'n captcha hebt opgelost. Google zou ook kunnen zien dat je bent ingelogd op je Google-account, en je om die reden kunnen vertrouwen. Toch kiest Google ervoor om je regelmatig zo'n captcha voor te schotelen. Dat is voor Google prettiger, want dan ben je sneller geneigd om je vpn uit te schakelen, en dan kan Google je beter tracken als je andere websites bezoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CalvinStengs
Maar ik draai al heel lang op NordVPN en heb deze problemen op een sporadische keer nooit onder vonden.
Nu is het elke dag bingo in dat opzicht.
Als ik naar sites onder mijn favorieten surf geeft het geen problemen.
Nu heeft NordVPN de laatste tijd veel updates gehad, zou het niet in die richting moeten zoeken gezien het probleem echt deze periode is opgetreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hki
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-02-2022

hki

Ik heb dit ;probleem ook de laatste tijd, maar opvallend genoeg wel met Firefox, niet met Chrome. Ik denk dat het inderdaad met privacy instellingen te maken heeft. In Firefox heb ik de privacy instellingen gewijzigd naar 'standaard'. Nu geen problemen meer. Wel Google meer inzicht gegeven :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Ligt aan NordVPN, verbind maar met een andere server, heb je grote kans dat het is opgelost. In ieder geval niet met een p2p server verbinden.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Je gebruikt NordVPN voor privacy? Dus je geeft om privacy?
Dan hier een rauwe tip: dump Google. Voelt wellicht als een 'ja hallo' argument, maar het blijft waarheid; bij Google betaal je met je data, en onder elke noemer zullen ze proberen te voorkomen dat jij je verbergt.

Voor de zoekmachine kan je duckduckgo.com kiezen. Voor sommigen werkt het prima voor anderen niet, dat zal je moeten ondervinden. Mijn ervaring is dat het met hoog dynamische content (zoals fora) nog een inhaalslag moet maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Saturnus schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:16:
Je gebruikt NordVPN voor privacy? Dus je geeft om privacy?
Grappig, je geeft om je privacy, maar laat al je netwerkverkeer lopen over een totaal ongecontroleerde verbinding .
Geen garanties dat er niets wordt bijgehouden, geen garanties over de instellingen ( je zet je PC in een groot netwerk, met de kans dat iedereen daar bij kan komen )

Geef je om je privacy, kan je beter je provider vertrouwen, dan een obscure onbekende ( met hun eerlijkheid nog buiten beschouwing gelaten mbt hacks en security )

Mijn data is veiliger bij Google dan dat ik het bij een aanbieder wegleg waar ik behalve een rekeningafschrift geen contact mee heb
Het is het verdienmodel van Google om jouw data te stroomlijnen en veilig te houden, zou er een lek bij Google zijn waarbij jouw data ( per ongeluk/met opzet ) bij derden terechtkomt, kost ze dat hun inkomsten en verdienmodel
NordVPN ( en de rest ) - jammer, we beloven het beter te doen, hier is een maand gratis ... nu blij ?

Commerciele VPN aanbieders ( de budgetversies ) werken op best effort ... "we doen ons best ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

hki schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:12:
Ik heb dit ;probleem ook de laatste tijd, maar opvallend genoeg wel met Firefox, niet met Chrome. Ik denk dat het inderdaad met privacy instellingen te maken heeft. In Firefox heb ik de privacy instellingen gewijzigd naar 'standaard'. Nu geen problemen meer. Wel Google meer inzicht gegeven :-(
Het verschil tussen Firefox en Chrome is dat Chrome, ook al ga je via VPN en ook al gebruik je Incognito modus, een digitale vingerafdruk naar Google zend. Google weet via Chrome dus altijd wie je bent, hoe je PC er uit ziet, welke username je aangemeld bent. Vandaar dat Chrome via VPN geen Capcha geeft. Op het moment loopt er een Class Action rechtzaak tegen Google vanwege dit gedrag.

Browsen met Chrome via VPN is dus geen goed idee wanneer het om privacy gaat. Firefox daar in tegen is wel redelijk veilig. Maar net zoals alles, VPN is niet veilig voor privacy.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
@FreshMaker
Goede toevoeging. Geen idee hoe die partijen werken, of en hoe ze worden gecontroleerd. Als het hun dienst is om data te beschermen en er zelf niets mee te doen dan kán je besluiten dat te vertrouwen met een mogelijk risico. Zelf doe ik dat in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dehans
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-12-2022
De beste wensen allemaal!!

Ik kwam dit draadje tegen en ik heb juist het tegenovergestelde...
De laatste tijd krijg ik pas toegang tot de pagina of download link na het invullen van de captcha.

Momenteel met de lockdown moet zoonlief schoolwerk thuis doen en kan ik die site niet eens benaderen.
https://accounts.zuluconnect.net/login

Er wordt dan gevraagd om de Captcha maar daarna krijg ik een error 500 pagina.

Het rare is dat als ik mijn PIA vpn aanzet er niet om een Captcha wordt gevraagd en inloggen probleemloos gaat. Alleen de chromebook van school is beveiligd en kan geen vpn activeren...

Iemand een idee waarom dit zo gaat?

Setup:
Ziggo
Ziggo box als bridge
TP link Deco 5

bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:52
Ik heb dit probleem ook. Vooral als ik een zoekopdracht in mijn iphone ingeef. Mijn vrouw heeft het zelfde probleem.

En ik draai geen VPN oplossen zoals nord-vpn.

Het gekke is: als we de adresbalk gebruiken voor een zoekopdracht gaat het vaak mis. Als we gewoon naar google gaan en daar dezelfde zoekopdracht geven gaat het goed.

[ Voor 33% gewijzigd door mister9 op 19-01-2021 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hettic
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 09:26

Hettic

PSN: Hettic1

Ik kreeg dit laatst ook vanaf mijn telefoon (5G kpn netwerk).

Andere mensen dit ook gehad?

PSN-ID: Hettic1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:04
Hettic schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:23:
Ik kreeg dit laatst ook vanaf mijn telefoon (5G kpn netwerk).

Andere mensen dit ook gehad?
ook, ligt eraan heb je een iPhone met een iCloud+ abonement met private relay aan?

dan krijg je dat (vaak)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hettic

Hettic

Ja net even gecontroleerd en ik heb privédoorgifte aan staan. Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hettic

Hettic

Ja net even gecontroleerd en ik heb privédoorgifte aan staan. Thnx.

Wel bijzonder dat ik het ongeveer een half jaar heb aan staan. Nu pas krijg ik dit.

Pagina: 1