Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdevente37
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-09 23:02
Ik heb de p9 achter de connectbox van ziggo aangesloten. Connect box in bridgemodus.
De p9 satelliet beneden geeft 250mbit download speed, zowel bedraad als WiFi.
Echter de slave op de slaapkamer geeft nog maar 50Mbit (zowel WiFi als met ethernet op slave) en op zolder nog minder.
Bij een powerline oplossing zou ik deze snelheidsverschillen niet verwachten. Iemand een idee hoe dit kan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik heb wel een idee, ik denk dat ze op een andere groep zitten waardoor het langzamer. En Ik zou die snelheid verschillen wel verwachten. (Niet sacastisch bedoeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdevente37
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-09 23:02
Ik denk dat je gelijk hebt. En is jaren 70 woning dus grid zal ook sowieso al niet optimaal lopen. Ik zal nog eens puzzelen of ik eea nog wat meer op zelfde groep kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is een redelijk low-end PLC oplossing, maar beter kun je in een jaren '70 huis niet echt toepassen - enige wat bij PLC namelijk helpt is MIMO, dus signalen ook over de aardelijn sturen. Mooi, maar pas sinds 1997 is randaarde verplicht bij nieuwbouw of renovatie. Gemiddeld haal je met iets als dit misschien 35Mbps, dus 50Mbps op 1e verdieping en minder boven is exact conform verwachting.

Overigens maakt leeftijd stroomnet verder weinig uit, los van wel/geen randaarde is elektra van 100 jaar oud niet noemenswaardig beter dan splinternieuw als het op deze signalen aankomt: het is allemaal op (230V) 50Hz ontworpen en PLC gebruikt signalen die 100 tot 1000 keer hoger liggen (2-80MHz), daar is geen enkele stroomnet voor gebouwd.

Oslik blyat! Oslik!