Adobe Photoshop vervanger voor Mac

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan21
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 27-12-2024
Goedendag,

ten eerste wil ik iedereen gedag zeggen. Nu toch eindelijk een account aangemaakt. Hopelijk is iedereen gezond.

Ik ben opzoek naar een vervanger voor Photoshop. De abonnement vorm wordt mij gewoon te duur als hobby matig gebruiker. Ik gebruik het vooral om foto's te bewerken vanuit raw, storende elementen weghalen en heb er wel eens een logo mee gemaakt.
Nu kwam ik op 2 programma's terecht waar ik veel goede verhalen over lees, namelijk op Pixelmator pro en Affinity photos. Het voordeel van Pixelmator is in mijn ogen dat er makkelijk mee te werken is, maar kan ik er dan nog alles mee doen. Van Affinity is het voordeel dat er ook een designer variant is (zoals illustrator) wat met vectoren werkt.

Het belangrijkste voor mij is dat er veel vrijheid is en dat ik er veel mee kan doen, maar dat er wel mee te werken is. Daarnaast zou een goede iPad app voor de toekomst ook mooi meegenomen zijn.

Wat raden jullie mij aan als vervanger voor Photoshop?

Groet, Arjan

Beste antwoord (via arjan21 op 06-04-2020 18:40)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Welke je het prettigst vindt, is voornamelijk persoonlijk. Affinity heeft nu een 90 dagen trial op al z'n software, en Pixelmator Pro heeft een 15 dagen trial, dus je kunt het zonder zorgen uitproberen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Welke je het prettigst vindt, is voornamelijk persoonlijk. Affinity heeft nu een 90 dagen trial op al z'n software, en Pixelmator Pro heeft een 15 dagen trial, dus je kunt het zonder zorgen uitproberen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan21
Het is goed dat je dat zegt. Die kan je op de App Store nooit vinden natuurlijk. Ik ga het zeker eens proberen.
bedankt voor de tip!

Ik ben ook heel erg benieuwd naar de ervaringen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 16:44
Gebruik Affinity met zijn Photo app al sinds het uitkomen op iOs en Mac OS. Ik heb Adobe nog geen dag gemist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjan21
Na een aantal dagen beide programma's testen kwam ik er inderdaad achter dat Affinity Photo de app voor mij is. Pixelmator is qua foto bewerking meer op het niveau van Apple foto's met een raw editor.

Dus nu de app meteen gekocht, ben er zeer tevreden mee wat ik er tot heden mee gedaan heb.

Bedankt voor je comment.