Usericon

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
gladiool
heeft als icoon:
http://gathering.tweakers.net/usericons/4501/gamma1.gif

Dit geeft een vervelende knippering op een beeldscherm, wellicht dat deze user zijn of haar icoon kan wijzigen, er is hier al eerder een soortgelijk topic over geweest, ik weet niet of dit ook problemen geeft voor epileptiepatienten, maar het is bijzonder onaangenaam om hier naar te kijken. (IMHO)

Verwijderd

ik zie er geen irritatie aan hoor jij wel?

[edit[
ja idd misschien voor epileptie mensen wel ja en tja eigenlijk moet je er niet te vaak naar kijken :P anders wordt je en beetje hmmmz :r klinkt raar maar tis wel zo :(

Verwijderd

Ik ook niet.
(Zou aan jouw refreshrate kunnen liggen lijkt me :) )

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-12 16:59

BrZ

hmm... vaag... hier knippert dat wazige icon helemaal niet... :?
Zit op dit moment zelfs achter een hele brakke monitor :D

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Dit icoon trilt op mijn beide schermen, op een TFT'tje moet het geen problemen opleveren, maar het geeft hier een irritante flikkering. Refreshrate is hier 75 en 85Hz. op beide monitoren zelfde probleem.

Verwijderd

WieMie beide??

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 05 augustus 2001 11:39 schreef WieMie het volgende:
Dit icoon trilt op mijn beide schermen, op een TFT'tje moet het geen problemen opleveren, maar het geeft hier een irritante flikkering. Refreshrate is hier 75 en 85Hz. op beide monitoren zelfde probleem.
Het heeft niks met de refreshrate te maken. Wat jij bedoelt is het moire effect, en dat treedt op met dit soort beelden (op een CRT). Ik vind eigenlijk niet dat je iemand hier op kunt aanspreken. Het effect wordt door je monitor veroorzaakt, en zelf zie ik er helemaal niks van.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Beide schermen, 2 pc's....

Inderdaad, ligt aan monitor, maar het blijft hinderlijk... I rest my case...

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 11:44 schreef WieMie het volgende:
Beide schermen, 2 pc's....

Inderdaad, ligt aan monitor, maar het blijft hinderlijk... I rest my case...
Dus komt het er op neer dat jij een probleem met je monitor heb en anderen daarom een userikoon moeten veranderen :?
Je kunt het proberen aan ze te vragen maar denk niet dan een modje je erbij kan helpen.

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Nee, het viel mij op bij het lezen van een topic, een hinderlijke flikkering in mijn ooghoek. Maar ik ben dus de enige (of een van de weinige) die dit ondervindt en laat het hier dan ook bij zitten.

Verwijderd

op m'n TFT'tje knippert ie bij het scrollen en op me gewone beeldkanon niet :? :)

Verwijderd

Ik vind het eerlijk gezegd ook zwaar irritant... er is trouwens pas nog iemand met een soortgelijk icoon erop aangesproken vanwege eventuele problemen voor epilepsie-patienten idd. Traag kan zich dat vast nog herinneren.
Dit is in mijn ogen net zo'n geval.

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Het ging toen om het 'hypno-icon', dit icoon is waarschijnlijk niet zo bedoeld. Maar als epileptici hier last van hebben (wat ik me goed kan voorstellen) denk ik toch dat een modje zich ermee moet bemoeien...

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 12:00 schreef Courage het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd ook zwaar irritant... er is trouwens pas nog iemand met een soortgelijk icoon erop aangesproken vanwege eventuele problemen voor epilepsie-patienten idd. Traag kan zich dat vast nog herinneren.
FF wachten. Dat ikoon had als bedoeling een draaiende cirkel... Zo'n escher ding. Kan ik volledig mee inkomen dat dat irritant is.
Maar dit is alleen een grijs vlak!?

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 12:03 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Nee, bij vele mensen is dit dus niet het geval... ik zit zowel op mijn werk :P als hier thuis naar een flikkerend micro-nano-schaakbord te kijken ;)

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 12:06 schreef Courage het volgende:

[..]

Nee, bij vele mensen is dit dus niet het geval... ik zit zowel op mijn werk :P als hier thuis naar een flikkerend micro-nano-schaakbord te kijken ;)
k, dacht dat alleen hij der last van had ;)

Mijn advies blijft: ff mailen met die gast :)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou, ik zie een superflitsend schaakbord voorbijknipperen...

Virussen? Scan ze hier!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zondag 05 augustus 2001 12:11 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Nou, ik zie een superflitsend schaakbord voorbijknipperen...
idd, maar het is wel een mooie test voor je monitor of die het mooi zuiver weergeeft :P

39

Verwijderd

Zie niks bijzonders hoor, gewoon een stilstaand zwart/wit rastertje....
(en ik heb niet eens een LCD/TFT)
Als het ding nou echt knipperde (zoals iemand die laatst een om en om zw/w knipper icoon had, die was echt irri...

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-12 21:55
Op zondag 05 augustus 2001 14:32 schreef Operations het volgende:
Zie niks bijzonders hoor, gewoon een stilstaand zwart/wit rastertje....
(en ik heb niet eens een LCD/TFT)
Als het ding nou echt knipperde (zoals iemand die laatst een om en om zw/w knipper icoon had, die was echt irri...
Als het een gifje is die knippert en je irriteert je eraan, dan druk je toch ff op de [ESC]....opgelost.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mee eens :)

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 15:11 schreef Artwido het volgende:

[..]

Als het een gifje is die knippert en je irriteert je eraan, dan druk je toch ff op de [ESC]....opgelost.
Leuk maar in dit geval haalt dat dus niets uit.

• Arno
  • Laatst online: 13:11

Arno

PF5A

[laat]
Dit ging toen om een icon met zwart/witte blokken dat steeds omdraaide... dat is dus we fout, hier heb ik ook geen last van :)
[/laat]

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Gewoon IE6 final installen, die heeft een soort van anti-epileptie-mode waarmee mogelijk irriterende flashende felle dingen gefilterd worden :)

edit: hier staat het verhaaltje.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 18:07 schreef MREn het volgende:
Gewoon IE6 final installen, die heeft een soort van anti-epileptie-mode waarmee mogelijk irriterende flashende felle dingen gefilterd worden :)

edit: hier staat het verhaaltje.
IE6 Final ? heb ik iets gemist ?

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op zondag 05 augustus 2001 18:11 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Idd :?

Verwijderd

Ik zie wat lichte moiré

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 05 augustus 2001 18:11 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Zou ik ook wel eens willen weten ja...

Virussen? Scan ze hier!

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Ik heb toch maar even een kort mailtje gestuurd, en hij zegt als bedoeling dit moire effect te hebben, maar had niet aan epileptici etc. gedacht. Hij is van plan het icoon te wijzigen.

Verwijderd

Hmm... ik heb een Vision Master Pro 450 en daar is het nogal onrustig op, wordt er bijna scheel van...

• dreeke
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Op zondag 05 augustus 2001 19:47 schreef HlpDsK het volgende:
Ik zie wat lichte moiré
* dreeke ook
maar om nou te zeggen dat het me stoort .. neuh

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Ramon
  • Laatst online: 13:37
op mijn philips 107E doet ie ook raar, op zich is het gewoon een rastertje, maar het lijkt wel alsof de lijntjes naar links bewegen.

[even offtopic]
ik vind best dat users over andersmans icoontjes mogen klagen, zij moeten er immers tegen aan kijken. En als die user van het 'verkeerde' icoontje zo graag dat icoontje wil zien dan zet ie dat toch lekker op z'n bureaublad of desnoods hangt ie z'n hele kamer ermee vol.
[/even offtopic]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:13

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op zondag 05 augustus 2001 15:11 schreef Artwido het volgende:

[..]

hmm.. ff testen... ey! alles staat stil idd :)
weer wat geleerd :P

over dat icoon: tijdens het scrollen, wanneer ie dan voorbijkomt, is ie wel wat vreemd en vaag, maar voor de rest is het niet knipperend hier ofzo...
toch vind ik dit maar een nutteloos icoon en zou ik de bijbehorende user het advies geven een wat leuker icoon te nemen...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Hij heeft hem nog steeds niet veranderd trouwens...
Pagina: 1