Herinstallatie Windows: hoe Office 2016 opnieuw activeren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:49

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Gisteren heb ik op een grotere SSD Windows 10 geïnstalleerd (de oude SSD is nog niet geformatteerd, heb dus toegang tot die Windows 10 installatie met Office 2016). Bij het installeren van Office 2016 Professional en het invoeren van de product key kreeg ik de melding "This key is invalid". Na lange tijd rondspeuren op het MS support forum heb ik nog steeds geen oplossing gevonden. Mijn bevindingen dusver:
  • Ik lees hier dat je Office aan je account moet koppelen en dan vanaf je account opnieuw moet installeren.
  • Deze stappen heb ik gevolgd om mijn Office aan mijn MS account te koppelen.
  • Nadat ik Office gekoppeld had met mijn MS account, kwam deze nog steeds niet tevoorschijn in mijn account.
  • Dit artikel geeft meer info, maar geen van de scenario's lijkt op die van mij toepasbaar (ik heb tijdens ide oorspronkelijke nstallatie de optie niet gezien om de key aan een account te koppelen - ik was ook niet ingelogd binnen Office).
  • Hier zie ik de suggestie om telefonisch contact op te nemen, maar ik kan nergens een telefoonnummer vinden hiervoor (binnen het activatiescherm zegt het dat deze optie niet meer beschikbaar is).
  • - In de eerste link las ik daarna het zinnetje "Remember a one-time purchase version of Office is licensed for one install only." wat kan duiden op 1) een enkele installatie tegelijkertijd of 2) je kunt Office letterlijk 1x installeren. Dat eerste scenario lijkt mij logischer, zoals het ook met Windows is (eventueel gekoppeld aan je moederbord), en dat tweede scenario zou betekenen dat je nooit een herinstallatie van je systeem kan doen, iets wat mij niet wettig lijkt (geld voor geen enkele andere software).[/li]
Hoe kom ik hier uit zonder opnieuw een Office licentie te kopen? Kan ik de SSD met mijn oude Windows/Office installatie wipen of heb ik deze nog nodig om deze situatie goed te krijgen? Het liefst zou ik daar ook een verse Windows 10 installatie op zetten, als upgrade voor mijn vrouw's laptop met HDD ;)

Alvast bedankt :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik kan me goed voorstellen dat telefonisch activeren de komende tijd niet zal gaan, drukdrukdrukdruk met 'iedereen' die nu OFF365 / Teams uitrolt.

Als gekoppeld, dan zou het moeten voorkomen in https://account.microsoft.com/services/ ja. Had je dat gedaan vanuit de 'oude' Windows+Office?

Ik zou nog even niet wipen. https://community.spicewo...office-2016-on-office-365 suggereert een optie maar mogelijk betreft dat alleen de OFF365-variant en niet de eenmalige aanschaf.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 15:25

r44

Kan me niet voorstellen dat je Office licentie maar een keer mag gebruiken.
Ik heb bij mij dit meerdere keren (gisteren nog Office 2019 opnieuw geïnstalleerd ) gedaan zonder problemen.
Moet wel zeggen dat ik een lokaal account gebruik.

Als je op start met je oude SSD is Office dan nog geactiveerd?
Indien ja dan kan je ook deze proberen de oude SSD te clonen naar je nieuwe SSD

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:39
Even starten met de oude ssd en kijken welk account er precies gekoppeld staat in Office.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 13:19

De Nelis

en anders maar niet...

Gaat het om een professional of professional plus licentie (voor leraren/studenten/enterprise)? Deze laatste word inderdaad niet gekoppeld aan een MS account.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
F_J_K schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:28:
Ik kan me goed voorstellen dat telefonisch activeren de komende tijd niet zal gaan, drukdrukdrukdruk met 'iedereen' die nu OFF365 / Teams uitrolt.

Als gekoppeld, dan zou het moeten voorkomen in https://account.microsoft.com/services/ ja. Had je dat gedaan vanuit de 'oude' Windows+Office?

Ik zou nog even niet wipen. https://community.spicewo...office-2016-on-office-365 suggereert een optie maar mogelijk betreft dat alleen de OFF365-variant en niet de eenmalige aanschaf.
Ik ben een tikje huiverig om de licentie daar te verwijderen, want dan heb ik hem officieel nergens meer (dus kan ik later ook niet iets koppelen). Het koppelen aan het account lijkt niet te helpen (ik heb ingelogd binnen een Office programma, maar zie die niet terug in Microsoft Account > Services & Subscriptions).

Zal de SSD nog niet wipen.
r44 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:47:
Kan me niet voorstellen dat je Office licentie maar een keer mag gebruiken.
Ik heb bij mij dit meerdere keren (gisteren nog Office 2019 opnieuw geïnstalleerd ) gedaan zonder problemen.
Moet wel zeggen dat ik een lokaal account gebruik.

Als je op start met je oude SSD is Office dan nog geactiveerd?
Indien ja dan kan je ook deze proberen de oude SSD te clonen naar je nieuwe SSD
Ik kan het me ook slecht voorstellen (zou uniek zijn, zelfs Windows kun je herinstalleren). Clonen is niet echt een optie, want ik had verschillende irrante bugjes die nu opgelost zijn door een verse installatie.
Nielson schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:51:
Even starten met de oude ssd en kijken welk account er precies gekoppeld staat in Office.
Waar moet ik dat zien? Ik heb mezelf ingelog binnen een Office programma en wanneer ik online dat account bekijken dan zie ik dus geen koppeling. Verder heb ik ook geen MS accounts.
De Nelis schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:59:
Gaat het om een professional of professional plus licentie (voor leraren/studenten/enterprise)? Deze laatste word inderdaad niet gekoppeld aan een MS account.
Professional (geen Enterprise o.i.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

LankHoar schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:05:

Professional (geen Enterprise o.i.d.).
Dan en ik bang dat je toch contact op zult moeten nemen met Microsoft, bellen gaat niet inderdaad, maar het kan wel via chat. Dit gaat over het algemeen altijd wel vrij soepel.

https://support.microsoft.com/nl-nl/contactus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 20:41

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Niet je key toevallig gekocht bij zo'n partij die je pro key voor een paar tientjes aanbied? Want dan is het nogal logisch dat hij niet meer werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 15:25

r44

Installeer je wel de juiste versie en taal van Office?

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Een officiële key kun je meenemen. je moet dan kiezen voor hardware vervangen.
taal en regio kan een probleem zijn. maar NL-NL nog nooit problemen mee ervaren. je kunt ook tijdelijke Libre Office gebruiken, dat is gratis. downloads: LibreOffice 6.4.2

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
De Nelis schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:13:
[...]

Dan en ik bang dat je toch contact op zult moeten nemen met Microsoft, bellen gaat niet inderdaad, maar het kan wel via chat. Dit gaat over het algemeen altijd wel vrij soepel.

https://support.microsoft.com/nl-nl/contactus/
Eerder zag ik de chat functie als niet beschikbaar, nu wel dus ben daar mee bezig. Een tooltje die ze aanbieden om activatie problemen op te lossen heeft ook nog niet geholpen, dus nu wachten op een medewerker (sta al langere tijd op "positie 1").

Overigens heb ik wel de Plus versie kom ik net achter (apart, heb daar blijkbaar de hele tijd overheen gelezen :X), dus wie weet veranderd dat iets. De chat zou dat moeten uitwijzen. Verder installeer ik vanaf de .iso die ik meegeleverd kreeg bij de key (lijkt me dus de juiste versie).

Ik laat weer van me horen na de chat, hopelijk lukt het zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

LankHoar schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:35:
[...]

Eerder zag ik de chat functie als niet beschikbaar, nu wel dus ben daar mee bezig. Een tooltje die ze aanbieden om activatie problemen op te lossen heeft ook nog niet geholpen, dus nu wachten op een medewerker (sta al langere tijd op "positie 1").

Overigens heb ik wel de Plus versie kom ik net achter (apart, heb daar blijkbaar de hele tijd overheen gelezen :X), dus wie weet veranderd dat iets. De chat zou dat moeten uitwijzen. Verder installeer ik vanaf de .iso die ik meegeleverd kreeg bij de key (lijkt me dus de juiste versie).

Ik laat weer van me horen na de chat, hopelijk lukt het zo :)
Ai toch de plus, ja dat kan wel iets veranderen. Maar laten we hopen op het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zo, klaar met chatten. Een ervaring rijker en een licentie armer. Destijds voor een relatief klein bedrag gekocht (zo'n 50 euro als ik het me goed herinner) op een website aangeraden door een vriend. Kan de originele e-mail helaas niet meer terugvinden (toch apart, ik bewaar alle mail altijd), maar kan me nog herinneren dat ik het proces na aanschaf van de licentie nogal fishy vond. Dat blijkt dus te kloppen, want deze licentie is geblokkeerd omdat deze meerdere keren is uitgegeven.

Kan ik heel selectief Office klonen, of heb ik pech? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:40

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

waarom niet gewoon de hele ssd klonen?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Tens schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:20:
waarom niet gewoon de hele ssd klonen?
Omdat ik verschillende kleine issues had met Windows, en door een verse installatie zijn die gelukkig allemaal weg (gekke dingetjes die ik zo niet met troubleshooten/internet speurwerk opgelost krijg, individueel slechts irritant, maar velen van die dingen bij elkaar natuurlijk wel vervelend).

-EDIT- wanneer ik been MS Office 2019 Home & Student licentie koop, zit daar dan Excel, Word, en Outlook bij? Die zie ik voor een kleine 110 euro in de PW staan (ik wil wel Engels, ben dat gewend van werk uit). En is dit een licentie die ik wel makkelijk kan hergebruiken, mocht ik mijn PC weer upgraden/vervangen?

[ Voor 32% gewijzigd door LankHoar op 03-04-2020 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-05 09:24
Volgens mij schrijft Office de licentie weg in onder andere het register, het kan dus wel, maar kost je waarschijnlijk heel veel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
stylzzzz schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:27:
Volgens mij schrijft Office de licentie weg in onder andere het register, het kan dus wel, maar kost je waarschijnlijk heel veel moeite.
Bedoel je mijn huidige licentie? Ik heb de product/license key wel, dat is het probleem niet. Het probleem is dat deze als "invalid" aangemerkt werd, en nu blijkt dus dat deze geblokkeerd is door MS zelf i.v.m. meerdere uitgaves van deze licentie.

Of bedoel je die van mijn linkje? Ik zal toch een key in moeten voeren bij installatie, en die kan ik dan toch bewaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-05 09:24
LankHoar schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:29:
[...]

Bedoel je mijn huidige licentie? Ik heb de product/license key wel, dat is het probleem niet. Het probleem is dat deze als "invalid" aangemerkt werd, en nu blijkt dus dat deze geblokkeerd is door MS zelf i.v.m. meerdere uitgaves van deze licentie.

Of bedoel je die van mijn linkje? Ik zal toch een key in moeten voeren bij installatie, en die kan ik dan toch bewaren?
Ik bedoelde je office installatie op je oude SSD, maar uhm. De office die je deelde van 110 euro kan inderdaad veel makkelijker opnieuw geïnstalleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Koop gewoon een Office 365, ben je klaar
Wanneer je 1-malig wil aanschaffen:

https://licentie2go.com/m...2019-Thuisgebruik-Student

Of per jaar (1 pc):
https://licentie2go.com/m...-Office-365-Personal-2020

Of mijn grote favoriet:
https://licentie2go.com/m...k/Office-365-Home-Premium

De laatste kan je met x anderen delen, met 6 installaties op PC/Laptop, 6 installaties op Apple PC/Laptop, 6 Installaties op Tablets of devices met display < 11", 6 telefoons.

Ik heb die laatste staan op:
3 PC's, 3 Laptops (2x ik, 1 x pa/.ma, 1 zus, 1 x nichtje, 1 neefje)
4 tablets
4 telefoons

En dan nog per account meer dan 1TB aan onedrive :D

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
stylzzzz schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:32:
[...]

Ik bedoelde je office installatie op je oude SSD, maar uhm. De office die je deelde van 110 euro kan inderdaad veel makkelijker opnieuw geïnstalleerd worden.
OK dan ga ik die licentie maar overwegen. Kan ik in ieder geval hopelijk wel 8+ jaar vooruit (dat had ik van de huidige Office 2016 licentie ook gehoopt).
Wim-Bart schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:33:

Of per jaar (1 pc):

Of mijn grote favoriet:

De laatste kan je met x anderen delen, met 6 installaties op PC/Laptop, 6 installaties op Apple PC/Laptop, 6 Installaties op Tablets of devices met display < 11", 6 telefoons.

4 tablets
4 telefoons

Een abo afsluiten vind ik niet rendabel voor mijn thuisgebruik. Office gebruik ik niet dagelijks, en dan 75 euro per jaar betalen vind ik behoorlijk prijzig.

Snap niet zo goed dat de Office 2019 licentie 130 euro kost, terwijl ik die voor minder dan 110 euro in de PW zie (die linkte ik 2 posts hierboven). Of zit daar nog weer een verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Of per jaar (1 pc):

Of mijn grote favoriet:

4 tablets
4 telefoons

Altijd shoppen. En goed kijken waar je koopt. En natuurlijk heeft ieder zijn eigen voorkeuren.

Ik heb de family versie, verdeeld over 5 personen is dat 15 euro per persoon per jaar, met meer dan 1TB aan Online opslag per persoon, gratis Skype bel Minuten en Upgrade naar nieuwe Office. Ik vind dat geen slechte deal. Maar een ander kan dat anders zien.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Wim-Bart schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 19:01:
[...]

Altijd shoppen. En goed kijken waar je koopt. En natuurlijk heeft ieder zijn eigen voorkeuren.

Ik heb de family versie, verdeeld over 5 personen is dat 15 euro per persoon per jaar, met meer dan 1TB aan Online opslag per persoon, gratis Skype bel Minuten en Upgrade naar nieuwe Office. Ik vind dat geen slechte deal. Maar een ander kan dat anders zien.
Voor jou klinkt dat als een goede deal inderdaad. In mijn situatie past dat niet (maar 2 personen in dit huishouden, en opslag hebben wel al via TransIP geregeld). Ik denk dat ik die Office 2019 retail licentie ga aanschaffen, en dan hoop ik een jaar of 8 goed te zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:00

FlipFluitketel

Frontpage Admin
LankHoar schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:24:
[...]

Omdat ik verschillende kleine issues had met Windows, en door een verse installatie zijn die gelukkig allemaal weg (gekke dingetjes die ik zo niet met troubleshooten/internet speurwerk opgelost krijg, individueel slechts irritant, maar velen van die dingen bij elkaar natuurlijk wel vervelend).

-EDIT- wanneer ik been MS Office 2019 Home & Student licentie koop, zit daar dan Excel, Word, en Outlook bij? Die zie ik voor een kleine 110 euro in de PW staan (ik wil wel Engels, ben dat gewend van werk uit). En is dit een licentie die ik wel makkelijk kan hergebruiken, mocht ik mijn PC weer upgraden/vervangen?
Home & Student bevat geen Outlook. De goedkoopste versie met Outlook is Home & Business (of een abo).
stylzzzz schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:27:
Sinds Office 2013 worden de licentiecodes versleuteld opgeslagen en kun je ze niet meer terughalen.

Of per jaar (1 pc):

Of mijn grote favoriet:

4 tablets
4 telefoons

Office 365 personal mag je ook op meerdere apparaten installeren (1 gebruiker ja). Staat ook in de link die je plaatste.

Zie ook https://www.microsoft.com...bf?activetab=pivot:faqtab
Op hoeveel apparaten kan ik Office installeren als ik een abonnement op Office 365 Home of Personal heb?

Office 365 Home-abonnementen kunnen met maximaal zes gebruikers worden gedeeld op meerdere apparaten, zoals pc's of Macs, tablets en smartphones.

Office 365 Personal-abonnementen kunnen door slechts één gebruiker op meerdere apparaten worden gebruikt.

[ Voor 36% gewijzigd door FlipFluitketel op 03-04-2020 19:56 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1