Gisteren heb ik op een grotere SSD Windows 10 geïnstalleerd (de oude SSD is nog niet geformatteerd, heb dus toegang tot die Windows 10 installatie met Office 2016). Bij het installeren van Office 2016 Professional en het invoeren van de product key kreeg ik de melding "This key is invalid". Na lange tijd rondspeuren op het MS support forum heb ik nog steeds geen oplossing gevonden. Mijn bevindingen dusver:
Alvast bedankt
- Ik lees hier dat je Office aan je account moet koppelen en dan vanaf je account opnieuw moet installeren.
- Deze stappen heb ik gevolgd om mijn Office aan mijn MS account te koppelen.
- Nadat ik Office gekoppeld had met mijn MS account, kwam deze nog steeds niet tevoorschijn in mijn account.
- Dit artikel geeft meer info, maar geen van de scenario's lijkt op die van mij toepasbaar (ik heb tijdens ide oorspronkelijke nstallatie de optie niet gezien om de key aan een account te koppelen - ik was ook niet ingelogd binnen Office).
- Hier zie ik de suggestie om telefonisch contact op te nemen, maar ik kan nergens een telefoonnummer vinden hiervoor (binnen het activatiescherm zegt het dat deze optie niet meer beschikbaar is).
- - In de eerste link las ik daarna het zinnetje "Remember a one-time purchase version of Office is licensed for one install only." wat kan duiden op 1) een enkele installatie tegelijkertijd of 2) je kunt Office letterlijk 1x installeren. Dat eerste scenario lijkt mij logischer, zoals het ook met Windows is (eventueel gekoppeld aan je moederbord), en dat tweede scenario zou betekenen dat je nooit een herinstallatie van je systeem kan doen, iets wat mij niet wettig lijkt (geld voor geen enkele andere software).[/li]
Alvast bedankt
When life throws you a curve, lean into it and have faith!