Mijn Asus router start niet op, de WAN LED blijft maar knipperen.
Iemand die weet hoe dit op te lossen is?
Iemand die weet hoe dit op te lossen is?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Had ik maar het geld er voor.DarkSide schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:30:
Nieuwe router kopen.
Resetten
kabels controleren
Kabels vervangen
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
[ Voor 26% gewijzigd door The Zep Man op 03-04-2020 14:34 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Zonder internet kabel start ie nog steeds niet op, enigste wat ik kan doen is een andere snoer proberen.guido66 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:33:
Punt 2 en 3 zijn gratis, al geprobeerd?
Nu is de power led blinking de wan led uit gegaanxh3adshotx schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:41:
Zoals je wellicht in de handleiding/op de Asus website kon vinden is de WAN led van een Asus router geen error indicatie lichtje. De vraag is meer: wat doet de power led? En wat heb je al geprobeerd?
[ Voor 5% gewijzigd door Haitham0318 op 03-04-2020 14:46 ]
Wat heb je al geprobeerd? Wat is het laatste dat gebeurde voor de router "kapot" ging? Hoe oud is de router? Met een antwoord dat amper een volwaardige zin bevat kunnen we niet zoveel. Jij wilt je router fixen, dan zal jij moeite moeten doen om ons zoveel mogelijk informatie te geven. Anders moet je hem laten repareren bij een winkel/reparatiecentrum of een nieuwe kopen.
De router is ander half jaar oud, laatste keer had ik hem werkend uitgezet.xh3adshotx schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:46:
[...]
Wat heb je al geprobeerd? Wat is het laatste dat gebeurde voor de router "kapot" ging? Hoe oud is de router? Met een antwoord dat amper een volwaardige zin bevat kunnen we niet zoveel. Jij wilt je router fixen, dan zal jij moeite moeten doen om ons zoveel mogelijk informatie te geven. Anders moet je hem laten repareren bij een winkel/reparatiecentrum of een nieuwe kopen.
[ Voor 36% gewijzigd door Kosh66 op 03-04-2020 14:52 ]
Waarom neem je dan geen contact op met de verkopende partij (mits gekocht bij een winkel)?Haitham0318 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:48:
[...]
De router is ander half jaar oud, laatste keer had ik hem werkend uitgezet.
Powerled van een Asus router die knippert duid vaak op een flash/firmware upgrade die fout is gegaan. 9/10 keer is dit in rescue mode te fixen: https://www.asus.com/us/support/FAQ/1030642/Haitham0318 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:43:
[...]
Nu is de power led blinking de wan led uit gegaan
Ja de router wilt ook niet in rescue mode, het is dus bricked?xh3adshotx schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:52:
[...]
Waarom neem je dan geen contact op met de verkopende partij (mits gekocht bij een winkel)?
[...]
Powerled van een Asus router die knippert duid vaak op een flash/firmware upgrade die fout is gegaan. 9/10 keer is dit in rescue mode te fixen: https://www.asus.com/us/support/FAQ/1030642/
Echter als dat fout gaat is de router bricked en doet de winkel moeilijk(er) over garantie. Zou dus eerst het garantie traject proberen met een 1,5 jaar oude router tenzij je 100% zeker weet wat je doet.
De kans dat de router bricked is als die werkend is weggezet is best klein, meestal gebeurt dat alleen na een gefaalde flash / firmware update. Als het echt niet lukt om in rescue mode te komen denk ik dat de enige optie is om garantie te claimen. Beschrijf hierbij uitgebreid en duidelijk wat je gedaan hebt. :)\Haitham0318 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:55:
[...]
Ja de router wilt ook niet in rescue mode, het is dus bricked?
[ Voor 22% gewijzigd door xh3adshotx op 03-04-2020 15:01 ]
Ik kreeg de router een keer opgestart terwijl de router het zelfde probleem had, ik had gelijk een succesvolle firmware update gedaan via de ASUS GUI. Maar het probleem bleef zich voordoen, ik vermoed dat het een een corrupte NVRAM is want hij reageert niet op de knopjes of reset.xh3adshotx schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:57:
[...]
De kans dat de router bricked is als die werkend is weggezet is best klein, meestal gebeurt dat alleen na een gefaalde flash / firmware update. Als het echt niet lukt om in rescue mode te komen denk ik dat de enige optie is om garantie te claimen. Beschrijf hierbij uitgebreid en duidelijk wat je gedaan hebt. :)\
Overigens: rescue mode lijkt erg veel op "bricked" mode. In het eerste geval knippert de powerled langzaam, in het tweede geval vaak snel. Er zijn ook meerdere manieren om in rescue mode te komen, hiervoor kan je op Youtube/Google kijken. Weet ze helaas niet meer allemaal uit mijn hoofd.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq