Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Pinin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 30-06 08:48
Recent hebben we een nieuwe chromebook van Acer en we hebben de Kobo H2O (1st edition) aangesloten en de Kobo werd herkend, dus hebben we boeken opgezet.

Opeens (misschien na een update van chromeOS?) wordt de kobo niet meer herkend, maar laadt wel via de USB.

Wat geprobeerd.
1. op PC wekt het goed
2. andere USB kabel > niet herkend, wel laden
3. andere USB poort > niet herkend, wel laden
4. Andere kobo H2O (we hebben er 2) > niet herkend, wel laden

Eigenlijk hebben we dus alles uitgesloten, en lijkt het dus in het OS te zitten, wel vreemd dat het opeens niet meer werkt. We zitten op versie 80.0.3987.162

Is er iemand anders die een kobo heeft en een recent chromebook met laatste OS? en ff wil kijken of het werkt

There is no such thing as too much coriander.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 10-07 16:19
Hoe werd je Kobo herkend? Als externe USB-opslag?
Ik heb zelf een Pocketbook waarbij ik aan moet geven dat ie als externe USB-opslag gekoppeld moet worden en niet enkel opladen van de ereader.

Ik heb overigens een Pixelbook en Pocketbook ereader, dus alleen het OS komt overeen ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinin
bas-r schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:41:
Hoe werd je Kobo herkend? Als externe USB-opslag?
Ik heb zelf een Pocketbook waarbij ik aan moet geven dat ie als externe USB-opslag gekoppeld moet worden en niet enkel opladen van de ereader.

Ik heb overigens een Pixelbook en Pocketbook ereader, dus alleen het OS komt overeen ;-)
Het vage is dat hij 1 op de 20x wel reageerd, de Kobo vraagt dan om te verbinden met pc en alles gaat dan goed.
Maar meestal ziet de Kobo niet dat hij verbonden is, dus dan ga je denken aan een brakke USB-poort, een brakke usb-kabel of een defecte Kobo.

Maar ik kan alles uitwisselen inclusief een andere kobo, en op een pc gaat de herkenning altijd goed en niet bij deze chromebook. Bij mijn oude chromebook ging het wel.
Op de chromebook zitten 2 usb poorten en beide zijn in orde en werken met alles dat ik getest heb, behalve mijn kobo. RAAR

Edit: beide usb poorten op chromebook zijn "blauw" en dus usb 3.0 zover ik weet.

[Voor 4% gewijzigd door Pinin op 01-05-2020 14:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bas-r
Bij mij moet de Pocketbook 'aanstaan': dan krijg ik een schermpje te zien op de Pocketbook of ik wil opladen of als USB-storage wil koppelen. Als de Pcketbook uitstaat gaat ie enkel laden.
Maakt dat bij jou ook verschil?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinin
bas-r schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:31:
Bij mij moet de Pocketbook 'aanstaan': dan krijg ik een schermpje te zien op de Pocketbook of ik wil opladen of als USB-storage wil koppelen. Als de Pcketbook uitstaat gaat ie enkel laden.
Maakt dat bij jou ook verschil?
Hij staat aan, en normaliter zou hij moeten vragen of je wilt verbinden. Nu vraagt hij niks, maar last wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bas-r
Is er ergens in je settings van je Kobo iets in te stellen? Dat zou een workaround kunnen zijn..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinin
bas-r schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:49:
Is er ergens in je settings van je Kobo iets in te stellen? Dat zou een workaround kunnen zijn..
Nope, vreemde is dus bij de oude chromebook en Windows pc geen probleem

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True