Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Recent hebben we een nieuwe chromebook van Acer en we hebben de Kobo H2O (1st edition) aangesloten en de Kobo werd herkend, dus hebben we boeken opgezet.

Opeens (misschien na een update van chromeOS?) wordt de kobo niet meer herkend, maar laadt wel via de USB.

Wat geprobeerd.
1. op PC wekt het goed
2. andere USB kabel > niet herkend, wel laden
3. andere USB poort > niet herkend, wel laden
4. Andere kobo H2O (we hebben er 2) > niet herkend, wel laden

Eigenlijk hebben we dus alles uitgesloten, en lijkt het dus in het OS te zitten, wel vreemd dat het opeens niet meer werkt. We zitten op versie 80.0.3987.162

Is er iemand anders die een kobo heeft en een recent chromebook met laatste OS? en ff wil kijken of het werkt

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-04 07:37
Hoe werd je Kobo herkend? Als externe USB-opslag?
Ik heb zelf een Pocketbook waarbij ik aan moet geven dat ie als externe USB-opslag gekoppeld moet worden en niet enkel opladen van de ereader.

Ik heb overigens een Pixelbook en Pocketbook ereader, dus alleen het OS komt overeen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
bas-r schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:41:
Hoe werd je Kobo herkend? Als externe USB-opslag?
Ik heb zelf een Pocketbook waarbij ik aan moet geven dat ie als externe USB-opslag gekoppeld moet worden en niet enkel opladen van de ereader.

Ik heb overigens een Pixelbook en Pocketbook ereader, dus alleen het OS komt overeen ;-)
Het vage is dat hij 1 op de 20x wel reageerd, de Kobo vraagt dan om te verbinden met pc en alles gaat dan goed.
Maar meestal ziet de Kobo niet dat hij verbonden is, dus dan ga je denken aan een brakke USB-poort, een brakke usb-kabel of een defecte Kobo.

Maar ik kan alles uitwisselen inclusief een andere kobo, en op een pc gaat de herkenning altijd goed en niet bij deze chromebook. Bij mijn oude chromebook ging het wel.
Op de chromebook zitten 2 usb poorten en beide zijn in orde en werken met alles dat ik getest heb, behalve mijn kobo. RAAR

Edit: beide usb poorten op chromebook zijn "blauw" en dus usb 3.0 zover ik weet.

[ Voor 4% gewijzigd door Pinin op 01-05-2020 14:00 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Bij mij moet de Pocketbook 'aanstaan': dan krijg ik een schermpje te zien op de Pocketbook of ik wil opladen of als USB-storage wil koppelen. Als de Pcketbook uitstaat gaat ie enkel laden.
Maakt dat bij jou ook verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
bas-r schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:31:
Bij mij moet de Pocketbook 'aanstaan': dan krijg ik een schermpje te zien op de Pocketbook of ik wil opladen of als USB-storage wil koppelen. Als de Pcketbook uitstaat gaat ie enkel laden.
Maakt dat bij jou ook verschil?
Hij staat aan, en normaliter zou hij moeten vragen of je wilt verbinden. Nu vraagt hij niks, maar last wel.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Is er ergens in je settings van je Kobo iets in te stellen? Dat zou een workaround kunnen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
bas-r schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:49:
Is er ergens in je settings van je Kobo iets in te stellen? Dat zou een workaround kunnen zijn..
Nope, vreemde is dus bij de oude chromebook en Windows pc geen probleem

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• [steven]
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-02 15:56
Had zelf last van hetzelfde probleem met een Acer chromebook 315 en een Kobo ereader. Oplossing is om de USB connector eerst in de Kobo te steken, vervolgens steek je langzaam de andere kant van de USB kabel in de chromebook. Nu zal je wel een melding krijgen op je Kobo om met USB te verbinden.

Een nog makkelijkere oplossing die ik zelf gebruik is het volgende: https://github.com/fsantini/KoboCloud
Dankzij dit script wordt je kobo automatisch gesynced met een google drive map waar bijvoorbeeld je epubs in staan. Dit syncen gebeurt elke keer wanneer je Kobo Wi-Fi heeft (bijvoorbeeld wanneer je de cover open klapt).
Download nu "Adobe Digital Editions" (ADE) en "Autosync for Google Drive" voor Android op je Chromebook. Stel autosync nu zo in dat de map waar de epub bestanden van ADE in staan (dit is een verborgen map in Android directory van Chrome OS) worden gesynced met de google drive map waar de kobo ook mee synced.

Je hoeft nu alleen een ACM of EPUB bestand van bv. de bieb te openen met ADE, vervolgens zet je je kobo aan en wordt het boek automatisch op kobo gedownload. Aansluiten met USB op je laptop is dus helemaal niet meer nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
[steven] schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:37:
Had zelf last van hetzelfde probleem met een Acer chromebook 315 en een Kobo ereader. Oplossing is om de USB connector eerst in de Kobo te steken, vervolgens steek je langzaam de andere kant van de USB kabel in de chromebook. Nu zal je wel een melding krijgen op je Kobo om met USB te verbinden.

Een nog makkelijkere oplossing die ik zelf gebruik is het volgende: https://github.com/fsantini/KoboCloud
Dankzij dit script wordt je kobo automatisch gesynced met een google drive map waar bijvoorbeeld je epubs in staan. Dit syncen gebeurt elke keer wanneer je Kobo Wi-Fi heeft (bijvoorbeeld wanneer je de cover open klapt).
Download nu "Adobe Digital Editions" (ADE) en "Autosync for Google Drive" voor Android op je Chromebook. Stel autosync nu zo in dat de map waar de epub bestanden van ADE in staan (dit is een verborgen map in Android directory van Chrome OS) worden gesynced met de google drive map waar de kobo ook mee synced.

Je hoeft nu alleen een ACM of EPUB bestand van bv. de bieb te openen met ADE, vervolgens zet je je kobo aan en wordt het boek automatisch op kobo gedownload. Aansluiten met USB op je laptop is dus helemaal niet meer nodig!
Dank, ik ga beide proberen

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvermoen
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-12-2022
Pinin schreef op zondag 6 september 2020 @ 15:28:
[...]

Dank, ik ga beide proberen
Ik heb beide geprobeerd, ik kom wel iets verder, maar loop toch steeds vast:

1) Ik krijg wel de melding als ik mijn Kobo-ereader aansluit op mijn AsusChromebook, maar hoe krijg ik dan via ADE ebooks op mijn ereader?
(ik kan dus wel mijn eigen ebooks op de ereader zetten, via copy/paste, maar geen ebooks van de bibliotheek).

2) Het autosyncen werkt helaas ook niet. Ik heb het script op mijn Kobo gezet etc. maar syncen doet hij niet. De Google drive link werkt (getest met iemand anders). En ik zie ook het tekstbestand met de google drive link staan in de root van mijn ereader. Ook nog een dropboxfolder erbij gezet. Maar syncen werkt niet...

[ Voor 36% gewijzigd door rvermoen op 09-03-2021 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:55
Ik haak even aan op dit topic aangezien ik hetzelfde issue heb bij mijn schoonvader. Die heeft een Chromebook en de boeken die ik hem via de mail stuur kan hij niet op de E-reader zetten. Normaal krijg je bij het aansluiten op je windows pc/laptop een koppel bericht en dan is het heel simpel slepen van ene device naar het andere. Nu krijgen we dat koppel bericht maar niet en dus zie je ook de e-reader niet verschijnen als device...

Zie ik nog iets over het hoofd of kan je echt geen e-books van een Chromebook naar e-reader over zetten? |:(

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco.wal
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-01 17:50
Juancho schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:51:
Ik haak even aan op dit topic aangezien ik hetzelfde issue heb bij mijn schoonvader. Die heeft een Chromebook en de boeken die ik hem via de mail stuur kan hij niet op de E-reader zetten. Normaal krijg je bij het aansluiten op je windows pc/laptop een koppel bericht en dan is het heel simpel slepen van ene device naar het andere. Nu krijgen we dat koppel bericht maar niet en dus zie je ook de e-reader niet verschijnen als device...

Zie ik nog iets over het hoofd of kan je echt geen e-books van een Chromebook naar e-reader over zetten? |:(
Hier hetzelde probleem, sinds kort een Chromebook en ook hier wordt de KOBO reader niet herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:55
Marco.wal schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:31:
[...]

Hier hetzelde probleem, sinds kort een Chromebook en ook hier wordt de KOBO reader niet herkend?
Het is mij nog steeds niet gelukt. Ik denk dat het gewoon niet mogelijk is om die 2 te koppelen aan elkaar zoals wel kan op een Windows machine. Irritant maar helaas....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1965
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20-07-2022
Juancho schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:34:
[...]

Het is mij nog steeds niet gelukt. Ik denk dat het gewoon niet mogelijk is om die 2 te koppelen aan elkaar zoals wel kan op een Windows machine. Irritant maar helaas....
Het is mij wel gelukt, zet de kobo aan, plug de usb stekker in de chromebook en daarna de stekker in de kobo. Dan krijg ik de normale koppelprocedure zoals bij windows.
Pagina: 1