Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-09 13:03
Ik ben op zoek naar een soort verborgen archives van mijn Gmail. Als ik per ongeluk mijn mail in Gmail naar links swipe worden mail toegevoegd aan mijn archives.

Nu gegoogled en iedereen geeft hetzelfde antwoord. Op je Gmail op de computer ga naar "alle mails" en dan moeten je archives mails er ook tussen staan. Maar helaas dus niet. Ook is de map "archives" gewoon leeg. En toch moeten er ondertussen best veel mails in deze verborgen map zitten.

Dus concreet is de vraag, waar blijven de mails als ik per ongeluk op mijn telefoon naar links swipe.

Beste antwoord (via FitzChevalric. op 03-04-2020 22:07)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En staat alles op https://mail.google.com/mail/u/0/#settings/labels nu aan? Dus zowel tonen als imap sync-vink.

Edit: of natuurlijk https://mail.google.com/mail/u/1/#settings/labels etc, afhankelijk van hoeveel keer je bent ingelogd. Het gaat om instellingen -> labels

[ Voor 41% gewijzigd door F_J_K op 03-04-2020 15:08 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:09
Dus dat betekent dat als je naar de betreffende map gaat in Gmail, er alleen mails staan met als label "Inbox"?

Sinds 2004 gebruik ik Gmail, maar ik ben nog nooit op die manier een mail kwijtgeraakt.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
Patrick_6369 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:56:
Dus dat betekent dat als je naar de betreffende map gaat in Gmail, er alleen mails staan met als label "Inbox"?

Sinds 2004 gebruik ik Gmail, maar ik ben nog nooit op die manier een mail kwijtgeraakt.
Probeer het eens, swipe een mail naar links op je smartphone....ik kan ze niet terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ga naar de webmail. Best kans dat je in je foon hebt ingesteld die map niet te willen zien / niet te syncen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
FitzChevalric. schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:57:
[...]Probeer het eens, swipe een mail naar links op je smartphone....ik kan ze niet terug vinden.
Net gedaan. Mail staat gewoon in de map "alle e-mail".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
F_J_K schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:59:
Ga naar de webmail. Best kans dat je in je foon hebt ingesteld die map niet te willen zien / niet te syncen.
Webmail? Is dat wat anders dan Gmail openen in je browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Kijk eens in je app bij instellingen. Daar staat bij Algemene Instellingen > Veegacties wat er gebeurt bij naar links swipen. Bij mij staat daar archiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
Patrick_6369 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:03:
Kijk eens in je app bij instellingen. Daar staat bij Algemene Instellingen > Veegacties wat er gebeurt bij naar links swipen. Bij mij staat daar archiveren.
Ok bedankt, nu nog de mails terugvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Gmail kent geen mappen.
Als je hem "Archiveert" haal je het label "inbox" weg en kun je de email terugvinden via "Alles" of enig ander label wat eraan zat.

Kwijt raken ze alleen na 30 dagen met label "Prullenbak" of "Spam".

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen3 op 03-04-2020 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
Als ik nu in Labels beheren kijk in mijn telefoon zie ik bij heel veel mappen "Niet gesynchr" dus blijkbaar synchroniseerd hij niet alles in mijn telefoon. Hoe kan ik dit wijzigen want als ik erop druk zegt hij "Synchroniseer berichten voor dit label om meldingen in te schakelen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:57
Je inbox is maar een label, als je archiveert wordt dat label eraf gehaald. Maar blijft nog wel in je mailbox zitten. En dat is onder het kopje "Alle e-mail".
Zo werkt 't in m'n webbrowser, als ik zoek bij m'n mailinstellingen op de telefoon staat "Alle email" het synchroniseren uit. Dus die mails zijn dan bij mij op m'n telefoon niet meer zichtbaar. Maar in de browser nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 19:57
Zoek inderdaad maar op "label:all"

Dan krijg je ook al je gearchiveerd mail. Zie uitleg @S-te-fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
S-te-fan schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:10:
Je inbox is maar een label, als je archiveert wordt dat label eraf gehaald. Maar blijft nog wel in je mailbox zitten. En dat is onder het kopje "Alle e-mail".
Zo werkt 't in m'n webbrowser, als ik zoek bij m'n mailinstellingen op de telefoon staat "Alle email" het synchroniseren uit. Dus die mails zijn dan bij mij op m'n telefoon niet meer zichtbaar. Maar in de browser nog wel.
Ja, zo werkt mijn webbrowser ook. Maar blijkbaar zit ergens een synchronisatie probleem tussen mijn telefoon en webbrower.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
Pikkemans schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:12:
Zoek inderdaad maar op "label:all"

Dan krijg je ook al je gearchiveerd mail. Zie uitleg @S-te-fan
Maar blijkbaar heeft mijn telefoon zijn eigen archief gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Maar wat is nu het probleem? Zijn de mails echt weg of zie je ze alleen op je telefoon niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
Patrick_6369 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:13:
Maar wat is nu het probleem? Zijn de mails echt weg of zie je ze alleen op je telefoon niet meer?
Dat weet ik pas natuurlijk als ik ze wel of niet vind. Maar blijkbaar zit er een synchronisatie probleem tussen mijn telefoon en de webmail en archiveert hij lokaal op mijn telefoon maar ik kan op die app van gmail mijn archief niet vinden. Ook vind ik de plek niet om de synchronisatie aan te zetten voor alle labels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Er zijn zat mensen die aangeven dat je ze in je browser wel moet kunnen vinden. Doe dat eerst voor je hier nog een reactie typt, want het wordt er zo niet duidelijker op, laat staan dat iemand je kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
Patrick_6369 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:17:
Er zijn zat mensen die aangeven dat je ze in je browser wel moet kunnen vinden. Doe dat eerst voor je hier nog een reactie typt, want het wordt er zo niet duidelijker op, laat staan dat iemand je kan helpen.
Heb ik al gedaan.....en nee. Blijkbaar heb ik een synchronisatie probleem. En ik vind je reactie nogal passief agressief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 12:40
Gebruik je op je telefoon de Gmail app of een andere app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
Smobbo schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:19:
Gebruik je op je telefoon de Gmail app of een andere app?
Gmail app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

FitzChevalric. schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:19:
[...]
Blijkbaar heb ik een synchronisatie probleem. En ik vind je reactie nogal passief agressief.
Hoewel je ook wel een punt hebt: de toon zal vast komen omdat je beschrijving van situatie en genomen acties steeds wat onvolledig overkwam.
FitzChevalric. schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:02:
[...]
Webmail? Is dat wat anders dan Gmail openen in je browser?
Dat bedoelde ik ja. 'Gmail' is veel te ambigu, vandaar. Mogelijk heb je het zelf verborgen via https://mail.google.com/mail/u/0/#settings/labels

Als niet bij jou, dan inderdaad een sync / instelling in je mail app (welke / welk OS?)

Maar check eerst de settings in de webmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
F_J_K schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:23:
[...]

Hoewel je ook wel een punt hebt: de toon zal vast komen omdat je beschrijving van situatie en genomen acties steeds wat onvolledig overkwam.

[...]

Dat bedoelde ik ja. 'Gmail' is veel te ambigu, vandaar. Mogelijk heb je het zelf verborgen via https://mail.google.com/mail/u/0/#settings/labels

Als niet bij jou, dan inderdaad een sync / instelling in je mail app (welke / welk OS?)

Maar check eerst de settings in de webmail.
Omdat ik lerende ben terwijl de tips binnen stromen, omdat de tips mij inzicht geven over de structuur van de app en gmail. Zoals ik nu zie zit het probleem in de Gmail app van mijn smartphone. Blijkbaar kan ik ergens de sync opties instellen per label. Maar niemand kan mij toe nu toe vertellen hoe ik dit probleem oplos. Gelukkig heb ik het probleem wel voor de toekomst al opgelost, daar ben ik al blij om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 17:49
FitzChevalric. schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:29:
[...]

Omdat ik lerende ben terwijl de tips binnen stromen, omdat de tips mij inzicht geven over de structuur van de app en gmail. Zoals ik nu zie zit het probleem in de Gmail app van mijn smartphone. Blijkbaar kan ik ergens de sync opties instellen per label. Maar niemand kan mij toe nu toe vertellen hoe ik dit probleem oplos. Gelukkig heb ik het probleem wel voor de toekomst al opgelost, daar ben ik al blij om.
Wat voor telefoon gebruik je? Android of iPhone?
Als ik op mijn Android telefoon in de Gmail app kijk, zie ik gewoon "Alle e-mail" staan. Let op dat is dus niet het label "Archief". "Alle e-mail" staat bij tussen "Concepten" en "Spam" in.

Daar zie ik gewoon al mijn e-mail staan.

Even een vraag ter verduildelijking:
Als je op een computer (dus niet op je telefoon) in een webbrowser naar https://mail.google.com gaat, en daar onder "Alle e-mail" (dus niet "Archief") kijkt, zie je dan al je e-mail?

[ Voor 11% gewijzigd door TheFes op 03-04-2020 14:36 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Dus, even voor de duidelijkheid.
Alles op je phone ontbreekt of bevat niet alles? Want voor zover ik weet synchroniseert gmail niet, het is meer imap.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6NvP_WYa_ighvQh5e9TgxElZUCI=/f/image/2syRdt1qnSjcBoqiwQswbVfd.png

Heb je dan wel de officiele gmail app?

[ Voor 14% gewijzigd door jeroen3 op 03-04-2020 15:04 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

En staat alles op https://mail.google.com/mail/u/0/#settings/labels nu aan? Dus zowel tonen als imap sync-vink.

Edit: of natuurlijk https://mail.google.com/mail/u/1/#settings/labels etc, afhankelijk van hoeveel keer je bent ingelogd. Het gaat om instellingen -> labels

[ Voor 41% gewijzigd door F_J_K op 03-04-2020 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitzChevalric.
F_J_K schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:06:

tnx....dit menu zocht ik blijkbaar...
Pagina: 1