Toelichting
Onlangs heb ik mijn internet abonnement opgehoogd naar een 250mbit verbinding (Ziggo). Na een paar dagen kwam ik erachter dat mijn vaste kabel verbinding van de woonkamer naar mijn kantoor niet verder komt dan 100mbit (om verschillende redenen). Dit wil ik verbeteren naar 1gb om mijn internet abonnement volledig te benutten.
Ik zoek een?
- 1gb netwerkswitch met min 3 poorten
- Correcte bekabeling van de woonkamer naar mijn kantoor en de verschillende apparaten
- Goede opbouwdozen voor UTP bekabeling
Wat is je budget?
Ongeveer 150 euro of wat nodig is.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bepaalde voorkeur als het maar van degelijke kwaliteit is.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Korte beschrijving van de huidige situatie:
Ziggo Modem (woonkamer) -> CAT5e kabel -> opbouwdoos (doos met schroefjes) -> CAT5e "slappe" kabel naar kantoor -> opbouwdoos -> CAT5e kabel -> Switch (100mbit) -> CAT5e -> PC / PS4 / Laptop
De woning is uit 1969 en heeft geen voorbereiding m.b.t. tot kabels trekken naar andere verdiepingen.
Mijn nieuwe oplossing componentenlijst:
- Nieuwe "stugge" CAT6 kabel trekken (bijvoorbeeld Belden)
- 2 nieuwe opbouwdozen met punch down bevestiging
- Nieuwe netwerkswitch (Netgear GS105 bijvoorbeeld)
- Nieuwe patchkabels CAT6 (4x)
Is bovenstaande een goede oplossing of zijn er betere alternatieven? Bijvoorbeeld de huidige kabel laten liggen en de rest aanpassen?
Onlangs heb ik mijn internet abonnement opgehoogd naar een 250mbit verbinding (Ziggo). Na een paar dagen kwam ik erachter dat mijn vaste kabel verbinding van de woonkamer naar mijn kantoor niet verder komt dan 100mbit (om verschillende redenen). Dit wil ik verbeteren naar 1gb om mijn internet abonnement volledig te benutten.
Ik zoek een?
- 1gb netwerkswitch met min 3 poorten
- Correcte bekabeling van de woonkamer naar mijn kantoor en de verschillende apparaten
- Goede opbouwdozen voor UTP bekabeling
Wat is je budget?
Ongeveer 150 euro of wat nodig is.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bepaalde voorkeur als het maar van degelijke kwaliteit is.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Korte beschrijving van de huidige situatie:
Ziggo Modem (woonkamer) -> CAT5e kabel -> opbouwdoos (doos met schroefjes) -> CAT5e "slappe" kabel naar kantoor -> opbouwdoos -> CAT5e kabel -> Switch (100mbit) -> CAT5e -> PC / PS4 / Laptop
De woning is uit 1969 en heeft geen voorbereiding m.b.t. tot kabels trekken naar andere verdiepingen.
Mijn nieuwe oplossing componentenlijst:
- Nieuwe "stugge" CAT6 kabel trekken (bijvoorbeeld Belden)
- 2 nieuwe opbouwdozen met punch down bevestiging
- Nieuwe netwerkswitch (Netgear GS105 bijvoorbeeld)
- Nieuwe patchkabels CAT6 (4x)
Is bovenstaande een goede oplossing of zijn er betere alternatieven? Bijvoorbeeld de huidige kabel laten liggen en de rest aanpassen?