[Pfsense] [airvpn] internet via meerdere poorten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Topicstarter
Hoi!

Al jaren gebruik ik op een Qotom met pfsense 2.3.5 met airvpn. Deze guide heb ik daarvoor toen gevolgd.
Dat werkt naar alle tevredenheid.
Waar ik alleen niet uitkom, is dat ik 4 poorten heb, één is in, rest uit.
Maar slechts één uitgang geeft mij ook internet via vpn.

Heb al bij de gateway zitten kijken, of bij vlan, maar eigenlijk heb ik geen idee wat ik doe.
Of firewall, outbount en dan een rule aanmaken?

Dit is natuurlijk ook een erg specifieke setup denk ik.
Wie kan me helpen?

Andere oplossing is natuurlijk om er een switch aan te hangen, maar dat vind ik dan weer zonde omdat ik nog poorten over heb.

Thanks

[ Voor 13% gewijzigd door EWK op 03-04-2020 12:59 ]

Hoi!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een switch gaat niet de performance verhogen, meerdere VLAN's over 1 poort maakt inter-vlan verkeer echt niet sneller.

Zelf draai ik meerdere vlan's over een esxi hosted pfsense machine met de belangrijkste vlan's een eigen dedicated poort zodat de throuhput tussen vlan's het maximale uit Gbit kan halen.
Deze guide werkt eigenlijk beter dan die Airvpn guide. https://nguvu.org/pfsense/pfsense-baseline-setup/

Tis alleen jammer dat je bare-metal draait, anders had je kunnen experimenteren met een tweede machine

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je moet even kijken bij het tabblad Interfaces. daar kan je aangeven welke RJ45 poorten LAN of WAN zijn. Waarschijnlijk heb je 3 individuele LAN netwerkjes over drie losse poorten terwijl je een enkel netwerk over alle poorten wil.