Hallo!
Ik zoek een nieuwe game pc om mijn oude pc te vervangen zodat ik ook zwaardere games kan spelen. Ik ben een noob om dit gebied, ik weet niet wat alles betekent (welke grafische kaart beter is... etc.).
Dit zijn mijn specs van mijn oude pc (die nu wat trager wordt):
Operating system: Windows 10 Home x64.
CPU: Intel Core i5 3330 (speed: 3Hz).
RAM: 8,00GB Dual-Channel DDR3 @666MHz.
[b]Motherboard/b]: MSI B75MA-P45 (MS-7798) (Socket 0).
Graphics: MSI MAF41C (1920x180@60Hz), 1032MB Nvidia GeForce GTX 650Ti (MSI).
Storage: 111GB Kingston SUV400S37120G (SATA-2(SSD)), 931GB Seagate ST1000DM003-ICH161 (SATA).
Optical Drives: TSSTcorp CDDVDW SH-224DB.
Audio: Nvidia High Definition Audio.
Ik heb net een nieuwe monitor gekocht, dus ik wil graag een desktop die daar bij past: MSI Optic MAG241CV (24 inch).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn nieuwe pc vooral gebruiken voor gamen, maar ook gewoon voor tekstverwerken (Word, Notion), films kijken (Netflix).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1800€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik heb een monitor: MSI Optic MAG241CV (24 inch) en een draadloze muis van Trust. Ik heb nog een draadloze toetsenbord van Logitech, maar die kan ook vervangen worden (liever draadloos) en ik heb speakers van Bose.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen flauw idee wat de toegevoegde waarde is van twee grafische kaarten. Ik heb ook de basisdingen nodig (grafische kaart, processor etc.).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alienware schijnt goed te zijn (mijn broer heeft een laptop van dat merk), andere merken zijn ook welkom.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag de volgende games op hoge instellingen kunnen spelen:
Liever maximale prestaties.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag weten welke grafische kaart nou het beste is. Als ik TESVI wil gaan spelen, heb ik min. Dedicated Video RAM van 8GB nodig (volgens '''Can You Run it?"), ik kan bij de website van Alienware kiezen tussen Nvidia GeForce RTX 2070 en AMD Radeon 5700 XT. Wat is het verschil tussen deze twee kaarten (behalve dat Nvidia is duurder). Maakt het uit welke kaart ik heb voor de games die ik wil gaan spelen. Mijn uiterste budget is 2100€, maar ik het liever dat het goedkoper is.
Ik zoek een nieuwe game pc om mijn oude pc te vervangen zodat ik ook zwaardere games kan spelen. Ik ben een noob om dit gebied, ik weet niet wat alles betekent (welke grafische kaart beter is... etc.).
Dit zijn mijn specs van mijn oude pc (die nu wat trager wordt):
Operating system: Windows 10 Home x64.
CPU: Intel Core i5 3330 (speed: 3Hz).
RAM: 8,00GB Dual-Channel DDR3 @666MHz.
[b]Motherboard/b]: MSI B75MA-P45 (MS-7798) (Socket 0).
Graphics: MSI MAF41C (1920x180@60Hz), 1032MB Nvidia GeForce GTX 650Ti (MSI).
Storage: 111GB Kingston SUV400S37120G (SATA-2(SSD)), 931GB Seagate ST1000DM003-ICH161 (SATA).
Optical Drives: TSSTcorp CDDVDW SH-224DB.
Audio: Nvidia High Definition Audio.
Ik heb net een nieuwe monitor gekocht, dus ik wil graag een desktop die daar bij past: MSI Optic MAG241CV (24 inch).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn nieuwe pc vooral gebruiken voor gamen, maar ook gewoon voor tekstverwerken (Word, Notion), films kijken (Netflix).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1800€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik heb een monitor: MSI Optic MAG241CV (24 inch) en een draadloze muis van Trust. Ik heb nog een draadloze toetsenbord van Logitech, maar die kan ook vervangen worden (liever draadloos) en ik heb speakers van Bose.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen flauw idee wat de toegevoegde waarde is van twee grafische kaarten. Ik heb ook de basisdingen nodig (grafische kaart, processor etc.).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alienware schijnt goed te zijn (mijn broer heeft een laptop van dat merk), andere merken zijn ook welkom.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag de volgende games op hoge instellingen kunnen spelen:
- The Witcher 3 GOTYE
- The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition (modded)
- De toekomstige The Elder Scrolls VI
- Alle Assassin's Creed-games
- The Dragon Age-games, inclusief de toekomstige Dragon Age 4
Liever maximale prestaties.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag weten welke grafische kaart nou het beste is. Als ik TESVI wil gaan spelen, heb ik min. Dedicated Video RAM van 8GB nodig (volgens '''Can You Run it?"), ik kan bij de website van Alienware kiezen tussen Nvidia GeForce RTX 2070 en AMD Radeon 5700 XT. Wat is het verschil tussen deze twee kaarten (behalve dat Nvidia is duurder). Maakt het uit welke kaart ik heb voor de games die ik wil gaan spelen. Mijn uiterste budget is 2100€, maar ik het liever dat het goedkoper is.
[ Voor 4% gewijzigd door annazandee op 03-04-2020 12:23 ]