Glasprotectie aanbrengen op een gebroken scherm?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylvg
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-04-2020
Mijn vraag
Kun je een glasprotectie (gehard of folie) aanbrengen op een scherm dat al gebroken is?

Het scherm doet het nog perfect maar er komen kleine glassplinters los als je over het scherm swipet en daarom wil ik dit graag afschermen met een folie of gehard glas.

Ik vind het scherm in zn geheel vervangen een beetje kostbaar.

Het gaat om de Samsung Galaxy tab S10.1

Dus is het mogelijk? En wat is dan beter: glas of folie?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Sylvg op 04-04-2020 11:01)

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:43
Mocht je inderdaad luchtbellen onder je glazen screenprotector krijgen zou je er ook wat olijfolie tussen kunnen doen. Ik kreeg bij mijn screenpotector een zakje olie met een kwastje om de randen die niet goed aan te sluiten mooi te maken en dat werkt best goed. Zie hier een voorbeeld.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-05 14:17
Ik zou het zelf niet doen. Om protectie aan te brengen moet je vaak de luchtbellen onder de folie / het glas uit gaan drukken. En juist dat kan ervoor zorgen dat de beschadiging groter gaat worden. Ook het lostrekken van de folie / glas kan ook stukjes van het scherm verder lost trekken.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Sylvg een (glazen) screenprotector kan wel werken, maar ga er niet vnauit dat het resultaat heel mooi zal zijn. Er zullen ook luchtbellen blijven hangen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:43
Mocht je inderdaad luchtbellen onder je glazen screenprotector krijgen zou je er ook wat olijfolie tussen kunnen doen. Ik kreeg bij mijn screenpotector een zakje olie met een kwastje om de randen die niet goed aan te sluiten mooi te maken en dat werkt best goed. Zie hier een voorbeeld.