Plexiglas en Statische Electriciteit

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Natuurlijk gaat Scyth ook zijn case modden >:) Maar nu wil hij weten hoe het zit met stof als hij zijn plexiglazen window erin gaat decoupeerderen.

Mijn pa zegt dat plexiglas zo statisch is als de neten, dus zou het stof aantrekken als een gek. Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, weet iemand een oplossing?

Werken die antistatische vloeistofjes niet?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

Volgens mij is dat echt niet zo'n probleem, aangezien 40% van alle volledige casemods een plexiglas raampje heeft en waarschijnlijk doen ze het allemaal nog :?
Ik wil zelf een Quake 1 teken decouperen en dan daar plexi achter plakken... Dus ik zit zelf eigelijk ook met dezelfde vraag maar ik denk dat het geen probleem is!

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 17:11
statisch :? daar heb ik nou nog nooit last van gehad en mijn hele zijkant is wan 2.5mm plexiglas
(voorheen 5mm maar dat stak te ver uit en dat was dus lelijk dus dat heb ik snel weggehaald)
maar nee ik heb nog nooit last gehad van statische electriciteit

Verwijderd

Het is alleen statisch als het 'opgeladen' wordt.
Dus lekker hard met een doek over je plexi wrijven.
Anders is het niet statisch hoor, en volgens mij ontlaadt hij dit ook via de aarde vd. pc.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:59
Inderdaad. Ik heb ook een stuk plexiglas, en de statische effecten beperken zich tot af en toe een haar die eraan zit 'vastgeplakt', maar niks ernstigs.

Verwijderd

Ik heb hier speciaal Glas voor gekocht,
dit is glas waar een beetje koper in is verwerkt.
Ik weet niet percies hoe het heet dat moet ik effe opzoeken.
Maar dat koper is bij het glas maken erin verwerkt en dat zie je dus niet en wordt nooit statisch en dat vinden je pc componenten wel ok.
( Dit glas gebruiken ze bij de firmas waar ze pc kasten maken daar heb ik het van ! )
en het is niet veel duurder als plexi.
Dus :9 !!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Hier ook een window, maar ik heb acryl glas gebruikt, is dunner en goedkoper dan plexi glas , en nog nooit iets van statische gedoe gemerkt..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

moet geen probleem zijn mijn pc die in een bierkrat gebouwd is heeft er geen last van

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 12:13

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

pas maar op straks krijg je nog een schok, lig je 3 weken ko ;)

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
ik heb acryll glas... ik heb er geen last van.. er ligt wel wat stof op maar dat boeit niks want dat ligt ook gewoon op me kast :P

Audi A8 W12 6.0

Pagina: 1