CATV amplifier aansluiten op CATV amplifier?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tornas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10-2021
Mijn vraag
Ik sta middenin de verhuizing van mijn broer, die mij gevraagd heeft om zijn modem en wireless router aan te sluiten in het nieuwe huis. In het nieuwe huis zijn alle aansluitingen in gebruik voor bekabeld internet. De kabel is meerdere keren gespit en er zit een CATV amplifier tussen. Er is geen uitgang voor het modem over en mijn broer heeft geen splitters, maar in de verhuisdoos van mijn broer zie ik wel een tweede CATV amplifier liggen. Kan ik die ertussen zetten zodat er ruimte komt voor modem of geeft dat problemen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
X

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
X

Beste antwoord (via tornas op 03-04-2020 08:59)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 21:22
De modem moet direct op de ingang, niet via versterkers.

Het witte kastje onderin met de ene stekker is het AOP, of wat daar vor moet doorgaan. Vanaf daar ga je met een 2-weg splitter naar de versterker en naar de modem.

Modem achter 1 of meerdere versterkers is af te raden. Technisch kan het wel als ze geschikt zijn en goed ingeregeld zijn, maar dat is een situatie die verre van optimaal is en niet ondersteund wordt. Ook komt dit de stabiliteit niet ten goede, want elke versterker voegt wat extra signaaldegradatie toe.

Normaliter is het AOP overigens voorzien van een groene kabel. Ik gok dat deze elders binnenkomt en al een keertje zelf door iemand verlegd/verlengd is. Mooiste is de modem DIRECT bij de hoofdaansluiting.

Een versterker achter versterker: Zou ik niet doen.Als je daadwerkelijk 9 aansluitingen nodig hebt zou mijn advies overigens zijn om 1 stevigere versterker te pakken en met een paar grote taps te gaan werken (Of multitap als de kabellengtes erg verschillen)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tornas
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FnRUjMhNgVi_yrlYjR0ZrqramCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0wO1J1jIfHNkhYKltPmCf8K8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3dvTo_VkP6fCKDj8pXcAaSDlIB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uI2fl6hxyIE6HC2DItnyNt5T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57

lier

MikroTik nerd

Heb je alle tv kabel aansluitingen nodig?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:17
Is die meterkast van je broer alleen, of deelt ie die met anderen?

Overigens wel zonde, goede KOKA9TS kabel gebruiken en dan aansluiten met opschroefconnectoren...

Ik zou modem gewoon voor de versterker aansluiten met een tweewegsplitter, maar weet niet of dat problemen oplevert voor de rest van de aansluitingen (signaal gaat dan 3.6dB zachter worden)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley

Het witte kastje onderin met de ene stekker is het AOP, of wat daar vor moet doorgaan. Vanaf daar ga je met een 2-weg splitter naar de versterker en naar de modem.

Modem achter 1 of meerdere versterkers is af te raden. Technisch kan het wel als ze geschikt zijn en goed ingeregeld zijn, maar dat is een situatie die verre van optimaal is en niet ondersteund wordt. Ook komt dit de stabiliteit niet ten goede, want elke versterker voegt wat extra signaaldegradatie toe.

Normaliter is het AOP overigens voorzien van een groene kabel. Ik gok dat deze elders binnenkomt en al een keertje zelf door iemand verlegd/verlengd is. Mooiste is de modem DIRECT bij de hoofdaansluiting.

Een versterker achter versterker: Zou ik niet doen.Als je daadwerkelijk 9 aansluitingen nodig hebt zou mijn advies overigens zijn om 1 stevigere versterker te pakken en met een paar grote taps te gaan werken (Of multitap als de kabellengtes erg verschillen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tornas
Tja, dat is de vraag. Geen idee, mijn broer heeft dat al helemaal niet (en ook geen mental space op dit moment). Normaal gesproken zou ik de tijd nemen om het uit te zoeken, maar nu sta ik middenin die verhuizing en ik wil 't graag snel voor hem fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tornas
DJSmiley schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:57:

Wauw, dank voor het uitgebreide antwoord! Dus splitter kopen en direct bij de ingang modem ertussen zetten? Want modem heeft alleen ingang en geen uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Sluit dan lekker gewoon de modem en 1 aansluiting aan (even kijken welke van de kabels), dan komt de rest tzt wel :)

Versterker is een prima ding volgens mij, Hirschmann ding? Maar voor 1 of 2 TV's niet nodig, dus lekker aan de kant leggen totdat t nodig is.

Dus ja, splitter kopen pakken (zit al meegeleverd bij een ziggo aansluitpakket) en gaaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tornas
Mannen bedankt! Het is min of meer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mooi zo!

offtopic:
maar wat is er in hemelsnaam aan de hand met die groepen die gedwongen uitstaan? :P

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

Deze versterker heeft 1 onversterkte (en retourgeschikte) uitgang waarop het modem kan worden aangesloten. Dat zou prima mogen. Maar dat zou ik hooguit doen bij de eerste versterker, niet na de tweede.

Tip: gebruik cripmconnectoren ipv deze schroefconnectoren.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 03-04-2020 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:17
job schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:08:
Tip: gebruik cripmconnectoren ipv deze schroefconnectoren.
Hirschmann heeft ook prima opschuifconnectoren, QFC5 of POFC070.

Die schroefconnectoren slopen de afscherming en schermen zelf onvoldoende af. Krimpconnector is idd prima maar krijg je er niet op zonder tang.
Pagina: 1