cpu van pc vervangen.

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobe123
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-02 02:14
Ik zou graag mijn pc een beetje upgraden met een nieuwe cpu. Ik wou overschakelen op de ryzen 5 3600. Maar ik kom van een i5-7400.
Nu weet ik niet of ik zomaar mijn cpu kan vervangen of ik ook mijn moederbord/gpu/... Moet vervangen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
In case anyone wants to know my pc specs and accessories:

Ik heb nu:
CPU: i5-7400 @ 3GHz
GPU: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB
Motherboard: MSI Z270 GAMING M3
RAM: 16 GB

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 07:02
Als jij van een i5 naar een ryzen processor wilt gaan, Ja, dan moet je ook je moederbord vervangen door een model met het juiste socket. Dit zou anders nooit gaan werken :)

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:45
Wat is de reden dat je wilt upgraden? Ik denk dat je met je huidige setup niet heel veel winst zal merken namelijk als je alleen naar een Ryzen 3600 gaat.

Wat is je doen met het upgraden? Meer FPS? Hogere resolutie kunnen spelen?

Bedenk eerst goed waar je bottleneck ligt, voordat je zomaar wat upgrade.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Van een i5 7400 naar een Ryzen 5 3600 is een behoorlijke upgrade:

https://cpu.userbenchmark...D-Ryzen-5-3600/3886vs4040

Ik heb praktisch hetzelfde systeem (i5 7500 met een 1070), ik merk dat m'n cpu in veel games op z'n tenen loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:29

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Hoi @kobe123, welkom op Tweakers.net :). Hier verwachten we wel wat eigen inzet van je. Aangezien je je afvraagt of je een AMD processor op een moederbord voor Intel processors kunt steken, verwacht ik dat je dat niet echt gedaan hebt. Daarnaast heb je dit topic in het verkeerde forum gezet, dit soort vragen horen in Componenten Aankoopadvies. Lees voordat je daar een nieuw topic aanmaakt, ook even CAA beleid door. Dit topic gaat op slot.

Cunning linguist.

Dit topic is gesloten.