Toon posts:

Front speakers 1 geeft geen geluid na aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb nieuwe speakers, wattage en ohm afgestemd op de versterker. Nu na aansluiten, ze doen het beide wel alleen kan maar 1 speaker gebruiken op de versterker? Terwijl in de handleiding staat dat ik ze beide moet kunnen gebruiken? Wat doe ik mis? Ik ben niet echt technisch aangelegd.

Relevante software en hardware die ik gebruik
De versterker is een JVC RX 7012R AV Receiver.
De speakers zijn PA Speakers met disco led(al doet de led het niet, van MaxiAxi. De versterker zit aangesloten ook op het digitale tv kastje van kpn.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben in de handleiding bezig geweest van de JVC Receiver en zou moeten kunnen dat ik beide front speakers moet kunnen gebruiken tegelijkertijd. Dbs staat ook niet aan dus dat kan het niet wezen dat het gemute word. Voor de rest deden de oude speakers het wel. Maar deze zaten met 2 op 1 kanaal met 4 insteek punten voor speakerdraad. Terwijl ik nu per box 4 draden heb ipv 2. Zie foto’s.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pwsRBazcnFBQN6w5YdHBkzLxpPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xqyw4xcrzFMcUj3ffxsYpyiz.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tLFJNmQDVOekuqL1dsLB6kCDRJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7p1tqyfFSQNwR23F7NadKN75.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3uyYUzcRsWJyzMrH5BbZbmJQOyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f69pZuomnXjhd1MQ0aJGqMAO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RnU27eRrv6QXBFuWsxyKDlss040=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uXY6EOzypcUTqimuXn1uAxms.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_Z0j3yAkbwVip2OrBxu8EBYJVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JADVm7W1Md2Z89rNBQjUiEXz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pwsRBazcnFBQN6w5YdHBkzLxpPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xqyw4xcrzFMcUj3ffxsYpyiz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbhzJCjqMcZFOyZRhfLs7xB_iuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FJ5qdDzAcYGFB3QFhmoDjspA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2s1kH76ar6Q2sd2y7tYvkyhfxw4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wq3hyi06BKdUPowGrIbeEDhc.jpg?f=fotoalbum_large

Op de 4 draad dopjes zit de rechter speaker en op de insteek klepjes/klemmetjes zit de andere linker speaker.

Wat doe ik mis? Ik snap het gewoon niet. Uitleg zou fijn zijn.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:00
Dus je bent aan het bi wiren, maar je sluit een box aan op links en rechts van klemmen strook, en een box op links recht van de bananenplug strook?!

Heb je ook 4 aansluitingen op je box zitten?

En zijn deze boxen 16 tot 32 ohm?

Zou beginnen met box enkel aansluiten 1 op links bananen plug en 1 op rechts bananenplug. Kijken of dat werkt.

Als dat niet werkt omdat je die om zeep hebt geholpen, kan je proberen de boxen enkel op de klemmen strook aan te sluiten.

Als die het ook niet meer doen op links of rechts, kan je ze altijd nog op rear aansluiten.

Maar, 1 zwarte en 1 rode plug is een paar bedoeld voor 1 speaker...

Je kan soms bewiren of biamplifien als versterken en box dit toelaten.... Dan dien je 2x rechts op 1box aan te sluiten, niet links en rechts.

[ Voor 57% gewijzigd door Cyriel85 op 03-04-2020 01:01 ]

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cyriel85 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 00:54:
Dus je bent aan het bi wiren, maar je sluit een box aan op links en rechts van klemmen strook, en een box op links recht van de bananenplug strook?!

Heb je ook 4 aansluitingen op je box zitten?

En zijn deze boxen 16 tot 32 ohm?

Zou beginnen met box enkel aansluiten 1 op links bananen plug en 1 op rechts bananenplug. Kijken of dat werkt.

Als dat niet werkt omdat je die om zeep hebt geholpen, kan je proberen de boxen enkel op de klemmen strook aan te sluiten.

Als die het ook niet meer doen op links of rechts, kan je ze altijd nog op rear aansluiten.

Maar, 1 zwarte en 1 rode plug is een paar bedoeld voor 1 speaker...

Je kan soms bewiren of biamplifien als versterken en box dit toelaten.... Dan dien je 2x rechts op 1box aan te sluiten, niet links en rechts.
Er zitten op elke box 4 aansluitingen. (Rood zwart zwart rood met klemmetjes). En elke box is 8 ohm. Dus als ik dan beide gebruik kom je op 16 ohm uit zoals erop staat als je aansluit punt 1 en 2 van de front speakers gebruikt op de versterker.

Ik ben echt een leek, dus waar is een bananen plug voor en waar moet je die aansluiten? 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:20

franssie

Save the albatross

1 en 2 lijken te duiden op zones. Haal eens alles op 2 weg. Dus alleen de draai knoppen gebruiken om je luidsprekers aan te sluiten. En ik zie voor twee (één paar) luidsprekers wel veel draden.
Ovefigens dank voor de foto's - dat scheelt al een hoop.

edit: ik verwacht dat je ook een vrij dood geluid hebt omdat zoals ik het zie je beide stereo kanalen aan het kortsluiten bent op de luidspreker, ik zou je versterker even niet voluit draaien maar de boel eerst even lostrekken en de handleiding lezen.

[ Voor 33% gewijzigd door franssie op 03-04-2020 01:30 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:36
Heb de handleiding even opgezocht, 1 en 2 zijn geen zones. Je kan 2 sets fronts aansluiten maar dan moeten ze wel minimaal 16 ohm zijn (zie laatste plaatje ook). Wat zijn de specificaties van de speakers?
Op de 4 draad dopjes zit de rechter speaker en op de insteek klepjes/klemmetjes zit de andere linker speaker.
Dat zit dus niet goed zo.

[ Voor 33% gewijzigd door sig69 op 03-04-2020 01:40 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
franssie schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 01:27:
1 en 2 lijken te duiden op zones. Haal eens alles op 2 weg. Dus alleen de draai knoppen gebruiken om je luidsprekers aan te sluiten. En ik zie voor twee (één paar) luidsprekers wel veel draden.
Ovefigens dank voor de foto's - dat scheelt al een hoop.

edit: ik verwacht dat je ook een vrij dood geluid hebt omdat zoals ik het zie je beide stereo kanalen aan het kortsluiten bent op de luidspreker, ik zou je versterker even niet voluit draaien maar de boel eerst even lostrekken en de handleiding lezen.
Er zitten veel draden per luidspreker. 4 per luidspreker. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17OnlT14jFjkqenvHlAQqSM278Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d2SVGyMAWr3n6UCQtBdxQFV4.jpg?f=fotoalbum_large

Kun je totaal 8 draden op de draaiknoppen aansluiten? Gezien er maar 4 draaiknoppen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sig69 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 01:38:
Heb de handleiding even opgezocht, 1 en 2 zijn geen zones. Je kan 2 sets fronts aansluiten maar dan moeten ze wel minimaal 16 ohm zijn (zie laatste plaatje ook). Wat zijn de specificaties van de speakers?

[...]

Dat zit dus niet goed zo.
De speakers zijn zo;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17OnlT14jFjkqenvHlAQqSM278Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d2SVGyMAWr3n6UCQtBdxQFV4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
Zoek eerst eens uit waar die dubbele aansluiting voor is. Het zijn PA speakers zeg je, misschien hoog/laag? (Vreemde aansluiting voor PA speakers overigens)
Dikke pluspunten voor de foto's overigens, dat helpt enorm (y)
Ik heb nog even gezocht en heb ze gevonden (wat een gedrochten overigens) maar een handleiding is nergens te vinden. Hij wordt aangeprezen met "dual terminals", maar waarom zeggen ze er niet bij. Je zal dus zelf even moeten uitvogelen of het inderdaad hoog /laag is door één speaker aan te sluiten, op één kabelpaar. Dus zet één rood/zwarte op je versterker (op 1) en sluit dat aan op de linkse of rechtse zwart/rood van een speaker. En dan maar even kijken wat er uit komt.

[ Voor 69% gewijzigd door sig69 op 03-04-2020 02:10 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sig69 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 01:45:
Zoek eerst eens uit waar die dubbele aansluiting voor is. Het zijn PA speakers zeg je, misschien hoog/laag? (Vreemde aansluiting voor PA speakers overigens)
Dikke pluspunten voor de foto's overigens, dat helpt enorm (y)
Volgens de beschrijving van de website zou het rood zwart links moeten zijn en zwart rood rechts. Wat ze daar mee bedoelen is mij een raadsel.

https://www.maxiaxi.com/s...2kuA1uEAQYCSABEgKnsfD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
Verwijderd schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 02:05:
[...]

Volgens de beschrijving van de website zou het rood zwart links moeten zijn en zwart rood rechts. Wat ze daar mee bedoelen is mij een raadsel.

https://www.maxiaxi.com/s...2kuA1uEAQYCSABEgKnsfD_BwE
Ik zie dat daar nergens staan?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:39

ResuCigam

BOFH

sig69 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 02:13:
[...]
Ik zie dat daar nergens staan?
Als je op de foto van het paneeltje via die website kijkt staat er wel een R en een L onder.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 09:26
De terminals zijn 1x voor linker signaal en 1 voor rechter signaal.

Dus linker uitgang van de versterker op Linker twee aansluitingen/speaker 1 en rechter uitgang op rechter twee van andere luidspreker.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Sluit eerst eens alles op 1 aan en kijk dan of beide speakers geluid geven, Ga pas daarna kijken wat er gebeurd met de luidsprekers als je kabels bijvoegt. Het lijkt er wat op dat elke luidspreker zowel L als R kan ontvangen maar aangezien jij er twee hebt wil je eentje 2x op L en de andere 2x op R - maar begin eerst 1x L en 1x R om dat uit te vogelen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
ResuCigam schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 02:20:
[...]

Als je op de foto van het paneeltje via die website kijkt staat er wel een R en een L onder.
Ja je hebt gelijk! Zwart op zwart, handig..

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
sig69 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 02:24:
[...]

Ja je hebt gelijk! Zwart op zwart, handig..
Extra ledje erbij op de achterkant was wel handig geweest ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Brad Pitt schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 02:21:
De terminals zijn 1x voor linker signaal en 1 voor rechter signaal.

Dus linker uitgang van de versterker op Linker twee aansluitingen/speaker 1 en rechter uitgang op rechter twee van andere luidspreker.
Precies, dan nog de vraag (TS slaapt denk ik al) of het beter is ze te bruggen of toch gebruik te maken van de beide aansluitingen op zowel versterker als de luidsperkerlapmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik van 1 speaker/box de linker twee draden rood en zwart uit de versterker Bij optie 2 van de front speakers haal en alleen rechts rood zwart erop heb aangesloten dan is het geluid zacht bijna onhoorbaar met een lichte ruis lijkt het. Maar als ik rechts eruit haal en links erin dan is het geluid hard. heb het idee dat dan alleen de grootste speaker het doet en niet de rest. Alleen de ronde grote speaker op de box zie foto. Alleen hoe de led-verlichting werkt is mij ook een raadsel. Nog geen led verlichting gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YidBtnNbomlQv0av_r10-dm7L98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/teDr06AoMPqI00iNF46XR3XN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Verwijderd het is voorbij half drie in de nacht. Het lijkt mij goed dat je voor nu opgeeft en morgen met frisse moed en ogen nog eens bekijkt hoe het kan werken. (en misschien een multimeter kan lenen om te meten hoe die luidsprekers nu precies in elkaar zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:05

BCC

Zit er ook echt een tweeter in? Of is die misschien al gaan hemelen?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BCC schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 07:26:
Zit er ook echt een tweeter in? Of is die misschien al gaan hemelen?
De speakers zijn net uit de verpakking dus hoe kunnen de tweeters dan al gaan hemelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 1 speaker box aangesloten op optie 2. Sluit ik ze beide via 1 draad aan dan geeft 1 speaker box ruis. Terwijl toen ze allebei aangesloten waren op optie 1 en 2 ze het beide prima doen maar dan los van elkaar. Krijg ze tegelijkertijd aan. Terwijl dat wel zou moeten kunnen met de versterker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:52
Je gebruik maar 1 paar klemmen op de speaker, dus een zwarte en een rode draad, en die sluit je aan op 1 paar klemmen op je versterker.

Hoog en laag zijn geen aparte input op die speakers, dat is om door te lussen naar een andere speaker. Deze speaker is uitgevoerd met dubbele terminals voor doorlus toepassingen, niet voor apart hoog en laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:05

BCC

Verwijderd schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:12:
De speakers zijn net uit de verpakking dus hoe kunnen de tweeters dan al gaan hemelen ?
Mijn ervaring is dat dingen vaak stuk gaan in de eerste twee maanden of twee jaar na aankoop :)
Maar misschien kun je een tekening posten met de snoeren erop getekend?

[ Voor 11% gewijzigd door BCC op 03-04-2020 09:33 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Galaxis schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:26:
Je gebruik maar 1 paar klemmen op de speaker, dus een zwarte en een rode draad, en die sluit je aan op 1 paar klemmen op je versterker.

Hoog en laag zijn geen aparte input op die speakers, dat is om door te lussen naar een andere speaker. Deze speaker is uitgevoerd met dubbele terminals voor doorlus toepassingen, niet voor apart hoog en laag.
Dat zou betekenen dat ze in deze configuratie parallel hebben gestaan. Oftewel 4 ohm totaal ipv de gevraagde 8-16. Niet direct dodelijk, maar wel iets om mee op te passen.

Als je op deze reveicer 2 sets speakers wil aansluiten moeten ze eigenlijk 16-32 ohm zijn. Niet 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BCC schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:31:
[...]

Mijn ervaring is dat dingen vaak stuk gaan in de eerste twee maanden of twee jaar na aankoop :)
Maar misschien kun je een tekening posten met de snoeren erop getekend?
Hoe bedoel je tekening met snoeren erop getekend? Er staan foto’s in het topic van de bedrading?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Galaxis schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:26:

Dus dan zou ik gewoon per speaker 1 zwarte en 1 rode draad moeten gebruiken? En dan de andere 2 aansluitingen van zwart rood niks in moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
timberleek schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:09:
[...]

Dat zou betekenen dat ze in deze configuratie parallel hebben gestaan. Oftewel 4 ohm totaal ipv de gevraagde 8-16. Niet direct dodelijk, maar wel iets om mee op te passen.

Als je op deze reveicer 2 sets speakers wil aansluiten moeten ze eigenlijk 16-32 ohm zijn. Niet 8.
Per speaker/box is 8 ohm. Dus 2 zouden 16 ohm moeten wezen lijkt mij? En dan Met 1 aansluiting 8 ohm. ? Die 8 ohm halveert toch niet vanzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Verwijderd schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:37:
[...]

Dus dan zou ik gewoon per speaker 1 zwarte en 1 rode draad moeten gebruiken? En dan de andere 2 aansluitingen van zwart rood niks in moeten doen?
Correct.

De 2e set klemmen op de speaker gebruik je om door te lussen naar een andere speaker.

[ Voor 13% gewijzigd door Galaxis op 03-04-2020 10:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:00
Galaxis schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:55:
[...]

Correct.

De 2e set klemmen op de speaker gebruik je om door te lussen naar een andere speaker.
Dat zat ik ook net te bedenken...

Dus:

naar elke speaker maar een draadpaar.

Gebruik de draaiaansluitingen front, en doe die naar de speakers. L naar de linker speaker, R naar de rechter speaker.

Rood op rood, zwart op zwart.

Op de speaker zelf even kijken of je de linker of de rechter aansluiting nodig hebt. de speaker zou het goed moeten doen als je de goede hebt.
sowieso de 2 direct naast elkaar zijnde ingangen op de speaker pakken.

Als het dan nog niet werkt:
Heb je denk ik ergens iets gesloopt...

[ Voor 5% gewijzigd door Cyriel85 op 03-04-2020 11:05 ]

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
Als het om door te lussen was had ik een label "in" en "out" verwacht, niet "L" en "R". Zat er geen handleiding bij die dingen?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

sig69 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:03:
Als het om door te lussen was had ik een label "in" en "out" verwacht, niet "L" en "R". Zat er geen handleiding bij die dingen?
True. Dit klinkt meer als een stereospeaker verpakt in één behuizing. Maar waarom zou je ze dan per set verkopen..?

Een site als https://www.sky-audio.nl/...-25cm-400w-led-blauw.html geeft wel aan dat het in-/out terminals zijn.
Connector: terminal in/out
Die site geeft ook dat het de "SkyTec Disco" is. Helaas geeft Google mij daar zo geen handleiding op.

Ik zou persoonlijk dit spul direct retour sturen en iets fatsoenlijks kopen, SkyTec is pure rommel. Je haalt voor hetzelfde geld zo veel meer kwaliteit in huis als je een paar speakers van Marktplaats haalt. Zit je ook niet met gekke connecties zoals deze SkyTec.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 03-04-2020 12:53 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevonden. De Receiver stond op dvd/multi. Nu staat deze op dvd alleen en beide speakers werken op beide aansluitingen. Dus met 8 draden. Dus optie 1 en 2. Alleen de led-verlichting doet het niet van de speakers/boxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 21:52
Maar de vraag is, komt er ook stereo geluid uit of mono uit twee speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lumics schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:51:
Maar de vraag is, komt er ook stereo geluid uit of mono uit twee speakers?
Volgens de handleiding van de Receiver moet er stereo geluid uit komen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-GL3MnxKCL2-5A_QMBvwafT02S0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rIonV0gnVjsp7QYB88LmuCIT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:44:
Alleen de led-verlichting doet het niet van de speakers/boxen?
085 105 1929 (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem erbij; volume kan niet hoger dan 30. Dan klapt de Receiver uit. Melding overload. Terwijl ik volume hoger moest zetten voor de led volgens de klantenservice van de speakers. Receiver uit gezet opnieuw aan en kan maar tot Max 30 volume hoger niet. Is dit normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Je versterker clipt dan. Hij overstuurt dan dus.

Betere , andere versterker kopen.

Wat heb je nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Galaxis schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 18:03:
Je versterker clipt dan. Hij overstuurt dan dus.

Betere , andere versterker kopen.

Wat heb je nu ?
Hoe kan die nou clippen? Geen vervormd geluid niks. Gewoon prima geluid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UsvRe2fLvCbfv9yZinRlh2qFHQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wm6Z7sGEuY8TOE0iezIOD5B6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 18:59

Jag

Verwijderd schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 18:38:
[...]

Hoe kan die nou clippen? Geen vervormd geluid niks. Gewoon prima geluid.

[Afbeelding]
Wel tikkie vreemd. Heb je het nog dubbel aangesloten of inmiddels gewoon enkel? Staat het hard als ie uitschakelt? Volume 30 zegt me niet zoveel nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jag schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 18:51:
[...]

Wel tikkie vreemd. Heb je het nog dubbel aangesloten of inmiddels gewoon enkel? Staat het hard als ie uitschakelt? Volume 30 zegt me niet zoveel nl
Het is gelukt, heb de kabels enkel aangesloten op optie 2 en op volume 51 gaan de leds nu aan zonder overload! 😁Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9xwwMmMyM509ZGcRdtURIP3qbc=/f/image/8DEHLxPiWJNrcEhiE2DnSDTR.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Mooi.

Klinkt het zoals het eruit ziet? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
franssie schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 20:39:
Mooi.

Klinkt het zoals het eruit ziet? :+
Voor mij klinkt het geweldig!!! 😁 Verademing na de oude speakers. Maar durf hem niet voluit op Max 80 volume te zetten hahaha. Het enige nadeel is dat de led-verlichting pas op volume 51 aan gaan, dus dan zit je aan buurtfeest geluid 😅 leuk voor paar keer maar denk dat buurtjes geen dagenlange overlast willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Verwijderd schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:40:
[...]
Per speaker/box is 8 ohm. Dus 2 zouden 16 ohm moeten wezen lijkt mij? En dan Met 1 aansluiting 8 ohm. ? Die 8 ohm halveert toch niet vanzelf?
Als je ze in serie zet is het 16 ohm (de stroom moet door beide "weerstanden" heen)
In parallel wordt het 4 ohm (de stroom verdeelt zich).

Dat hij in voortijdig overload gaat met 4 ohm aangesloten is niet ondenkbaar. Bij dezelfde uitgangsspanning moet de versterker nu 2-4 keer zoveel stroom leveren als waar hij op gespecced is (8-16 ohm)
Pagina: 1