Bestanden weg, hoe krijg ik ze terug?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroFluids
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-02 12:28
Ik heb dus een paar bestanden perongeluk verwijderd, maar ik was snel geneog om op het kruisje te drukken om te voorkomen dat ze in de prullenbak zouden komen, maar ze zijn nu gewoon compleet weg, ik heb alles al geprobeerd, niks helpt computer gerestart alles, weet iemand dit?
Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-05 12:35
Je kunt niet verwachten dat ook maar iemand je hier kan helpen op basis van de informatie die je hier geeft.
Vul de openingspost op zn minst aan met informatie over OS, wat je al geprobeerd hebt, bestanden op een harde schijf, USBdrive of op een aangesloten telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroFluids
IThom schreef op donderdag 2 april 2020 @ 23:57:
Je kunt niet verwachten dat ook maar iemand je hier kan helpen op basis van de informatie die je hier geeft.
Vul de openingspost op zn minst aan met informatie over OS, wat je al geprobeerd hebt, bestanden op een harde schijf, USBdrive of op een aangesloten telefoon?
Dingen die ik heb geprobeerd: PC restarten, vorige versies terug zetten.
Waar stonden ze op: USBDrive in een map.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-05 12:35
Bestanden van een USB worden niet naar de prullenbak geplaatst bij verwijdering.
Je zou Recuva kunnen proberen voor het herstellen van verwijderde bestanden, kan alleen als die inmiddels niet overschreven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroFluids
IThom schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 00:05:
Bestanden van een USB worden niet naar de prullenbak geplaatst bij verwijdering.
Je zou Recuva kunnen proberen voor het herstellen van verwijderde bestanden, kan alleen als die inmiddels niet overschreven zijn.
Hoe bedoel je overschreven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Als je ondertussen andere data op de stick hebt gezet is de dat originele data overschreven is. Wat er gebeurd als je een bestand verwijdert is namelijk niet de data daadwerkelijk weggooien, maar de verwijzing er naar toe. Met recuva word geprobeerd om die verwijzing terug te halen en vervolgens controleert hij of de data nog lijkt te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
NitroFluids schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 00:09:
[...]
Hoe bedoel je overschreven?
Wanneer er nieuwe data op een SSD/HDD of stick komt wordt de data die er nog is overschreven. Als je iets verwijdert is het niet echt weg, pas wanneer het overschreven wordt is het weg.

Je hebt dus een goede kans de data terug te halen met een data recovery programma als je niets nieuws op de USB stick zet.

(Bij een Windows SSD/HDD wordt er constant data geschreven, bij een USB stick denk ik niet, dus je kans om het terug te halen is best groot als je maar niets nieuws op de stick zet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroFluids
PilatuS schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 00:12:
[...]

Wanneer er nieuwe data op een SSD/HDD of stick komt wordt de data die er nog is overschreven. Als je iets verwijdert is het niet echt weg, pas wanneer het overschreven wordt is het weg.

Je hebt dus een goede kans de data terug te halen met een data recovery programma als je niets nieuws op de USB stick zet.

(Voor een Windows SSD/HDD wordt er constant data geschreven, bij een USB stick denk ik niet, dus je kans om het terug te halen is best groot als je maar niets nieuws op de stick zet)
ik heb er niks mee gedaan, alleen en instelling veranderd. Maar geldt het ook voor instellingen veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroFluids
Gropah schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 00:12:
Als je ondertussen andere data op de stick hebt gezet is de dat originele data overschreven is. Wat er gebeurd als je een bestand verwijdert is namelijk niet de data daadwerkelijk weggooien, maar de verwijzing er naar toe. Met recuva word geprobeerd om die verwijzing terug te halen en vervolgens controleert hij of de data nog lijkt te kloppen.
Daar ben ik dus nu ook mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 21:20

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zolang je geen nieuwe schrijfacties uitvoert op die disk, heb je nog goede hoop. Hoe meer je schrijft, hoe groter de kans dat het lastiger terug te halen is.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
NitroFluids schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 00:14:
[...]

ik heb er niks mee gedaan, alleen en instelling veranderd. Maar geldt het ook voor instellingen veranderen?
Wat is een instelling veranderen dan precies ?

Nogmaals, bij data verwijderen is het dus niet echt weg. Zoals Gropah samen met mij uitlegt wordt er niets verwijdert wanneer je iets weg gooit, de data is er dus nog gewoon. Zolang je niets nieuws op de stick gaat zetten qua bestanden kan je in de meeste gevallen alles terug halen met de juiste tools.

Verder, zorg voor backups zodat wanneer er iets fout gaat je geen probleem hebt. Je stick had ook kapot kunnen zijn en dan was het wel echt weg zonder zeer hoge kosten. Hetzelfde geldt voor alles wat je op de rest van je PC of andere datadragers hebt staan. Nu kan je het waarschijnlijk nog terug halen, maar er zijn zat andere dingen die kunnen gebeuren en dan is het echt weg. Denk dus aan hoe belangrijk de data voor je is en zorg voor goede backups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroFluids
PilatuS schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 00:17:
[...]

Wat is een instelling veranderen dan precies ?

Nogmaals, bij data verwijderen is het dus niet echt weg. Zoals Gropah samen met mij uitlegt wordt er niets verwijdert wanneer je iets weg gooit, de data is er dus nog gewoon. Zolang je niets nieuws op de stick gaat zetten qua bestanden kan je in de meeste gevallen alles terug halen met de juiste tools.

Verder, zorg voor backups zodat wanneer er iets fout gaat je geen probleem hebt. Je stick had ook kapot kunnen zijn en dan was het wel echt weg zonder zeer hoge kosten. Hetzelfde geldt voor alles wat je op de rest van je PC of andere datadragers hebt staan. Nu kan je het waarschijnlijk nog terug halen, maar er zijn zat andere dingen die kunnen gebeuren en dan is het echt weg. Denk dus aan hoe belangrijk de data voor je is en zorg voor goede backups.
Hij heeft ze gevonden, maar ze zijn unrecoverable :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
NitroFluids schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 00:14:
[...]

Zelfs herstarten van de computer kan al data overschrijven. Na het verwijderen van bestanden moet je helemaal niks meer schrijven naar de disk. Het is dan haast beter om gewoon de stekker uit het stopcontact te halen en de recovery vanaf een andere disk (USB, bijvoorbeeld) te draaien.
NitroFluids schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 00:20:
[...]

Hij heeft ze gevonden, maar ze zijn unrecoverable :(
Heel erg balen, maar dan ben je ze kwijt.

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 03-04-2020 00:31 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Room42 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 00:30:
[...]
Heel erg balen, maar dan ben je ze kwijt.
Niet zo snel :)

Probeer eens GetDataBack of een andere tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroFluids
PilatuS schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 00:39:
[...]

Niet zo snel :)

Probeer eens GetDataBack of een andere tool.
die kost toch geld?
En even ter zijde (MP4 bestanden zijn niet recoverable zeggen softwares)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
PilatuS schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 00:12:
[...]

Bij een SSD is weg wel echt weg dankzij TRIM.
NitroFluids schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 00:47:
[...]

die kost toch geld?
En even ter zijde (MP4 bestanden zijn niet recoverable zeggen softwares)
Misschien dat je nog wel fragmenten van een film kunt terughalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroFluids
GlowMouse schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 01:03:
[...]

Bij een SSD is weg wel echt weg dankzij TRIM.

[...]

Misschien dat je nog wel fragmenten van een film kunt terughalen.
Nou ik probeer hem nu te repareren met VLC maar hoe krijg ik hem een avi i.p.v mp4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroFluids
NitroFluids schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 01:04:
[...]

Nou ik probeer hem nu te repareren met VLC maar hoe krijg ik hem een avi i.p.v mp4?
De bestandsgrootte is 1,59 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-05 17:29
Je hebt nu te maken met 1 de file(s) terug te krijgen. En daarnaast ook een een file te repareren.
Veel tools kan je gratis proberen en als er resultaat is moet je betalen(logisch). Is dat je het niet waard dan is het gauw klaar. Dan is het een wijze les en meer niet.

Sowieso het systeem waarop je het per ongeluk gewist heb zo min mogelijk gebruiken of een image maken en daarop de recovery's uitvoeren wil je zo goed mogelijk resultaat hebben.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:31

bonzz.netninja

Niente baffi

En de afweging (snel) maken hoe belangrijk dit voor je is. Is het super mega extreem belangrijk, dan zou ik een professional er naar laten kijken en niks meer zelf doen. En ja dat kost geld

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:51
Is het niet makkelijker de MP4 opnieuw op te halen waar die vandaan kwam (download, vrienden, etc.)? Of is het iets unieks wat je zelf gemaakt hebt (in dat geval kan ik mij bijna niet voorstellen dat je het alleen op een USB hebt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee, pas als je echt wilt restoren. Volgens mij kan het een enkel bestand zelfs in de gratis versie herstellen.
Maar je kunt dus gratis scannen.

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 03-04-2020 08:52 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-05 16:05
NitroFluids schreef op donderdag 2 april 2020 @ 23:45:
Ik heb dus een paar bestanden perongeluk verwijderd, maar ik was snel geneog om op het kruisje te drukken om te voorkomen dat ze in de prullenbak zouden komen, maar ze zijn nu gewoon compleet weg, ik heb alles al geprobeerd, niks helpt computer gerestart alles, weet iemand dit?
Alvast bedankt
Hier zijn al 1000 topics over te vinden, gebruik de zoek functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 13:51
Zoek eerst handleidingen, en dan pas gaan beginnen.

1 een kopie maken van je usb stick.
2 op de copie gaan recoveren, zodat je meerdere keren kunt proberen te recoveren.
3 met linux kun je gratis proberen, linux heeft software daarvoor.

Het beste is natuurlijk eerst gaan testen op andere hd' s , dus oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 20:34
jan99999 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:37:
Zoek eerst handleidingen, en dan pas gaan beginnen.

1 een kopie maken van je usb stick.
2 op de copie gaan recoveren, zodat je meerdere keren kunt proberen te recoveren.
3 met linux kun je gratis proberen, linux heeft software daarvoor.

Het beste is natuurlijk eerst gaan testen op andere hd' s , dus oefenen.
puntje 1: een CLONE maken, geen kopie aangezien die in W10 laatste alleen zichtbare bestanden kopieerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Genoeg tips al over hoe eventueel te herstellen. Dan kan je alleen nog meegeven: Belangrijke data backuppen, backuppen. Eventueel in de wolken zetten
Pagina: 1