Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Graag wil ik mijn systeem vervangen/updaten naar 2020. Het is de bedoeling dat heteen Mainstream-gamesysteem is. Ik heb momenteel een 1080p 144Hz scherm en zou hier dan ook graag gebruik van willen maken. Met mijn huidige pc lukt het niet om schokvrij de nieuw Call of Duty warzone te spelen, met het nieuwe systeem is dus nu wel de bedoeling.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs is geen probleem, ik ben opzoek naar meeste beste bang for buck
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gigabyte Radeon RX VEGA 56 GAMING OC 8G
Seagate Desktop HDD, 1TB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Lijst voor nieuwe onderdelen.
Totale build + huidige componenten:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet aanwezig, ik ben gewoon opzoek naar goede kwalitatieve onderdelen. Het maakt dus niet uit van welk merk dit is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte:
Graag zou ik dus in een Micro-ATX case bouwen.
Het te verwachten geluidsniveau:
Zo als iedereen denk ik zou ik dit zo laag mogelijk willen houden. Eerst stock koeler proberen. Als deze toch teveel geluid blijkt te produceren, deze dan upgraden naar een stiller model.
Energieverbruik:
Natuurlijk ook belangrijk, Ik denk dat ik redelijk in de goede richting zit met deze build.
Ga je overklokken?
Nee, is in de eerste instantie niet de bedoeling. Ik denk door eventueel door een CPU koeler upgrade te doen er ruimte is om dit te doen.
Toelichting / Wat verwacht je van ons?:
Volgens PC partpicker zou deze build uitkomen op 379W. Ik heb voor een 500W voeding gekozen om in de toekomst ruimte te hebben om eventueel later de videokaart te kunnen upgraden.
Er is voor een 500Gb SDD gekozen, omdat nog een 1 TB HDD heb die ik na 8 jaar nog niet eens tot 50% heb gevuld. Ik denk dus dat de 500Gb toereikend moet zijn voor mij.
Ik zie dat de Crucial P1 1TB vaak wordt aangeraden en deze is niet veel duurder op dit moment dan mijn huidige pick. Zit hier merkbaar verschil tussen?
De asrock-b450m-pro4
Zie ik in veel lijstjes voorkomen maar is de ASRock B450M Steel Legend niet beter? Kwa IO komt die net denk ik iet's beter uit de verf.
Case in orde kwa Airflow? Of moet ik hier nog extra fans aan toevoegen?
Wat vinden jullie van de build? Zijn er nog dingen die ik ben vergeten of wat beter anders kan?
.
Graag wil ik mijn systeem vervangen/updaten naar 2020. Het is de bedoeling dat heteen Mainstream-gamesysteem is. Ik heb momenteel een 1080p 144Hz scherm en zou hier dan ook graag gebruik van willen maken. Met mijn huidige pc lukt het niet om schokvrij de nieuw Call of Duty warzone te spelen, met het nieuwe systeem is dus nu wel de bedoeling.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs is geen probleem, ik ben opzoek naar meeste beste bang for buck
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gigabyte Radeon RX VEGA 56 GAMING OC 8G
Seagate Desktop HDD, 1TB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Lijst voor nieuwe onderdelen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 174,- | € 174,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 78,90 | € 78,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C Mini | € 81,90 | € 81,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18 | € 96,90 | € 96,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 500W | € 65,90 | € 65,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 118,90 | € 118,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 616,50 | ||
Totale build + huidige componenten:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 174,- | € 174,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 78,90 | € 78,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX VEGA 56 GAMING OC 8G | € 419,- | € 419,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 51,49 | € 51,49 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C Mini | € 81,90 | € 81,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18 | € 96,90 | € 96,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 500W | € 65,90 | € 65,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 118,90 | € 118,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.086,99 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet aanwezig, ik ben gewoon opzoek naar goede kwalitatieve onderdelen. Het maakt dus niet uit van welk merk dit is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte:
Graag zou ik dus in een Micro-ATX case bouwen.
Het te verwachten geluidsniveau:
Zo als iedereen denk ik zou ik dit zo laag mogelijk willen houden. Eerst stock koeler proberen. Als deze toch teveel geluid blijkt te produceren, deze dan upgraden naar een stiller model.
Energieverbruik:
Natuurlijk ook belangrijk, Ik denk dat ik redelijk in de goede richting zit met deze build.
Ga je overklokken?
Nee, is in de eerste instantie niet de bedoeling. Ik denk door eventueel door een CPU koeler upgrade te doen er ruimte is om dit te doen.
Toelichting / Wat verwacht je van ons?:
Volgens PC partpicker zou deze build uitkomen op 379W. Ik heb voor een 500W voeding gekozen om in de toekomst ruimte te hebben om eventueel later de videokaart te kunnen upgraden.
Er is voor een 500Gb SDD gekozen, omdat nog een 1 TB HDD heb die ik na 8 jaar nog niet eens tot 50% heb gevuld. Ik denk dus dat de 500Gb toereikend moet zijn voor mij.
Ik zie dat de Crucial P1 1TB vaak wordt aangeraden en deze is niet veel duurder op dit moment dan mijn huidige pick. Zit hier merkbaar verschil tussen?
De asrock-b450m-pro4
Zie ik in veel lijstjes voorkomen maar is de ASRock B450M Steel Legend niet beter? Kwa IO komt die net denk ik iet's beter uit de verf.
Case in orde kwa Airflow? Of moet ik hier nog extra fans aan toevoegen?
Wat vinden jullie van de build? Zijn er nog dingen die ik ben vergeten of wat beter anders kan?
[ Voor 4% gewijzigd door MrHIghCake op 03-04-2020 00:57 . Reden: V1Moederbord vraag toegevoegdV2 Ram vervangen naar Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18. IVM met slechte beschikbaarheid ]