Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erruhwin
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 04-03-2021
Mijn vraag
...
Ik heb mijn Asus Zen Wifi AC8 als 2e router aangesloten op door (Online/Fiber) geleverde Fritzbox 7360 in een Lan-Wan setting. Intern werkt alles prima. Echter ik krijg geen verbinding van buiten met mijn NAS. Ik heb in de Fritzbox de Asus router als Exposed Host gezet, ook heb ik geprobeerd de poorten te forwarden van de Fritzbox naar de Asus router. Echter bij een poortscan blijven de poorten gesloten. (Bridgemodus kan niet dan heb ik geen telefoon meer volgens Online) AVM biedt geen ondersteuning want de router is te oud, Online biedt geen ondersteuning omdat de Asus niet van hun is (Als de "helpdesk" er uberhaubt al verstand van heeft)

Hoe kan het dat die poorten geblokkeerd blijven ?
Eigenlijk wil ik de Fritzbox op de telefonie na buitenspel zetten, omdat de Asus Router veel betere en meer configuratie mogelijkheden heeft.

Wie heeft hier een oplossing voor ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

PPPoE is aangevinkt in de Fritzbox maar als ik die selecteer/probeer in de Asus kan ik naast mijn naam en Wachtwoord geen verdere instellingen krijgen van Online.

Via een Static Ip zoals het nu draait vind ik ook prima, als ik maar van buiten toegang kan krijgen tot mijn NAS.

Wie helpt me uit de brand ?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je gebruikt dus bewust dubbel-NAT?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Brahiewahiewa schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 01:14:
Je gebruikt dus bewust dubbel-NAT?
En je wil bewust je NAS publeik beschikbaar maken?

8)7

Misschien handiger om de Asus in te stellen als accesspoint en de Fritzbox als VPN server?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erruhwin
Vind het een beetje jammer om de Asus enkel als Accespoint te gebruiken, omdat deze veel beter is in te stellen als Router dan de Fritz. Mijn NAS wil ik van Internet gebruiken voor mijn Beveligingscamera's , VPN server, Audio en Photo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Erruhwin schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:00:
Vind het een beetje jammer om de Asus enkel als Accespoint te gebruiken, omdat deze veel beter is in te stellen als Router dan de Fritz.
Dan vraag ik me af waarom je deze router gekocht hebt...
Mijn NAS wil ik van Internet gebruiken voor mijn Beveligingscamera's , VPN server, Audio en Photo.
Er bestaan veel discussies over je Nas gebruiken als VPN server, ik zou het persoonlijk nooit doen. En voor wat betreft andere diensten op je Nas, die zijn prima over een vpn verbinding te benaderen. Tenzij wel met z'n allen mogen meekijken op jouw camera's!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erruhwin
Allereerst dank voor je reactie, Wat is het risico als je de NAS als VPN server gebruikt ? En als ik mijn NAS over een VPN verbinding wil benaderen moet ik toch ook de poorten forwarden over de Fritz naar de ASUS router.
De Router (ZenMesh Wifi) set heb ik gekocht om het hele huis van een goed werkende wifi te voorzien, die zowel 2,4 als 5Ghz ondersteund. De Fritz alleen 2,4 Ghz

Het vreemde is als ik poorten doorsturen instel op de Fritz, ddit hier actief lijkt, maar alsdeze bij portcheck dicht zijn. Krijg dan ook geen verbinding.

Suggesties en ideen zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Erruhwin schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 20:39:
...
Het vreemde is als ik poorten doorsturen instel op de Fritz, ddit hier actief lijkt, maar alsdeze bij portcheck dicht zijn. Krijg dan ook geen verbinding...
Waarom vind je dat vreemd? Als de NAS achter de Asus hangt en de Asus is de Exposed host, dan moet je verder van de Fritzbox afblijven. Port forwarden doe je dan op de Asus

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1