Splitter case fans uitbreiden op mini atx moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Onlangs heb ik van een mede Tweaker deze moederbord gekocht maar ik wil hem in gebruiken in een Corsairbehuizing aangezien mijn vorige pc gewoon atx moederbord was heb ik nu 4 fans (1 voor , 1 achter ,plus 2 bovenaan) nu heeft het moederbord 1 aansluiting voor casefan.

Mijn vraag is het handig om 4 fans aan te sluiten door middel van een splitter via moederbord krijgt ie dan wel genoeg stroom want ik kan nergens in handleiding vinden hoeveel watt mogen verbruiken ?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:12
Uit een fanheader mag je 1A trekken. Ff opzoeken hoeveel ampère je fans zijn.

Waarom eigenlijk een iniemini mini-itx bord in een ATX behuizing, met raam nog wel?

• Amdwarrior
  • Nu online
Uszka schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:33:
Uit een fanheader mag je 1A trekken. Ff opzoeken hoeveel ampère je fans zijn.

Waarom eigenlijk een iniemini mini-itx bord in een ATX behuizing, met raam nog wel?
Kon goedkoop op kop tikken AM4 is nogal gewild merk ik.

• Amdwarrior
  • Nu online
Nominale stroom 0.09 A
Prima dus , kon je ook niet fans via voeding aansluiten ?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:12
Kan ook maar dan draaien ze altijd maximaal. Je kan er ook een fancontroller tussen zetten.

Verwijderd

Amdwarrior schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:57:
[...]

Prima dus , kon je ook niet fans via voeding aansluiten ?
Zoals @Uszka al zegt, gewoon een fancontroller er tussen, zo duur zijn die niet. ;)

V&A aangeboden: Sunbeam Rheobus Extreme Fan Controller 6 voudig

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Zijn het 3-pin of 4-pin PWM fans? En wat voor aansluiting heeft het MB? In geval van beide PWM kun je ook een 1 naar 4 splitter kabel gebruiken waarbij de de 12V uit de voeding komt en het PWM signaal van het MB. Bv pricewatch: Gelid Solutions PWM 1-to-4 Splitter

• Amdwarrior
  • Nu online
Nielson schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 07:43:
Zijn het 3-pin of 4-pin PWM fans? En wat voor aansluiting heeft het MB? In geval van beide PWM kun je ook een 1 naar 4 splitter kabel gebruiken waarbij de de 12V uit de voeding komt en het PWM signaal van het MB. Bv pricewatch: Gelid Solutions PWM 1-to-4 Splitter
4 pin zie ik nu

• Amdwarrior
  • Nu online
Nou bedankt voor de oplossing ik zal vanmiddag even bestellen , dan horen jullie het wel :9B
Pagina: 1