Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Splitter case fans uitbreiden op mini atx moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:45
Onlangs heb ik van een mede Tweaker deze moederbord gekocht maar ik wil hem in gebruiken in een Corsairbehuizing aangezien mijn vorige pc gewoon atx moederbord was heb ik nu 4 fans (1 voor , 1 achter ,plus 2 bovenaan) nu heeft het moederbord 1 aansluiting voor casefan.

Mijn vraag is het handig om 4 fans aan te sluiten door middel van een splitter via moederbord krijgt ie dan wel genoeg stroom want ik kan nergens in handleiding vinden hoeveel watt mogen verbruiken ?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:33
Uit een fanheader mag je 1A trekken. Ff opzoeken hoeveel ampère je fans zijn.

Waarom eigenlijk een iniemini mini-itx bord in een ATX behuizing, met raam nog wel?

• Amdwarrior
Uszka schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:33:
Uit een fanheader mag je 1A trekken. Ff opzoeken hoeveel ampère je fans zijn.

Waarom eigenlijk een iniemini mini-itx bord in een ATX behuizing, met raam nog wel?
Kon goedkoop op kop tikken AM4 is nogal gewild merk ik.

• Amdwarrior
Nominale stroom 0.09 A
Prima dus , kon je ook niet fans via voeding aansluiten ?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:33
Kan ook maar dan draaien ze altijd maximaal. Je kan er ook een fancontroller tussen zetten.

Verwijderd

Amdwarrior schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:57:
[...]

Prima dus , kon je ook niet fans via voeding aansluiten ?
Zoals @Uszka al zegt, gewoon een fancontroller er tussen, zo duur zijn die niet. ;)

V&A aangeboden: Sunbeam Rheobus Extreme Fan Controller 6 voudig

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:37
Zijn het 3-pin of 4-pin PWM fans? En wat voor aansluiting heeft het MB? In geval van beide PWM kun je ook een 1 naar 4 splitter kabel gebruiken waarbij de de 12V uit de voeding komt en het PWM signaal van het MB. Bv pricewatch: Gelid Solutions PWM 1-to-4 Splitter

• Amdwarrior
Nielson schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 07:43:
Zijn het 3-pin of 4-pin PWM fans? En wat voor aansluiting heeft het MB? In geval van beide PWM kun je ook een 1 naar 4 splitter kabel gebruiken waarbij de de 12V uit de voeding komt en het PWM signaal van het MB. Bv pricewatch: Gelid Solutions PWM 1-to-4 Splitter
4 pin zie ik nu

• Amdwarrior
Nou bedankt voor de oplossing ik zal vanmiddag even bestellen , dan horen jullie het wel :9B
Pagina: 1