Ik werk altijd remote op mijn PC via RDP. En voorheen als je bovenin de blauwe balk op het connectie kwaliteitsicoontje klikte stond er de verbinding is uitstekend en UDP is geactiveerd. Heb hiervoor ook de poorten opengezet in de firewalls. (enkel vanaf bepaalde locaties)
Ik merkte wat vertraging in het beeld de laatste tijd en blijkt dat UDP niet meer geactiveerd is. De poorten staan nog wel open en het lijkt nog wel te werken want als ik via diezelfde laptop lokaal in hetzelfde netwerk de PC overneem via RDP geeft hij wel aan dat UDP aan staat.
Doe ik het extern vanaf een externe locatie, staat er enkel de verbinding is uitstekend, maar niets over UDP.
Iemand een idee? Het scheelt nogal in performance namelijk.
Windows 10 Pro 1909 (cliënt en server)
Ik merkte wat vertraging in het beeld de laatste tijd en blijkt dat UDP niet meer geactiveerd is. De poorten staan nog wel open en het lijkt nog wel te werken want als ik via diezelfde laptop lokaal in hetzelfde netwerk de PC overneem via RDP geeft hij wel aan dat UDP aan staat.
Doe ik het extern vanaf een externe locatie, staat er enkel de verbinding is uitstekend, maar niets over UDP.
Iemand een idee? Het scheelt nogal in performance namelijk.
Windows 10 Pro 1909 (cliënt en server)