Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• tmnssn
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 25-09 13:14
Hoi,

Ik heb sinds een paar dagen last van horizontale strepen op het scherm van mijn MacBook Pro (13" late 2016, model zonder Touchbar) en sinds vandaag ook ghosting. Zo zie ik bij het herstarten mijn bureaubladachtergrond en mapjes doorschijnen op het bootscreen. Het lijken ook steeds meer strepen te worden. Opvallend genoeg zijn ze wel zo adaptief dat dezelfde streep op een zwarte achtergrond wit is en zwart op een lichte achtergrond.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? NVRAM/PRAM resetten heb ik al geprobeerd. Mijn vermoeden is een loszittend kabeltje ergens in het scharnier, dichtklappen of een bepaalde hoek zoeken hielp in het begin maar inmiddels niet meer. Normaal gesproken was ik hiermee naar de Genius Bar gegaan maar dat kan nu niet :/

Beste antwoord (via tmnssn op 08-04-2020 19:20)

• IThom
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 16:58
Met een boel mazzel valt deze onder dit kwaliteitsprogramma, symptomen lijken te verschillen, maar misschien klinkt dit wel bekend voor je.

Alle reacties

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:41

Geronimous

Moderator Spielerij
GPU die aan het overlijden is.... Wellicht zijn er nog AASPs open in je buurt?

• tmnssn
Een APSP zelfs, zie ik nu. Maar ik heb altijd de indruk dat ze bij de Apple Store eerder over hun hart strijken buiten de garantie dan bij een AASP/APSP, hoewel ik niet weet of dat ook echt ergens op gebaseerd is...

• Volkan1984
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:36
tmnssn schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:39:
Een APSP zelfs, zie ik nu. Maar ik heb altijd de indruk dat ze bij de Apple Store eerder over hun hart strijken buiten de garantie dan bij een AASP/APSP, hoewel ik niet weet of dat ook echt ergens op gebaseerd is...
Hoe oud is je Mac en waar gekocht?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 16:58
Met een boel mazzel valt deze onder dit kwaliteitsprogramma, symptomen lijken te verschillen, maar misschien klinkt dit wel bekend voor je.

• tmnssn
Volkan1984 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 23:38:
[...]

Hoe oud is je Mac en waar gekocht?
November 2016, kleine 3,5 jaar oud dus. Aanspraak maken op de Europese garantie wordt lastig ben ik bang, heb hem destijds in de VS gekocht.
IThom schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 00:02:
Hmm, interessant, thanks. Er is inderdaad wel een lichte waas aan de onderkant dus hopelijk valt het daaronder.

Bizar genoeg wordt dit dan de zesde reparatie aan deze MacBook, eerder al een keer het logic board, scherm en wel drie keer het toetsenbord laten vervangen. Maar dat was allemaal binnen een jaar na aankoop nog.

• nelizmastr
  • Laatst online: 19:10

nelizmastr

Goed wies kapot

Dit is wat bekend staat als Flexgate. De beeldschermkabel gaat kapot door vaak open en dicht doen van de laptop. Bekend probleem op de brakke 2016 serie van MacBook Pro’s.

I reject your reality and substitute my own

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 17:18

Kraz

What does this button do?

tmnssn schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:21:
Hoi,

Ik heb sinds een paar dagen last van horizontale strepen op het scherm van mijn MacBook Pro (13" late 2016, model zonder Touchbar) en sinds vandaag ook ghosting. Zo zie ik bij het herstarten mijn bureaubladachtergrond en mapjes doorschijnen op het bootscreen. Het lijken ook steeds meer strepen te worden. Opvallend genoeg zijn ze wel zo adaptief dat dezelfde streep op een zwarte achtergrond wit is en zwart op een lichte achtergrond.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? NVRAM/PRAM resetten heb ik al geprobeerd. Mijn vermoeden is een loszittend kabeltje ergens in het scharnier, dichtklappen of een bepaalde hoek zoeken hielp in het begin maar inmiddels niet meer. Normaal gesproken was ik hiermee naar de Genius Bar gegaan maar dat kan nu niet :/

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
nelizmastr schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 07:38:
Dit is wat bekend staat als Flexgate. De beeldschermkabel gaat kapot door vaak open en dicht doen van de laptop. Bekend probleem op de brakke 2016 serie van MacBook Pro’s.
Als het dat idd is, dan hoop ik voor je dat je nog iets met de garantie kunt doen...

YouTube: Macbook screen DIES when opening lid: Apple provides NO FIX! flexgate

• Volkan1984
tmnssn schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 00:37:
[...]

November 2016, kleine 3,5 jaar oud dus. Aanspraak maken op de Europese garantie wordt lastig ben ik bang, heb hem destijds in de VS gekocht.
Wordt niet lastig maar onmogelijk. En je wil je beroepen op het Nederlandse consumentenrecht en niet op Europese garantie.

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11:52
Volkan1984 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:47:
[...]

Wordt niet lastig maar onmogelijk. En je wil je beroepen op het Nederlandse consumentenrecht en niet op Europese garantie.
Om het Nederlandse consumentenrecht in te roepen op een VS aanschaf moet je wel een hele blinde rechtsgang tegenkomen

Woont in Helsinki

• Volkan1984
Intelligo schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:50:
[...]

Om het Nederlandse consumentenrecht in te roepen op een VS aanschaf moet je wel een hele blinde rechtsgang tegenkomen
Weet ik. Daarom zeg ik ook: wordt niet lastig maar onmogelijk.

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11:52
Volkan1984 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:51:
[...]

Weet ik. Daarom zeg ik ook: wordt niet lastig maar onmogelijk.
Pardon, ik las te snel

Woont in Helsinki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tmnssn
Kleine update: vorige week bij Microfix in Amsterdam ingeleverd en vandaag weer teruggekregen. Display is onder garantie vervangen, dus vermoed dat ze voor me aanspraak hebben gemaakt op dat kwaliteitsprogramma. Scheelt toch weer 600 euro :)
IThom schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 00:02:
Had ook was issues met het toetsenbord, maar die hebben ze dan weer niet vervangen. Alleen schoongemaakt, kwestie van tijd dus voor dat probleem terugkeert. Als de Apple Store weer open is daar toch nog maar 'ns proberen van dat vervangingsprogramma gebruik te maken.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True