Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markduffy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 19:29
Ik heb al een aantal jaar mijn ps4

Sinds 2 weken ongeveer merk ik dat mijn verbinding niet meer stabiel is.
Tijdens het gamen heb ik regelmatig lag.
Ik heb niets veranderd afgelopen tijd.
NAT-type 2
Bekabeld internet (ziggo)
Verbindingssnelheid op papier 225/25mbps
Deze schommelt dus enorm op de playstation, ik zal een paar resultaten op een rij zetten als deze test een paar keer achter elkaar doe.
147.3/4.7
203.9/5,5
50.5/4.5
163.6/5.6
87.4/5.0
57.3/5.4
57.7/4.4
190.0/6.1
195.9/5.1
147.4/4.8
71.3/5.0
Zoals je ziet schommelt de internet verbinding behoorlijk.
Als ik dezelfde testen bedraad op de laptop uitvoer, dan krijg ik hele stabiele uitslagen van continue >190mbps en een up van >35mbps
Daarmee kan ik voor mn gevoel niet met zekerheid zeggen of het probleem bij Ziggo ligt. Ik had het anders ook op mijn laptop verwacht.

Wat heb ik intussen zelf bekeken?
Alles op de Wifi en bedraad uitgezet. (ook de Horizon next)
Of de poorten nog allemaal geforward zijn.
Ik heb de instellingen op de ps4 nog een aantal keer opnieuw gecheckt en andere primaire/secondaire dns servers geprobeerd. Allemaal zonder resultaat.

Ik heb verder nog niemand gehoord die hier last van heeft... maar vind het raar dat het zo "ineens" is waar ik niets heb veranderd.

Heeft iemand nog ideeen wat ik kan proberen?
Of is mijn netwerkkaart in de playstation het aan t begeven?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:00

M2M

medicijnman

Zo te horen heb je je PS4 bedraad aangesloten. Uiteindelijk is de verbinding van de PS4 identiek aan elke andere computer of laptop. Als je je laptop dus inplugt in de stekker van de PS4 en vanuit daar een continue ping uitvoert (command prompt --> ping -t [website naar keuze]) dan kun je binnen 5 minuten zien of je verbinding packetloss heeft of niet.

Vervolgens ga je speedtest.net draaien, een keer of 10. Werkt dat ook prima, dan is het zeer waarschijnlijk je PS4.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Sinds 2 weken zit ook bijna iedereen (veel) thuis en dus ook meer online op hun Playstation, plus dat het Playstation-netwerk er bekend om staat om niet altijd geweldige snelheden te halen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 16:37
Ligt aan sony niet aan jouw internet,ook voor corona epidemie.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook ongeveer maar mijn probleem ligt aan mijn ps4 sinds een maand heb ik dikke lagg na lang zoeken ligt het aan de ps4 heb andere consoles gebruikt die zitten op 95 mb down 25 upload en 40 ping en mijn ps4 schommelt tussen de 100 ping en 200 ping maar download is 95 en 25 upload blijft stabiel behalve mijn ping maar er is niemand die tot nu toe wen duidelijk antwoord heeft wat er stuk is zelf computer reperatie shops weten het niet omdat de ps4 gene netwerk kaart heeft zeggen ze wel een wifi module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:20

De Nelis

en anders maar niet...

Sony heeft dan ook de capaciteit van zijn playstation netwerk al een maandje naar benden geschroefd. Dus daar kan het goed mee te maken hebben.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat hoord ik maar waarom is het dan als ik op het zelfde netwerk met de zelfde kabels 3 verschillende ps4.aansluit dat alleen mijn ps4 100/200 ping heeft en de andere 2 40 ping stabiel hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 17:18

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ja, dat ligt aan de capaciteit van PSN. Ik heb dual WAN (glasvezel 500/500 + Ziggo 250/25) en haal bij updates vaak bedroevende snelheden. De speedtest op de PS4 is ook niet veel beter. Op zich niet het einde van de wereld, maar een multi gigabyte update is met 50 MB/sec toch net iets sneller binnen.

Als je zorgt dat je NAT type op 2 (of 1) staat, dan minimaliseer je ook je ping. Hier heb ik bedraad met Rocket League over glasvezel een ping van 11-15 ms. Over Ziggo is dat een stuk meer, maar daar zit ook nog een Modem in bridge mode tussen, naast dat ping op kabelinternet over het algemeen een stukje hoger ligt.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt heb ook ziggo en de modem.in bridge mode staan na een asus router van 2.jaar oud maar mijn ping was op rocket altijd 16/21 maar het probleem ligt aan me ps4 maar ik kan zo niet vinden aan welk onderdeel het ligt omdat het nogal een appart geval is heb altijd nat 2 nat 1 wil ik het noet op wage omdat ik dan me firewall uitschakel lijkt me niet zo veilig ij mijn ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven123ab
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-07-2022
Hoi,

Ik haal op de internetkabel speedtest op mijn pc met de zelfde kabel als in de ps4 190 download en 20 upload. Maar als ik op de ps zit haal ik met dezelfde kabel 140 download en 7.1 upload en fifa klaagt bij en te lagen upload snelheid. Kan iemand mij aub uit de brand helpen hoe ik dit kan oplossen?
Pagina: 1